Geçersiz Boot.İni Hatası
-
Geçenlerde bu hatayı aldım; geçersiz boot.ini dosyası bozuk veya okunamıyor (gibi bişey yazıyodu) altında C:\Windows tan yükleniyor ,ardından diğer siyah pencerede Windows Root: hal.dll dosyası bozuk yeniden yükleyiniz şeklinde hata aldım çözümünü buldum aşağıdaki yazıyı bilgisayarım>özellikler>gelişmiş>başlangıç ve kurtarmaya tıklayıp >düzenleden bu yazıyı girip yapıyorum oluyo ama yeniden başlattığımda aynı hatayı veriyo kesin çözüm olmuyo.baktım olacağı yok formatladım tekrar kurdum xp 2-3 gün sonra tekrar bu hatayı aldım aynı işlemleri yapıyorum ama sonuç yok yeniden başlatınca tekrar başa dönüyorum.
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetectkesin çözümü yokmu bu hatanın ?
-
Benim geçen hafta lap topta da buna benzer hata vermişti format attım geçti
-
RHCP bunu yazdı:
-----------------------------
Benim geçen hafta lap topta da buna benzer hata vermişti format attım geçti
-----------------------------Format atamıyorum pcye harici alana kadar çözüm bulmam lazım :S
-
http://support.microsoft.com/kb/289022
şurayı bir incele...
-
Desiqner bunu yazdı:
-----------------------------http://support.microsoft.com/kb/289022
şurayı bir incele...
-----------------------------buraya bakmıştım yaptım hatta işlemleri sonuç vermemişti
-
Arkadaşlar çözümü buldum aslında boot.ini değildi galiba benim hatam xp'yi varsayılan olarak gösterememdi.Çünkü açılışta Üstte win xp pro altında windows (varsayılan) şeklindeki menü geliyodu hep karşıma.win xp yi seçip pcye giriş yapıp hemen res atmamdan sonra bu sefer menüde win xp pro olmıyodu sadece window varsayılan oluyodu.ama buldum çözümünü galiba (bende oldu)
ilk önce başlat>calıştır>msconfig yazıyoruz

Karşımıza gelen windows Sistem yapılandırmasından Boot.ini sekmesine bi tık atıyoruz

Tüm önyükleme yollarını denetle diyoruz,Eğer başka sistemlerde yüklüyse buluyor pcde kullanacağımız işletim sistemini seçip varsayılan ata ya basıyoruz genele dönüyoruz değiştirilen boot.ini kullanı tıklayıp tamam diyoruz.Bize hadi sistemi değiştirdin bi res atda uygulayalım diyo tamam diyip res atıyoruz
Bende oldu bu şekilde paylaşıyım dedim :)
-
hocam süpersin şimdi bilgisayarı açarken 4 tane çıkıyo böyle alt alta ;
en üstteki Microsoft la başlayanla girmeye çalıştığımda hal.dll eksik hatası alıyorum ama diğer üçüyle normal şekilde giriş yapbiliyorum..
diğerlerini nasıl temizliycem özellikle hal.dll eksik hatası vereni sadece bitanesi kalsın ve direkt açılsın bilgisayar istiyorum :/
-
AntiSeptiK bunu yazdı:
-----------------------------hocam süpersin şimdi bilgisayarı açarken 4 tane çıkıyo böyle alt alta ;
en üstteki Microsoft la başlayanla girmeye çalıştığımda hal.dll eksik hatası alıyorum ama diğer üçüyle normal şekilde giriş yapbiliyorum..
diğerlerini nasıl temizliycem özellikle hal.dll eksik hatası vereni sadece bitanesi kalsın ve direkt açılsın bilgisayar istiyorum :/
-----------------------------hocam hangisini seçiyosun seçim menüsünde ?
diğerlerini silmek için bilgisayarıma sağ click yap>özellikler>gelişmiş>Bağşlangıç ve kurtarma>ayarlar>Düzenlye tıkla notepad açılcak
[boot loader]
timeout=0
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Pro
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Pro="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect kalın yazıdaki gibi senin altında fazladan 3 tane olcak menü de hangisini seçiyosan onu sadece bırak diğerlerini sil yada buraya koy yazan metni hangisini seçiyosan söyle bana ayarlıyım :) -
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="W˜NDOWS XP HOME EDITION"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Window XP Home edition"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /Fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="exit" exitişte böyle bişey birincisini seçtiğimde hal.dll eksik hatası veriyor
diğerlerinden girebiliyorum
-
AntiSeptiK bunu yazdı:
-----------------------------[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="W˜NDOWS XP HOME EDITION"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Window XP Home edition"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /Fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="exit" exitişte böyle bişey birincisini seçtiğimde hal.dll eksik hatası veriyor
diğerlerinden girebiliyorum
-----------------------------tamam hacım
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="W˜NDOWS XP HOME EDITION"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Window XP Home edition"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /Fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="exit" exitböyle kaydet ama hangisini seçip giriyosan çoğunlukla onu varsayılan olarak kaydet
