folder Tahribat.com Forumları
linefolder Network - İnternet
linefolder Huawei Ve Airties Acces Point Yapmak



Huawei Ve Airties Acces Point Yapmak

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    Edit:Yardım konusu olarak açmıştım ama sonradan kurcalaya kurcalaya çözümünü buldum müridler.

    öncelikle Airties modemi hiç ellemiyoruz.

    Huawei modemi kablo ile pcye bağlayıp ayarlara giriyoruz.

    192.168.1.1 den.

    sonra ayarlardan LAN a giriyoruz.

    DHCPyi işaretliyoruz

    Alttaraftaki ip adresini 192.168.1.1 (Airtiesin İP adreini yazıyoruz)

    Alt ağ maskesi 255.255.255.0

    Alt ağ geçidi 192.168.1.x (X yerine bi sayı atın öyle bi sayı atın ki diğer pclerle çakışmasın bizde 3 pc var ben 10 dedim gelen giden olur :))

    uygula diyoruz.

    sonra ayarlardan kablosuz şifre koyuyoruz.

    sonra PCye taktığımız ethernet kablosunu (Huaweiden gelen) Airties e takıyoruz.

    Diğer odalara olabildiği kadar yakına (Kablo yettiği kadar :d ) Huaweiyi taşıyoruz.

    Sonra yardırın.

    Not:Airties ile Huaweiyi kablosuz bağlamak isterseniz, airtiese girip önce kablosuz şifresini kaldırmanız gerekiyor, ki o zaman da halka açık internet yapıp dua alırsınız.

    Sevgiler saygılar.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    Edit: kaktuse bağlanıp 192.168.1.1 e girince kaktus2 Apnin arayüzüne giriyor.

    kaktus2 Apye bağlanıp 192.168.1.1 yapınca da kaktusun arayüzüne giriyo :|

    ikisinde de tüm dns ip ve dhcpyi kapattım şimdilik düzeldi gibi..

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Jilet_Boris
    Jilet_Boris's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mart/2009
    Erkek

    kablosuz bir modemle etraftaki internet bağlantısını yakalayıp kullanmamız mümkün mü bu arada?

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    HoneyBadger bunu yazdı:
    -----------------------------

    kablosuz bir modemle etraftaki internet bağlantısını yakalayıp kullanmamız mümkün mü bu arada?


    -----------------------------

    yok olmaz. eğer o modemde şifre yoksa kablosuz olarak access point yapabilirsin.

    ben kabloyla bağladım. kablosuz da şifresiz olması lazım.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    müritler kafam karıştırdı iyice. söktüm çıkarttım ben de.

    şimdi asıl modemde mi DHCpyi kapatıyoz yoksa Ap olanda mı?

    ben nasıl bir ayar yaptıysam, apye bağlanıyorum 5 dk sonra bağlantıyı modeme atıyo.

    modeme bağlanıyorum 5 6 dk sonra Apye atıyo.

    Döngü oluşturdum nasıl olduysa. resledim sonunda ikisini de.

    bana baştan şu işi anlatabilecek var mı?

    modemler: pixatel airmax 101

    diğeri (ap olarak düşündüğüm) huawei EchoLife HG521..

     

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    obie
    obie's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mayıs/2007
    Erkek

    Huawei kadar saçma bir modem yok.O ip leri girince bile ap olarak kullanılamıyor.Metronet,uydunet vb. kablolu modem veriyor.Wireless kullanmak için herhangi bir modemi ap olarak ayarlamak lazım.Airties kabloludan,huawei ye ap ayarlamak basit.Ama metronetin modemi için durum farklı.Bendeki metronet modemin ip si şu;

    10.118.56.24

    Huawei ye atanacak ip farklı olması lazım.

    10.118.56.25

    Bir de wireless ile bağlanacak bilgisayarın ip lerini de değiştirmek lazım.Bunların ikisinden farklı olmalı;

    10.118.56.26

    Huawei ancak bu şekilde AP olarak kullanılabilir.DHCP kapalı,AP açık olarak ayarlansa bile işe yaramıyor.Airties de DHCP yi kapatıp,köprüyü açınca bile oluyor.Huawei de herşeyi ayarladıktan sonra bile yine modem erişimi sağlanmıyor.Böyle saçma bir modem olamaz.Bahsettiğim HG521

    Bir modemi AP olarak kullanmak isteyende büyük ihtimal metronet veya uydunet modemleri vardır.İkisinde de modem erişimi yok.Ağ bağlantılarından bakıp,köprü yapılacak modeme onların atanması lazım.Bir de bağlanacak her bilgisayara,bu iplerin girilmesi lazım.Ayrıca ağ geçidi adresleri de ayrı bir dert;

    10.118.56.254 olmalı.Diğer pc ler için bunu aynı yapmak lazım.Tüm ayarları yapsan bile,lan oyunlarında sürekli sorun çıkıyor.Pc yi başka yere götürüp getirince tüm ip leri yine baştan girmek icab ediyor.Sıkıntılı modem.RT206 gelecek yakında,bakalım onda durum nasıl...


    Anlayana sivrisinek saz,anlamayana sazı soksan az...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    obie bunu yazdı:
    -----------------------------

    Huawei kadar saçma bir modem yok.O ip leri girince bile ap olarak kullanılamıyor.Metronet,uydunet vb. kablolu modem veriyor.Wireless kullanmak için herhangi bir modemi ap olarak ayarlamak lazım.Airties kabloludan,huawei ye ap ayarlamak basit.Ama metronetin modemi için durum farklı.Bendeki metronet modemin ip si şu;

    10.118.56.24

    Huawei ye atanacak ip farklı olması lazım.

