Grup Açılmıyor ? (YARDIM)

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    override
    override's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Aralık/2009
    Erkek

    Arkadaslar ubuntuya terfi etmeyi düşündüm dün kullanmayı biraz öğrenince :) 

    Ubuntuyu windowsun yanına kurmuştum.

    Ubuntuya ayırdığım Disk alanı yetmemeye başladı.

    Bende Win7 deki bazı bölümleri sileyim dedim windows kendi içinde 6 ya ayırmıştım 3 tane bölümü sildim.

    40gb lık boş alan oluşturdum.Daha sonra ubuntuya girip gparted dan disk alanını büyütcektim ki... 

    Bilgisayarı yeniden başlat dedim  "grub error: no such partition" grup açılmıyor.Hemen amcaya sordum ama cevabı bulamadım..

    Şimdi win7 veya ubuntu kurarım tekrardan ama win7 de dosyalarım vardı.. resimler,müzikler, vs.. 

    Dosyaları kurtarmam lazım yardımcı olacak arkadaslara şimdiden teşekkürler.


    g͇̫͛͆̾ͫ̑͆l͖͉̗̩̳̟̍ͫͥͨ
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mc_cO_By
    Mc_cO_By's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Nisan/2006
    Erkek

    Şu konuda 2. mesajı bi incele hocam.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DeepHouse
    DeepHouse's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Ocak/2009
    Erkek

    suanda verilerine bir sey olmamıstır hocam

    live cd ile girip verilerini kurtaramaz mısın mesela flashdisk'e atsan falan grub menüsünü tekrardan yüklersen ki bence bu sorun çözülebilir


    Bu işler zordur, özveri ister; hatta özveriden fazlasını, ruhunu ister...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    override
    override's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Aralık/2009
    Erkek

    Mc_cO_By Hocam terminalden grubu kurarken su hatayı aldım

    No such file of directory

     


    g͇̫͛͆̾ͫ̑͆l͖͉̗̩̳̟̍ͫͥͨ
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    override
    override's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Aralık/2009
    Erkek

    the_behulder bunu yazdı:
    -----------------------------

    suanda verilerine bir sey olmamıstır hocam

    live cd ile girip verilerini kurtaramaz mısın mesela flashdisk'e atsan falan grub menüsünü tekrardan yüklersen ki bence bu sorun çözülebilir


    -----------------------------

    evet hocam live ile  buldum dosyalarımı duruyor.

    grubu kuramazsam artık 50-60 gb lık veriyi amele gibi tasıyıcam usb ile :S


    g͇̫͛͆̾ͫ̑͆l͖͉̗̩̳̟̍ͫͥͨ
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MaviEkran
    MaviEkran's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Aralık/2009
    Erkek

    Hocam GRUB açılıyor gibi anladım ben bu hatadan. Grub Linux imajını bulamıyor. Sebebi de belli, disk bölümlerinin ismi/sırası değişmiş.

    Örneğin önceden linux'un (hd0,1) de kuruluydu (1. harddisk 2. bölüm), senin yeni disk düzenlemenden sonra gitti 1. diskin 4. bölümü oldu. İlgili yeri GRUB'dan (hd0,3) yapman gerekecek.

    Grub ekranını gördüğün an "ESC" tuşuna bas, işletim sisteminin yüklenmeye başlamasını engelle. Sonra listeden Linux'unu seç "E" tuşuna bas. (hd0,0) tarzıda harddiskbölümlerini gösteren yeri (hd0,1) veya (hd0,2), (hd0,3), (hd0,....) şeklinde yeni bölümlemene göre düzelt, enter'a ardından da "B" tuşuna bas, sistem açılsın.

    Sistem açılmazsa tekrar aynı yere gir ve başka bir (hdX,Y) konfigürasyonu dene. (hd0, yazdıktan sonra "TAB" tuşuna basarsan kullanabileceğin disk bölümlerini gösterir. Zaten sen biliyosan linux hangi bölümde, kafadan gir iligili yeri değiş linux'ünü aç.

     

    Linux'u bir kere açtıktan sonra, boot/grub/menu.lst'e de yeni (hdX,Y) düzenlemeni yaz, ki sistem her açıldığında elle yapmayasın.

     

    NOT: bu dediklerim hiç uygulanamıyorsa, yani "E" ye basıp düzenleme kısmına falan gidemiyorsan, GRUB'u yeninden kurman gerekli. Google yaparsan bir çok kaynak çıkacaktır.


    Blue Screen of Death
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    override
    override's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Aralık/2009
    Erkek

    Grubu tekrar kurdum :)

    yeniden merhaba linux :)

    başka bir sorunda görüşmek üzere kalın sağlıcakla..


    g͇̫͛͆̾ͫ̑͆l͖͉̗̩̳̟̍ͫͥͨ
Toplam Hit: 1217 Toplam Mesaj: 7