Grub Ve Win 7

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    g2k
    g2k's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2007
    Erkek

    ben az önce ubuntu 9.10 kurdum. sonra yeniden başlattım ama grub menüsünde sadece ubuntu gözüküyor. windows 7 vardı daha önce ona  ulaşamıyorum. nasıl düzelteceğim bunu??

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Biraz seni uğraştıracak. Muhtemelen Windows7 yi görmüş ve tanımıştır Ubuntu.

    Fakat grub 2'ye geçti. Düzenlemesi biraz daha değişik.

    Eğer elle düzeltmek istemiyorsan startup manager diye bir program var. Onu kur.


    .
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    g2k
    g2k's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mayıs/2007
    Erkek

    Z-CHAN bunu yazdı:
    -----------------------------

    Biraz seni uğraştıracak. Muhtemelen Windows7 yi görmüş ve tanımıştır Ubuntu.

    Fakat grub 2'ye geçti. Düzenlemesi biraz daha değişik.

    Eğer elle düzeltmek istemiyorsan startup manager diye bir program var. Onu kur.


    -----------------------------

    windows 7 dvd siyle onarmayı denedim olmadı. uğraşırdım super grub disk falan filan ama uğraşmak istemedim. az önce win 7 yi yeniden kurdum düzelmiştir herhalde artık = ) sağol yine de.

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeepHouse
    DeepHouse's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2009
    Erkek

    ubuntunun grup menu.lst 'ye win7 i eklemen lazım diecksin ki hocam bunu nasıl yapıcam simdi adım adım anlatamam ama zaten anlatsamda ilk seferde yapman biraz karısık gelebilir ben menuyu silmiştim her bok silinmişti

    kısaca: http://tr.pardus-wiki.org/NASIL:Pardus_%2B_Ubuntu_%2B_WinXp_birlikte_kullan%C4%B1m%C4%B1nda_Grub_d%C3%BCzenleme

     

    bu link'e de bak yardımcı olacaktır eminim.

    http://forum.ubuntu-tr.org/index.php?topic=12848.0

     

     


    Bu işler zordur, özveri ister; hatta özveriden fazlasını, ruhunu ister...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Z-CHAN
    Z-CHAN's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Yeni sistemde menu.lst yok. grub.cfg var fakat ona da root un bile yazma yetkisi yok.

    Sistem değişti. Artık çeşitli yerlerdeki ayar dosyalarına giriş yapıp grub-install yardımıyla o dosyayı etkileyebiliyorsun ancak.

     

    Açılış sırasında shift tuşuna basarsan menüye erişebileceğini düşünüyorum.

    Orada Windows 7 entrysini göremezsen mecbur sorunu anlattığım gibi çözeceksin.

    Bu arada yaşadığın sorunu Windows tan düzeltmeye çalışma grub u sabit diskinin mbr sinden silerse ubuntu yu bir daha açamazsın.


    .
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeepHouse
    DeepHouse's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2009
    Erkek

    salla zaten merakından nasıl bi seydir die indirip kurmustur bence kurcala kurcala boz çöksün parcala incigini concugunu cıkart sistemin en azından bi seyler ögrenirsin bi dahakine aynı hatayı yapmazsın :)


    Bu işler zordur, özveri ister; hatta özveriden fazlasını, ruhunu ister...
Toplam Hit: 1669 Toplam Mesaj: 6