folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Geçersiz Boot.İni Hatası



Geçersiz Boot.İni Hatası

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DaSpOnGe
    DaSpOnGe's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2008
    Erkek

    Geçenlerde bu hatayı aldım; geçersiz boot.ini dosyası bozuk veya okunamıyor (gibi bişey yazıyodu) altında C:\Windows tan yükleniyor ,ardından diğer siyah pencerede Windows Root: hal.dll dosyası bozuk yeniden yükleyiniz şeklinde hata aldım çözümünü buldum aşağıdaki yazıyı bilgisayarım>özellikler>gelişmiş>başlangıç ve kurtarmaya tıklayıp >düzenleden bu yazıyı girip yapıyorum oluyo ama yeniden başlattığımda aynı hatayı veriyo kesin çözüm olmuyo.baktım olacağı yok formatladım tekrar kurdum xp 2-3 gün sonra tekrar bu hatayı aldım aynı işlemleri yapıyorum ama sonuç yok yeniden başlatınca tekrar başa dönüyorum.

     [boot loader]
    timeout=0
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

     

    kesin çözümü yokmu bu hatanın ?


    You think you've travelled far and never seen the stars :)))
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    kjhjkjh
    kjhjkjh's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Nisan/2009
    Dişi
    Benim geçen hafta lap topta da buna benzer hata vermişti format attım geçti
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DaSpOnGe
    DaSpOnGe's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2008
    Erkek

    RHCP bunu yazdı:
    -----------------------------
    Benim geçen hafta lap topta da buna benzer hata vermişti format attım geçti
    -----------------------------

    Format atamıyorum pcye harici alana kadar çözüm bulmam lazım :S


    You think you've travelled far and never seen the stars :)))
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Desiqner
    Desiqner's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2008
    Erkek

    http://support.microsoft.com/kb/289022

    şurayı bir incele...


    Anladım işi, sanat Allah'ı aramakmış; Marifet bu, gerisi yalnız çelik-çomakmış...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DaSpOnGe
    DaSpOnGe's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2008
    Erkek

    Desiqner bunu yazdı:
    -----------------------------

    http://support.microsoft.com/kb/289022

    şurayı bir incele...


    -----------------------------

     

    buraya bakmıştım yaptım hatta işlemleri sonuç vermemişti


    You think you've travelled far and never seen the stars :)))
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DaSpOnGe
    DaSpOnGe's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2008
    Erkek

    Arkadaşlar çözümü buldum aslında boot.ini değildi galiba benim hatam xp'yi varsayılan olarak gösterememdi.Çünkü açılışta Üstte win xp pro altında windows (varsayılan) şeklindeki menü geliyodu hep karşıma.win xp yi seçip pcye giriş yapıp hemen res atmamdan sonra bu sefer menüde win xp pro olmıyodu sadece window varsayılan oluyodu.ama buldum çözümünü galiba (bende oldu)

     ilk önce başlat>calıştır>msconfig yazıyoruz 

     

     Karşımıza gelen windows Sistem yapılandırmasından Boot.ini sekmesine bi tık atıyoruz

     

     Tüm önyükleme yollarını denetle diyoruz,Eğer başka sistemlerde yüklüyse buluyor pcde kullanacağımız işletim sistemini seçip varsayılan ata ya basıyoruz genele dönüyoruz değiştirilen boot.ini kullanı tıklayıp tamam diyoruz.Bize hadi sistemi değiştirdin bi res atda uygulayalım diyo tamam diyip res atıyoruz

     

    Bende oldu bu şekilde paylaşıyım dedim :)


    You think you've travelled far and never seen the stars :)))
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AntiSeptiK
    AntiSeptiK's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2008
    Erkek

    hocam süpersin şimdi bilgisayarı açarken 4 tane çıkıyo böyle alt alta ;

    en üstteki Microsoft la başlayanla girmeye çalıştığımda hal.dll eksik hatası alıyorum ama diğer üçüyle  normal şekilde giriş yapbiliyorum..

    diğerlerini nasıl temizliycem özellikle hal.dll eksik hatası vereni sadece bitanesi kalsın ve direkt açılsın bilgisayar istiyorum :/

     

     


    "Seni hiç tutamadım, ama hissediyorum. Hiç konuşmadın, ama seni duyuyorum. Seni hiç tanıyamadım, ama seni seviyorum."
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DaSpOnGe
    DaSpOnGe's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2008
    Erkek

    AntiSeptiK bunu yazdı:
    -----------------------------

    hocam süpersin şimdi bilgisayarı açarken 4 tane çıkıyo böyle alt alta ;

    en üstteki Microsoft la başlayanla girmeye çalıştığımda hal.dll eksik hatası alıyorum ama diğer üçüyle  normal şekilde giriş yapbiliyorum..

    diğerlerini nasıl temizliycem özellikle hal.dll eksik hatası vereni sadece bitanesi kalsın ve direkt açılsın bilgisayar istiyorum :/

     

     


    -----------------------------

     

    hocam hangisini seçiyosun seçim menüsünde ?

     

    diğerlerini silmek için bilgisayarıma sağ click yap>özellikler>gelişmiş>Bağşlangıç ve kurtarma>ayarlar>Düzenlye tıkla notepad açılcak 

     

    [boot loader]
    timeout=0
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Pro
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\Pro="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect kalın yazıdaki gibi senin altında fazladan 3 tane olcak menü de hangisini seçiyosan onu sadece bırak diğerlerini sil yada buraya koy yazan metni hangisini seçiyosan söyle bana ayarlıyım :)

     


    You think you've travelled far and never seen the stars :)))
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    AntiSeptiK
    AntiSeptiK's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2008
    Erkek

    [boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="W˜NDOWS XP HOME EDITION"
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Window XP Home edition"
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /Fastdetect
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="exit" exit

     

     

    işte böyle bişey birincisini seçtiğimde hal.dll eksik hatası veriyor

    diğerlerinden girebiliyorum 


    "Seni hiç tutamadım, ama hissediyorum. Hiç konuşmadın, ama seni duyuyorum. Seni hiç tanıyamadım, ama seni seviyorum."
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DaSpOnGe
    DaSpOnGe's avatar
    Kayıt Tarihi: 05/Nisan/2008
    Erkek

    AntiSeptiK bunu yazdı:
    -----------------------------

    [boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="W˜NDOWS XP HOME EDITION"
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Window XP Home edition"
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /Fastdetect
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="exit" exit

     

     

    işte böyle bişey birincisini seçtiğimde hal.dll eksik hatası veriyor

    diğerlerinden girebiliyorum 


    -----------------------------

     

    tamam hacım

     

    [boot loader]
    timeout=30
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="W˜NDOWS XP HOME EDITION"
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Window XP Home edition"
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Home Edition" /Fastdetect
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="exit" exit

     

    böyle kaydet ama hangisini seçip giriyosan çoğunlukla onu varsayılan olarak kaydet


    You think you've travelled far and never seen the stars :)))
Toplam Hit: 3801 Toplam Mesaj: 10