Google Font Apisi Sorunsalı
-
evet arkadaşlar bu google apileri beni öldürücek. css de sorun var kesin bi yerinde lanet gelsin hazır templatelere. neyse konumuza geçelim. bildiğiniz üzere google apileri üzerinden font kullanabiliyoruz bunu cufon ile de yapabiliyoruz fakat kullandığım tasarım google api ile yapmış bu işi. şimdi türkçe karakter sorunu çoğumuzun rastladığı birşey. şimdi aynı fontu kullanan sf-menu div de sıkıntı çıktı. ama diğer hiç bir yerde türkçe karakter sorunu olmadı. neden menü bölümünde sorun çıktı deli etti beni şimdi bu zımbırtı. daha fazla yazmadan sf-menu içeriğini yapıştırıyorum buraya belki benim bulamadığımı siz bulabilirsiniz.
-----------------------------------
#header .sf-menu {
float: right;
margin-bottom: 0;
}
#header .sf-menu li {background:url(../images/main-menu-separator.png) no-repeat right center transparent;}
#header .sf-menu a {background:none;border:0; padding:0; font-size:18px; font-weight:400; letter-spacing:0.5px; color:#fff; padding:8px 5px 20px; margin:10px 25px 0 20px; color:#eee;}
#header .sf-menu li.active a,#header .sf-menu li a:hover {background:url(../images/menu-bg-bottom.png) repeat-x center bottom transparent; color:#fff; }
#header .sf-menu li.last-child {background:none;}
#header .sf-menu li.last-child a {padding-right:0;}
#header .sf-menu li.parent.sfHover a {background:#b71010; color:#b71010;-webkit-border-top-left-radius: 3px;-webkit-border-top-right-radius: 3px;-moz-border-radius-topleft: 3px;-moz-border-radius-topright: 3px;border-top-left-radius: 3px;border-top-right-radius: 3px;}
#header .sf-menu li.parent.sfHover ul {background:#fff;-webkit-border-bottom-right-radius: 3px;-webkit-border-bottom-left-radius: 3px;-moz-border-radius-bottomright: 3px;-moz-border-radius-bottomleft: 3px;border-bottom-right-radius: 3px;border-bottom-left-radius: 3px;border-right:1px solid #d9d9d9;border-left:1px solid #d9d9d9;border-bottom:1px solid #d9d9d9}
.sf-menu li:hover ul, .sf-menu li.sfHover ul {top:auto !important; left:20px !important;}
#header .sf-menu li.parent.sfHover ul li {background:none; margin:0; padding:0}
#header .sf-menu li.parent.sfHover ul li a {-webkit-border-radius: 0px;-moz-border-radius:0px;border-radius: 0px; padding:10px 0px; margin:0 10px; background:none; border-bottom:1px dotted #ccc; line-height:1;}
#header .sf-menu li.parent.sfHover ul li.last-child a {border-bottom:0}
#header .sf-menu li.parent.sfHover ul ul {-webkit-border-radius: 0px;-moz-border-radius:0px;border-radius: 0px;}
.sf-menu li:hover ul ul, .sf-menu li.sfHover ul ul {margin-left:5px}
#header .sf-menu li.parent a .sf-sub-indicator {left: 50%;margin-left: -5px;top: 2.2em; background-image:url(../images/arrows.png);}
#header .sf-menu li.parent ul .sf-sub-indicator {top:0.8em; left:auto; margin-left:0}
#header .sf-menu a {font-family: 'Yanone Kaffeesatz', 'Helvetica', arial, serif; }
-----------------------------------
-
hoh hoh hoo :D galiba sorunu buldum :D biraz hızlı oldu :D
ust.asp içine ben şimdi menüyü koyuyorum. her sayfaya tek tek eklemiyim diye. include file ile çekiyorum bunu. sayfalara. şimdi include ile çekmediğim zaman problem olmuyor :S sorunun geçici çözümü bulundu :D ama şimdi yeni bi sorun çıtkı :D lanet gelsin :D
-
evet yine aynı sorunla başbaşayım arkadaşlar. bu seferde başlıklarda sıkıntı çıktı :S aynı kodları başka bi sayfada kullanıyorum temiz. vt den çekince piç oluyo :S apileri siliyorum. yine aynı. css de bi sıkıntı olduğunu düşünüyorum. ama hangi css. bilgisi olan varsa yardım edebilirmi hocalar ?
-
help meee :D yardım edecek kimse yokmu koskoca forumda arkadaş ?
porno paylaşalım desem hit manyağı olurdu konu vay arkadaş. bide bilişim forumuyuz diyoruz :S knight online forumuna konu açmış gibi hissettim kendimi :s
-
up
-
son up :) kimse mi bilmiyo bu konuyu arkadaşlar yapmayın gözünüzü seviyim.
-
kimse cevap vermedi deneme yanılma felan derken sorunun çözümünü bulduk. kısaca anlatmak gerekirse.
template ler utf8 olarak geliyo. ben tabi asp olarak kodladığım için<meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=windows-1254" />
bunu ekliyorum. ama utf8 in bulunduğu metayı silmemişim :D ikisi çakışınca piç oldu herşey. asp kodlayanlara ilk önce utf8 metasını silin :D
cevap gelmedi fekat düşünen insan evlatları olmuştur elbet. belki birinin işine yarar bu konu :)
-
include ettiğin sayfayı notepad ile açıp utf 8 kaydetsene hocam bi yeniden
-
renegadealien bunu yazdı:
-----------------------------
include ettiğin sayfayı notepad ile açıp utf 8 kaydetsene hocam bi yeniden
-----------------------------hocam sorunu çözmüş bulunmaktayım asp-utf8 kapışması nedeniyle olmuş :) bir önceki postta sorunun çözümü yazıyor. biraz uğraştırdı ama hallettim. ilgin için teşekkür ederim.
