Grub Dual Boot Sorunu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Bilgisayarda şu anda hem kali 1.0.9 hem win8.1 yüklü. Grub windowsu hiç görmüyordu /boot/grub/grub.cfg dosyasına

    menuentry "Windows 8.1" {
        chainloader /EFI/microsoft/BOOT/bootmgfw.efi
    }

    eklemesini yaptım, açılışta görünüyor ancak seçtiğim zaman "error: no such partition" diyor. Çözüm arıyorum.


    :)
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pcdoktor636
    pcdoktor636's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Ocak/2010
    Erkek

    Boot--repair diye arat hocam, bu tarz problemler için harika bir araç. Önerilen ayarlar ile repair sec, sorunun aninda hallolacaktir.

     

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    http://sourceforge.net/projects/boot-repair-cd/

    Şunu buldum, indirip deniycem.


    :)
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    hacı bi defa girdiğin entry yanlış ki

    hangi partition'dan boot edeceğini bilmeden chainloader'ı dayamışsın :D

    önce find --set-root yapmıyomuyduk, değişti mi grub

     

    ayrıca böle durumlar için size şunu önereyim:

    http://bbs.ipauly.com/viewtopic.php?f=2&t=2

    MBR olarak WEE ayarlayabilir, linux'u boot ederken /boot/grub (veya yolu neyse işte)

    windows'u boot ettirirken de /bootmgr kullanabilirsin

    yani windows'U grub'un içine eklemene gerek kalmaz

    adamların kendi ayarladığı Wee boot menü gayet doyurucu:

    YekteranBaymedir tarafından 04/Eyl/14 02:46 tarihinde düzenlenmiştir
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    EFInin amk, kendimi yırttım harddiskten veri kaybetmeden kurulum yapıcam diye. Kaliye destek veriyoruz demişler ama ordan onu indir burdan bunu indir, uuidyi yaz kağıda cfgye ekle... Dünden beri saatlerdir uğraşıyorum olur o kadar aptallık :D

    boot-repair-cdyi çalıştırıp halledeyim dedim; bikaç komut çalıştırmamı istiyor, komutları kopyalıyorum terminale yapıştırma seçeneği yok, yazayım diyorum klavye düzeni farklı diye olmuyor, " sembolünü bulmak için dakikalarca uğraştım, zar zor yazdım komutlarıda hallettim, grub düzeldi. Ancak şimdide windows hata veriyor :D

    http://woshub.com/how-to-repair-uefi-bootloader-in-windows-8/

    Şunuda hallettimmi işlem tamam.

    EDİT: verdiğim linkteki yöntem işimi halletti, şimdi de grub yok ortalarda, halledicem. Teşekkür ederim =)

    wasd tarafından 04/Eyl/14 03:29 tarihinde düzenlenmiştir

    :)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YekteranBaymedir
    YekteranBaymedir's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2009
    Homo

    EFI ney dayı ya mis gibi MBR dururken

    bence bu kadar efor sarfedesiye kadar sıfırdan kur geç kafan rahat olur en azından :D

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    wasd
    wasd's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Orası öyle de, ya yeni bir harici almam lazım ya da ödünç bi harici bulup bilgisayarı ordan oraya aktarmam lazım, ondan yani bunca acı :D

    Ama sonuç olarak;

    -) boot-repair-disk ile grubun win8.1'i görmesini sağladım

    -) açılışta hata veren win 8.1'i onardım (bu sefer grub gitti)

    -) tekrardan boot-repair-disk ile grubu yeniledim ve şu anda sorunsuz dual boot çalışıyor alet.


    :)
Toplam Hit: 1068 Toplam Mesaj: 7