Görüntü Sorunu?
-
durumu kısaca özetleyeyim
2 ay önce bilgisayarımı şehir dışına cıkarıcaktım bavulun kulpunun kopması sonucu merdivenlerden 4-5 basamak yuvarlandı pc
güç kaynagı arızalanmıstı fanı calısmıyordu öle oyun oynarken veya grafik programlarında render alırken pc reset atıyordu bu sorunu kasanın içini açıp eski uçaklardaki gibi fanı elimle döndürüp çalıştırıyordum sorun olmuyordu
4 gün önce yeni güç kaynagı aldım 800 watt eskisi 600 watt idi
3 gündür sorun yoktu bugun oyun oynarken ekran rengarenk oldu ve pc kilitlendi reset attım ilk baştada renkli çizgiler vardı ekranda daha sonra birdaha reset attım düzgün başladı pc ekran bozuk basladıgında görüntü ayarları 800 600 e düşmüştü yani ekran kartında sorun oldu sanırsam
şuanda normal ama herhangi bir oyuna girdiğimde 5 dk sonra ekran dediğim gibi rengarenk oluyor pc donuyor
acaba eski psu zarar vermiş olabilirmi ekran kartına
ekran kartına giden bütün güçler filan tamam pc baslarkende herhangi bir sorun vermiyor
az önce ekran karıtnı söktüm fanını filan temizledim fakat yine sorun var
bu arada ekran kartı 8800 gts
acaba bu sorunun kaynagını tam olarak ögrenebilirmiyim zaten yeni güç kaynagı aldım yeni ekran kartı alabilecek durumda değilim şuan
-
cpu nun ve ekran kartinin asiri isinip isinmadigina bak reset attiginda,
ekran kartindan kaynaklandigini dusunuyorsan pek ihtimal vermesemde belki dustugunde yuvasindan biraz oynamis olabilir onu bi kontrol et.
-
az önce cıkartıp tekrar taktım
gpu ve cpu sıcaklıkları olduça iyi şuanda gpu 65 cpu 41
hiçbir sorun yoktu bianda oldu ya bende anlamadım yani sorun teşkil edicek birşey yoktu psu zaten yeni sorun olsa 4 gündür çıkardı elbet
ekran kartında sorun olup olmadıgını tespit edebileceğim yada ekran kartını zorlayarak test edicek bir program varmı kesin emin olmak istiyorum ekran kartında sorun oldugundan
-
crysis i indirip en yuksek degerlerinde oynamayi dene :)
-
up
-
birde resim koyayım artık hata da alıyorum nv4_disp hatası veriyor pc kilitlenmeden önce

-
ekran kartının fanı varsa peteklerini temizle.
yuvasından cıkarıp anakarta bağlandığı yerin tozunu al tekrar takmayı dene.
monitörde hata varmı? baska monitorde denedinmi?
-
monitor sağlam onboard da denedim diğer dediklerinide yaptım sorun devam ediyor
-
hocam arkadasın dizüstü pc dede vardı aynı problem. sanırım bira içerken üstüne dokmus. sonra sorun aynı. temizletmişmi ne sorun düzelmiş. parmağınla felan ekran kartının birleşme yerini de bi temizle bakarsın balına düzelir.
güç kaynağından olurmu dicem ama daha iyisini takmısın. sorunun ordan olmaması lazım gibime geliyo.
-
yarın arkadasa gidip onda denicem benim kartı ondada sorun olursa rahmetli olcak tamir işiyle uğraşmıcam zaten tamir parası kendisini aşcak
