Herkes Kendini En Akilli Gorur
-
Herkes kendini en akıllı görür
Benim tek farkım bunu yüksek sesle söylüyor olmam. Ne gariptir ki insanlar inandıkları gibi yaşayamıyorlar. İnandıklarını haykıramıyorlar. "Birileri ne der?" engeli insanları öyle bir sarmış ki, bir türlü kurtulamıyorlar. Sonuçta herkes birbirine benziyor.
Herkes kendini oynasa, işimiz ne kolay olacaktı. Peki şimdi ne oldu? Estağfurullahlarla yaşayan, kendini inandığı gibi ifade etmekten korkan, başkalarına özene özene ömür geçiren zavallılar olduk. Aşmalıyız bunu. Aşmalısın dostum, bildiğini okumalısın. İçindeki adama kulak vermelisin! Dinle bak ne diyor: "Ben mükemmelim ama sen başkalarıyla ilgilendiğin kadar benimle ilgilenmedin. Sonuçta onlar erişilmez oldu, bense sıradan. Beni farket artık! Bir şeyler yap ve elini çabuk tut, zaman geçiyor."
Düşünsene, birisi "ben aptalım" dediğinde insanlar niye büyük bir keyifle "estağfurullah" diyorlar da bir başkası ben akıllıyım dediğinde "Hadi canım sen de" diyorlar? Çünkü onlar birilerini aptal görmekten hoşlanıyorlar. Bir çok insan kendinden daha akıllı olana tahammül edemez. Onu yok etmek için, yok saymak için yapabileceğin ne varsa yapar.[Kashna]
-
kashna 'ya kılım ben hacı. o demirkıranı bulsam dövecem :)
-
Niye soyledikleriyle vicdanini rahatsiz ettigi icinmi :D
-
bildigim seylerin hemen hemen hepsini yazmis. abartildigi kadar cok sey anlatmiyor yani :D ya da ben cok sey biliyorum :P topicle de amma celistim ha :P
-
Bence kaska mıdır kasıkmıdır nedir kısmen doğru söylüyor.
Ama yanıldığı nokta,
Ben kendimi inşaat mühendisi nin bilgi ve tecrübesiyle,doktorun tıbbi bilgisiyle kıyaslamaya kalkarsam ukalalık denir bunada. '' Biliyorsan konuş örnek alsınlar,bilmiyorsan sus adam sansınlar'' atalarımız ne güzel demiş.
-
konuyla ilgili bir nietzcsche görüşü.
kendinden hoşlanmayan pek çok insan gördüm bunlar ilk önce çevrelerindeki insanları mutlu etmeye çalışırlar onları mutlu etmeyi başarıncada kendileri mutlu olmaya başlarlar ama bu aldatıcıdır insanlar kendini kabullenmelidir. -
bizim okula gelip bana sen ne kadar zekisin sana batıkan kemal desin hocaların dien adamdır kendisi :) sadece aptallar 8 saat uyur kitabı güzelde yerim seni öss biraz sallamasyon olmuş içi boş kitap satmış bi pisko ama ii akıl var.. bizde daha ilerisine geçip sayfaları olmayan kitap felanmı satsak
-
bu konu her insana göre degisir aslında çünkü bu rekabet ortamı gıbı bısıdır bazıları kıskanmazlar daha akıllı ınsanlara saygı duyarlar bazıları yedıremez onu asagı çekmeye çalısırlar .kendı içindekini haykır falan dıyolar o kadar kolay olmuyo be yavrum o. a.g dünyasında o kadar çok sistem varkı hepsıne ayak uydurmak zorunda kalıyosun yani ole ben buyum ısıne gelırse veya ben bole dusunuyorum dıyemıyosun mesela bı ıste çalısyosan patronun yüzüne karsı senin a.g diyemiyosun bu yüzdende baskalarına özenip baskalarının yasadıgı hayatlara bakıp imrenip onların hayatlarını yasıyomus gibi hayal kurmaktan baska bisi yapamıyon yani sistem dısına çıkamıyon baskalarının babaları zengınken altlarında fıstık gıbı arabalarla gezerken sen sadece seyredebılıyosun .haykır maykır felen hikaye a.g hiç ole extrem bı durum yok çogumuzun hayatı monoton hep aynı seyler işte bu sistemin parçası oldukça kurallara uyarak yasıyacaksın belkı bı özenti olucaksın ama eger inanıyorsan ve sabredıyorsan helalıyle yasıyosan hayati yıllar sonra çalısmayı bırakıp bahçeli bi ev tutup çicekle böcekle ugrasacaksın torunlarının gülüşleri yeticek sana sabretmek lazım
