Google, Çin"İn Nükleer Tesisini Açığa Çıkardı
-

Çin'in güneyindeki Hainan adasının altına inşa edilen gizli nükleer tesis, Google Earth programındaki uydu fotoğraflarında açığa çıktı. Adanın güneyinde, toprak altındaki devasa mağaralarda nükleer denizaltıların saklandığı belirtildi.,
Askeri harcamaların her yıl biraz daha artıran Çin'in Hainan adasına inşa ettiği Sanya üssünün diğer Asya ülkelerini ve ABD'nin bölgedeki gücünü tehdit ettiği belirtiliyor. Uydu fotoğraflarında saldırılara karşı dayanıklı bir liman, uzun menzilli balistik füze taşıyabilen nükleer denizaltıların yapıldığı tesisler,Luyang cinsi askeri gemiler ve uçaklar görülüyor.
ABD donanmasının da sık sık devriye görevi yaptığı Güney Çin Denizi'nde bulunan nükleer üssün bir fotoğrafında, Çin'in ileri teknoloji ürünü 094 nükleer denizaltısı, komşu ülkelerin sınırlarından sadece birkaç kilometre uzaklıkta görünüyor.
Diğer uydu fotoğraflarında onlarca savaş gemisi ve ada üzerinde 11 tünel kapısı dikkat çekiyor. Üssün güneyinde, 19 metre yüksekliğinde olan ve denize açılan kapıdan, adanın yer altındaki merkezine askeri gemi ve denizaltıların girdiği dikkat çekiyor. Toprak altında kalan mağara karargahlarda, casus uyduların görüntüleyemediği 20 kadar nükleer denizaltının olduğu sanılıyor.
Askeri uzmanların tahminlerini yaparkenki en büyük dayanak noktası ise Hainan adasının etrafındaki su derinliği. 5 bin metreye ulaşan derinlik, denizaltıların kolay kolay tespit edilmesini imkansız kılıyor.
Amerikan Savunma Departmanı, Çin'in 094 denizaltılarını 2010 yılına kadar 12 JL-2 nükleer füzeleriyle donatacağını belirtiyor. Uzmanlar, Çin'in Hainan adasındaki askeri faaliyetinin 'inkar edilemeyecek derecede açık' olduğunu, özellikle ABD müttefiki ülkelerin durumdan son derece rahatsız oldukları aktarılıyor.
Çin şu ana kadar Sanya üssü ile alakalı resmi bir açıklama yapmadı.alıntıdır...
-
oresimde ben neden birsey goremiyorum :d neyse bu cin adamlar yapiyor :d
-
seadog bunu yazdı:
-----------------------------Çin'in ileri teknoloji ürünü 094 nükleer denizaltısı
-----------------------------Aha adamlar çakma denizaltı üretimine geçmişler, Pekin'e de daha önce çakma Eyfel kulesi yapmışlardı :D:D:D
-
Prezzee...
-
Eski bir haber.
-
seadog bunu yazdı:
-----------------------------Adanın güneyinde, toprak altındaki devasa mağaralarda nükleer denizaltıların saklandığı belirtildi.,
-----------------------------O olay nasıl olur ki? Toprak altı mı deniz altı mı? Kafam karıştı :S
-
bu google'a nasıl izin veriyorlar anlamış değilim. Örneğin bizim Ordumuzda Astsubay rütbelilerin bile girme izni olmayan bölgeler, google yardımı ile kuşbakışı görülebiliyor.
-
StigmatA bunu yazdı:
-----------------------------
seadog bunu yazdı:
-----------------------------Adanın güneyinde, toprak altındaki devasa mağaralarda nükleer denizaltıların saklandığı belirtildi.,
-----------------------------O olay nasıl olur ki? Toprak altı mı deniz altı mı? Kafam karıştı :S
-----------------------------ya işte hem topragın hem denizin altı:S ada altı garaj gibi birsey:s
-
StigmatA bunu yazdı:
-----------------------------
seadog bunu yazdı:
-----------------------------Adanın güneyinde, toprak altındaki devasa mağaralarda nükleer denizaltıların saklandığı belirtildi.,
-----------------------------O olay nasıl olur ki? Toprak altı mı deniz altı mı? Kafam karıştı :S
-----------------------------
çinli bu abi bakdı orda saklaması daha ucuz onuda yapdı :D -
amerikan donanması da oralarda geziyomuş
kesin var bi işbirliği
-
çin malı nükleer tesisten zarar gelmez bırakınız yapsınlar:P
