Güzel Ve Akıcı Konuşmak
-
http://tahribat.com/Forum-Bulent-Arinc-Gibi-Konusmak-119450/
şu konudan esinlenerek (amacı siyasi olmadığı halde kilitlenmiş orada sorucaktım normalde) ; hep kitap okumak vurgulanır,güzel konuşmak için kitap okumak şarttır falan filan ilkokuldan beri öğretilir. tahribatta takılan kişilerin çoğu günde en az 7-8 saat internette. 7-8 saat internette olmak demek günde 7-8 saat sürekli bir şeyler okumak demek.
sizce kitap okumanın internette gezinmekten ne fazlası var ? hep düşünmüşümdür. hani bir fazlasını söylerseniz bende akıcı konuşmak için kitap okumaya başlıyacağım. edebi yönünün konuşmaya çok fazla katkıda bulunacağını düşünmüyorum. düşünen varsa açıklayabilir mi ? ayrıca zaten sözlüklerde,bloglarda vs. edebi yönü güçlü yazılarda okuyoruz. bence geçmişte doğru olan fakat günümüzde sadece bi tabu haline gelmiş bir şey kitap okuyarak güzel konuşma yeteneği kazanmak. sadece özgüven veren bir şey. özgüven sayesindede ; "ben kitap okuyorum o halde akıcı konuşabilirim" diye düşündüğümüz için akıcı konuşabiliyoruz-(lar).
-
internette okuduğun yazı ile kitapta okuduğun yazı arasında dağlar kadar fark var hocam denemesini kendin yap madem isteklisin bu konu hakkında bir hafta sadece nete harcadığın vakti kitaba harca ve atrafta konuşmaya başla farkı hissedeceksin.
-
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------
internette okuduğun yazı ile kitapta okuduğun yazı arasında dağlar kadar fark var hocam denemesini kendin yap madem isteklisin bu konu hakkında bir hafta sadece nete harcadığın vakti kitaba harca ve atrafta konuşmaya başla farkı hissedeceksin.
-----------------------------şöyle bir şeyde var hocam ; kitap okuyan ve internete takılan bir kişi, kitap okuduğu için mi yoksa internete takıldığı için mi güzel konuştuğunu nasıl ayırt edicek ?
-
Kitap okursam akıcı konuşurum diye bir şey yok. Ben kendi gözlerimle gördüğüm için değişimi o konuda da direk kitap demiştim. Değişimini gördüğüm kişi Türk Dili ve Edebiyatı okuyordu, belki birazda zorunluluktan dünya klasiklerini bitirdi. Kitap işi din gibidir. Farzları yerine getirdikçe sünnete vs. yönelirsin. Kitapta okudukça daha iyi yayın evleri ararsın. O arkadaşımın okuduğu kitapları 2. ye okuduğunu gördüm. İlk okuduğu yayın evinin çevirisinin falan son okuduğuna göre çok kötü olduğundan bahsetmişti. Eğer kitap okumaya başlayacaksan klasikleri bitirmeni tavsiye ederim. İnternette okuyoruz demişsin ama içok büyük fark var arada. İnternette edebi yön dediğin şeylerin çoğu kişisel bloglar vs.dir. Zaten internet artık büyük bir çöplük olma yolunda hızla ilerliyor. Mutlaka katacağı şeyler vardır ama çoğu konunun piç edildiği en güzide yerdir internet dediğin olay
-
Her bir kitabın,okuyuculara yazar tarafından sunulan tecrübeler bileşkesi olduğunu göz önünde bulundurursak;farklı türde kitaplar okuduğumuz vakit bu birikimler karakterimiz ile de harmanlanarak yeni bir sentez ortaya çıkarır.İşte bu,fikr ve zikretme eylemlerinin temelini oluşturur.Tek bir türe bağlı kalmak pek getiri sağlamaz.Edebiyat,Felsefe,Sosyoloji,Tarih,Siyaset,Bilim-Kurgu vs. hepsini bir arada götürebilmek önemli.Nitekim yeni nesillere baktığımız vakit vampirli,seks içerikli kitapları ellerinden düşürmüyorlar ancak henüz bir kompozisyonun giriş kısmını yazabilmekten acizler.
-
Güzel ve akıcı konuşmak için kalite standartları yüksek bir çağrı merkezinde çalış. Ardından hukuk müşavirliğinde icra takipliği yap.
Bol bol hatunlarla takıl, konuşman gayet gelişecektir.
Kitap okumak insanın konuşmasını geliştirir diye bir genelleme yok.
-
bugax bunu yazdı:
-----------------------------
BosphorusPasha bunu yazdı:
-----------------------------
internette okuduğun yazı ile kitapta okuduğun yazı arasında dağlar kadar fark var hocam denemesini kendin yap madem isteklisin bu konu hakkında bir hafta sadece nete harcadığın vakti kitaba harca ve atrafta konuşmaya başla farkı hissedeceksin.
-----------------------------şöyle bir şeyde var hocam ; kitap okuyan ve internete takılan bir kişi, kitap okuduğu için mi yoksa internete takıldığı için mi güzel konuştuğunu nasıl ayırt edicek ?
