Grub Dual Boot Sorunu
-
Bilgisayarda şu anda hem kali 1.0.9 hem win8.1 yüklü. Grub windowsu hiç görmüyordu /boot/grub/grub.cfg dosyasına
menuentry "Windows 8.1" {
chainloader /EFI/microsoft/BOOT/bootmgfw.efi
}eklemesini yaptım, açılışta görünüyor ancak seçtiğim zaman "error: no such partition" diyor. Çözüm arıyorum.
-
Boot--repair diye arat hocam, bu tarz problemler için harika bir araç. Önerilen ayarlar ile repair sec, sorunun aninda hallolacaktir.
-
http://sourceforge.net/projects/boot-repair-cd/
Şunu buldum, indirip deniycem.
-
hacı bi defa girdiğin entry yanlış ki
hangi partition'dan boot edeceğini bilmeden chainloader'ı dayamışsın :D
önce find --set-root yapmıyomuyduk, değişti mi grub
ayrıca böle durumlar için size şunu önereyim:
http://bbs.ipauly.com/viewtopic.php?f=2&t=2
MBR olarak WEE ayarlayabilir, linux'u boot ederken /boot/grub (veya yolu neyse işte)
windows'u boot ettirirken de /bootmgr kullanabilirsin
yani windows'U grub'un içine eklemene gerek kalmaz
adamların kendi ayarladığı Wee boot menü gayet doyurucu:
YekteranBaymedir tarafından 04/Eyl/14 02:46 tarihinde düzenlenmiştir
-
EFInin amk, kendimi yırttım harddiskten veri kaybetmeden kurulum yapıcam diye. Kaliye destek veriyoruz demişler ama ordan onu indir burdan bunu indir, uuidyi yaz kağıda cfgye ekle... Dünden beri saatlerdir uğraşıyorum olur o kadar aptallık :D
boot-repair-cdyi çalıştırıp halledeyim dedim; bikaç komut çalıştırmamı istiyor, komutları kopyalıyorum terminale yapıştırma seçeneği yok, yazayım diyorum klavye düzeni farklı diye olmuyor, " sembolünü bulmak için dakikalarca uğraştım, zar zor yazdım komutlarıda hallettim, grub düzeldi. Ancak şimdide windows hata veriyor :D
http://woshub.com/how-to-repair-uefi-bootloader-in-windows-8/
Şunuda hallettimmi işlem tamam.
EDİT: verdiğim linkteki yöntem işimi halletti, şimdi de grub yok ortalarda, halledicem. Teşekkür ederim =)
wasd tarafından 04/Eyl/14 03:29 tarihinde düzenlenmiştir -
EFI ney dayı ya mis gibi MBR dururken
bence bu kadar efor sarfedesiye kadar sıfırdan kur geç kafan rahat olur en azından :D
-
Orası öyle de, ya yeni bir harici almam lazım ya da ödünç bi harici bulup bilgisayarı ordan oraya aktarmam lazım, ondan yani bunca acı :D
Ama sonuç olarak;
-) boot-repair-disk ile grubun win8.1'i görmesini sağladım
-) açılışta hata veren win 8.1'i onardım (bu sefer grub gitti)
-) tekrardan boot-repair-disk ile grubu yeniledim ve şu anda sorunsuz dual boot çalışıyor alet.
