folder Tahribat.com Forumları
linefolder Programlamaya Giriş
linefolder Gömülü Sistem Kodlama Nedir?



Gömülü Sistem Kodlama Nedir?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uLtRaLoVeR
    uLtRaLoVeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2007
    Erkek

    Müridler bilgisayar müh. okuyorum gömülü sistem kodlama dersimiz var ama araştırdım ne olduğunu bulamadım. Elektroniköilerin pic programlaması gibi birşey mi yoksa ta kendisi mi bambaşka birşey mi nedir bu??

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1-618-GR
    1-618-GR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2011
    Erkek

    embedded systems

    işlemci programlamadan bahsediyorsun herhalde.


    Bir domino taşıyım yıktığına sevinme....
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uLtRaLoVeR
    uLtRaLoVeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2007
    Erkek

    aynen öyle biraz bahsedebilir misin nedir ne değildir?

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    1-618-GR
    1-618-GR's avatar
    Kayıt Tarihi: 29/Haziran/2011
    Erkek

    uLtRaLoVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    aynen öyle biraz bahsedebilir misin nedir ne değildir?


    -----------------------------

    Microişlemci, ve microcontroller programala kabaca, banka atmsi cep telefonu modem fotokopi makinaları hesap makinaları microdalga fırın vs.

    bunlar hep gömülü sistem, o verdiğim aramadan kaynaklara bakabilirsin türkçe kaynağı pek yok çünkü anlattığımız olayın ingilizcen vardır umarım çünkü genelde ing ağırlıklı oluyor bilg. müh. pic programlama gibi bir şeyde diyebilirsin, embedded systems, yazıp okuyacaksın.


    Bir domino taşıyım yıktığına sevinme....
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uLtRaLoVeR
    uLtRaLoVeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2007
    Erkek

    Yani bildiğimiz elektronik devre yapacağız o derste :) güzel yani yetmiyordu programlama ödevleri :)

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Balyoz99
    Balyoz99's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Ocak/2010
    Erkek

    uLtRaLoVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    Yani bildiğimiz elektronik devre yapacağız o derste :) güzel yani yetmiyordu programlama ödevleri :)


    -----------------------------

    Birşeyler yapmanızı isterse hoca arduino uno almanı öneririm.


    arbeit macht frei
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    dargut
    dargut's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Eylül/2005
    Erkek

    uLtRaLoVeR bunu yazdı:
    -----------------------------

    Yani bildiğimiz elektronik devre yapacağız o derste :) güzel yani yetmiyordu programlama ödevleri :)


    -----------------------------

    Muhtemelen devre tasarımı filan yapmayacaksınız. Zaten tek ders ile mümkün değil bu. Temel elektrik teorileri,analog-sayısal devre elemenları ve daha birçok konuya hakim olmak gerekiyor devre tasarımı için.

    8051,pic,z80 gibi bir mikroişlemci çekirdeği için asembly dili ile programlama yaparsınız. Donanım olarak temel işlemci mimarileri,hafıza yapıları,giriş-çıkış birimleri, saklayıcılar, kesmeler,zamanlayıcılar gibi mikrokontrolör temellerini öğrenirsin.

    Eğer uygulama kısmı varsa dersin, büyük ihtimalle önceden tasarımı hazır olan bir devre kartı için programlama yaparsınız.

    Bilgisayar mühendisi olarak işine yararmı bilmem ama ben amanı tavsiye ederim. Bilgisayarların temelini öğrenmiş olursun. Bence gidip dersin hocasıyla bir konuş neler anlatılıyorumuş derste.

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    uLtRaLoVeR
    uLtRaLoVeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Haziran/2007
    Erkek

    Dersi almamıza daha iki yıl var seneye electric circuits dersi var onu bitirdikten sonra embedded systems var yani önce devre elemanlarını ve devreleri öğreneceğiz uygulama onda da var sonra embedded geliyor onun da uygulaması var.

Toplam Hit: 1602 Toplam Mesaj: 8