-----------------------------farkı hissedeceksin derken konuştuğun kişiler seni zevkde dinlemeye başlayacak. kendini daha fazla ifade edebileceksin. internen kişiyi asosyal yapar ama kitap sosyallik katar öğendiklrini kullanma imkanı sağlar farkı hisset derken başkalarının seni dinleme şekli değişecek. Nereden biliyorum kendi üstümde denedim çünkü ve dinlenmedeki unsurlardan biriside mimiklerdir elini kullanma şeklidir tonlamalarındır.. burada edindiğin bilgiler sana yanlış şeylerde öğretebilir en doğrusu bi kursa yazıl.. 3 ay pek birşey değil..
-
Güzel hocam kitapta muhtemelen ülkenin, dünyanın en başarılı yazarlarının yazılarını okursun, edebi düşüncen gelişir. İnternette kim bilir kimlerin yazısını okursun. CHok gUsSeL im bEn xD yazan emolardan TAYYİBE SONUNA KADAR HAYIRRRRRRRRRRR!!!!!!!! yazan azılı vatanseverlere kadar herkes yazıyor internette.
Güzel ve akıcı konuşmak istiyorsan, öncelikle çok konuşmalısın. Konuşurken heyecanlanmamayı öğrenmelisin. Mesela etrafında çok konuşan çenesi düşük kızlara bak, çoğunun sesi güzeldir. Ses eğitilir, gelişir. Ses gelişimiyle de edebi gelişim birleşirse çok iyi bir diksiyonun olur. Kullanacağın kelimeleri iyi seçmeli, bunları güzel teleffuz ederek akıcı biçimde sıralamalısın.
Okuma konusunda sana yardımcı olabilecek şeyler cumhuriyet dönemi romanlarıdır. Bunların dili ve anlatımı güçlü olanlarını okuyabilirsin.
-
EmiRReiS bunu yazdı:
-----------------------------
Güzel ve akıcı konuşmak için kalite standartları yüksek bir çağrı merkezinde çalış. Ardından hukuk müşavirliğinde icra takipliği yap.
Bol bol hatunlarla takıl, konuşman gayet gelişecektir.
Kitap okumak insanın konuşmasını geliştirir diye bir genelleme yok.
-----------------------------Oralarda calismazsak ve hatunlarla takilamazsak akici ve guzel konusmak hayal olacak ellam..:)
Bence biraz egitim ve görmüslük ile ilgili seyler bunlar. Yani bilgisi olan adam, ne konustugunu, nasil konusacagini bilen adam demektir.
Tabi ki, diksiyon filan diyorsan egitimini alabilirsin bunun. Mesela bizim okulda, tv bölümünde olan ögrenciler her sabah 6 gibi sahaya cikarlar, yüksek sesle metin okurlar.
Bu arada oralarda is var mi emirreis? Turkiyeye donersek issiz kalmayalim..Hem diksiyonumuzda gelisir.:)
-
DawnOfDarkness bunu yazdı:
-----------------------------
Oralarda calismazsak ve hatunlarla takilamazsak akici ve guzel konusmak hayal olacak ellam..:)
Bence biraz egitim ve görmüslük ile ilgili seyler bunlar. Yani bilgisi olan adam, ne konustugunu, nasil konusacagini bilen adam demektir.
Tabi ki, diksiyon filan diyorsan egitimini alabilirsin bunun. Mesela bizim okulda, tv bölümünde olan ögrenciler her sabah 6 gibi sahaya cikarlar, yüksek sesle metin okurlar.
Bu arada oralarda is var mi emirreis? Turkiyeye donersek issiz kalmayalim..Hem diksiyonumuzda gelisir.:)
-----------------------------Görmüşlük sadece bilgiyi getirir, her eğitimde akıcı ve güzel konuşmaya etki etmez.
Çağrı merkezinde çalışanlar bilir, öncesinde eğitim alınır ve yapılan her yanlısda ücret de düşüş, kaliteli görüşmelerde ödül vardır.
Ve çağrı merkezinde prof anlamda çalışabilmek için baskın ve akıcı konuşmak mutlaka gereklidir..
Sen gel, senin eski eve çıkarız zaten bizim iş yerine yakın. iş kolay
-
EmiRReiS bunu yazdı:
-----------------------------
DawnOfDarkness bunu yazdı:
-----------------------------
Oralarda calismazsak ve hatunlarla takilamazsak akici ve guzel konusmak hayal olacak ellam..:)
Bence biraz egitim ve görmüslük ile ilgili seyler bunlar. Yani bilgisi olan adam, ne konustugunu, nasil konusacagini bilen adam demektir.
Tabi ki, diksiyon filan diyorsan egitimini alabilirsin bunun. Mesela bizim okulda, tv bölümünde olan ögrenciler her sabah 6 gibi sahaya cikarlar, yüksek sesle metin okurlar.
Bu arada oralarda is var mi emirreis? Turkiyeye donersek issiz kalmayalim..Hem diksiyonumuzda gelisir.:)
-----------------------------Görmüşlük sadece bilgiyi getirir, her eğitimde akıcı ve güzel konuşmaya etki etmez.
Çağrı merkezinde çalışanlar bilir, öncesinde eğitim alınır ve yapılan her yanlısda ücret de düşüş, kaliteli görüşmelerde ödül vardır.
Ve çağrı merkezinde prof anlamda çalışabilmek için baskın ve akıcı konuşmak mutlaka gereklidir..
Sen gel, senin eski eve çıkarız zaten bizim iş yerine yakın. iş kolay
-----------------------------reis güzel örnek verdinde yetmezki en güzel yöntem daha farklı kişilerle yüz yüze konuşmak kütüphanesi zengin bir kitap okumak