    10.118.56.25

    Bir de wireless ile bağlanacak bilgisayarın ip lerini de değiştirmek lazım.Bunların ikisinden farklı olmalı;

    10.118.56.26

    Huawei ancak bu şekilde AP olarak kullanılabilir.DHCP kapalı,AP açık olarak ayarlansa bile işe yaramıyor.Airties de DHCP yi kapatıp,köprüyü açınca bile oluyor.Huawei de herşeyi ayarladıktan sonra bile yine modem erişimi sağlanmıyor.Böyle saçma bir modem olamaz.Bahsettiğim HG521

    Bir modemi AP olarak kullanmak isteyende büyük ihtimal metronet veya uydunet modemleri vardır.İkisinde de modem erişimi yok.Ağ bağlantılarından bakıp,köprü yapılacak modeme onların atanması lazım.Bir de bağlanacak her bilgisayara,bu iplerin girilmesi lazım.Ayrıca ağ geçidi adresleri de ayrı bir dert;

    10.118.56.254 olmalı.Diğer pc ler için bunu aynı yapmak lazım.Tüm ayarları yapsan bile,lan oyunlarında sürekli sorun çıkıyor.Pc yi başka yere götürüp getirince tüm ip leri yine baştan girmek icab ediyor.Sıkıntılı modem.RT206 gelecek yakında,bakalım onda durum nasıl...


    -----------------------------

    dostum TTnet kullanıyorum. 192.168.1.1 standart modem İPsi. az önce ağ bağlantılarına girip huaweinin olduğu nete sağ tık özellikler dedim. aygıt web adresine git e tıkladım şöle bi ip geldi http://169.254.100.xxx. bıktım ya uğraşamıcam artık.

    airtieslerde araştırdım daha kolay.

    peki Huaweiyi asıl modem yapsak airmaxı Ap yapsak onda da mı bu dediğin problemler çıakr acaba ?

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    obie
    obie's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mayıs/2007
    Erkek

    Bence şöyle bir dene ;

    Asıl modem olarak huawei yi kullan.Önce res at,tüm ayarlar sıfırlansın.Huawei ye bağlanıp ip leri not et.Sonra kablo ile airmax ı huawei ye bağla.sonra pc den airmaxe bağlan.Airmax e ip girerken huawe nin aynısı yazma.Sorun orada.Huawei ip si 169.254.100.111 ise ; airmax a şu ip yi gir ;

    169.254.100.112 ( Bunun nasıl olduğunu anlamadım zaten.Olmazsa aynı ip yi de dene.)

    daha sonra pc ye de 169.254.100.113 ip sini ver.Olması lazım.Bunları yaptıktan sonra airmax arayüzüne erişememen lazım.

    Kısaca;

    Asıl modeme hiçbir işlem uygulama.DHCP kapatma.AP modemde DHCP yi kapat,ve varsa AP yi etkinleştir.

    daha sonra asıl modemin ip sini ,AP modeme de gir.Sonunu değiştir sadece.Sonra pc nin ip adresini de ata,sonunu değiştirerek.

    Bir de sen neden AP olarak kullanmaya çalışıyorsun onu anlamadım ; ) Bende metronet var.İnterneti prizden alıyor ve kablolu modem.Huawei modemi kablo ile metronetin modemine bağladım.Sonra pc ile huawei ye bağlanıyorum.Ama sendeki durumu çözemedim ; )


    Anlayana sivrisinek saz,anlamayana sazı soksan az...
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    obie bunu yazdı:
    -----------------------------

    Bence şöyle bir dene ;

    Asıl modem olarak huawei yi kullan.Önce res at,tüm ayarlar sıfırlansın.Huawei ye bağlanıp ip leri not et.Sonra kablo ile airmax ı huawei ye bağla.sonra pc den airmaxe bağlan.Airmax e ip girerken huawe nin aynısı yazma.Sorun orada.Huawei ip si 169.254.100.111 ise ; airmax a şu ip yi gir ;

    169.254.100.112 ( Bunun nasıl olduğunu anlamadım zaten.Olmazsa aynı ip yi de dene.)

    daha sonra pc ye de 169.254.100.113 ip sini ver.Olması lazım.Bunları yaptıktan sonra airmax arayüzüne erişememen lazım.

    Kısaca;

    Asıl modeme hiçbir işlem uygulama.DHCP kapatma.AP modemde DHCP yi kapat,ve varsa AP yi etkinleştir.

    daha sonra asıl modemin ip sini ,AP modeme de gir.Sonunu değiştir sadece.Sonra pc nin ip adresini de ata,sonunu değiştirerek.

    Bir de sen neden AP olarak kullanmaya çalışıyorsun onu anlamadım ; ) Bende metronet var.İnterneti prizden alıyor ve kablolu modem.Huawei modemi kablo ile metronetin modemine bağladım.Sonra pc ile huawei ye bağlanıyorum.Ama sendeki durumu çözemedim ; )


    -----------------------------

    deneyey,m bu dediğini hocam.. diğer iki odada kalan arkadaşların çok az çekiyo sık sık kopuyo o yğzden Ap olarak kullanmam gerekti :)

    edit: olmadı hocam bu Huaweide bi puştluk var. TR İng bi dünya yerde de araştırdım olmadı.

    sınavları atlatayım başka yöntemler de denicem.eyw

Toplam Hit: 9279 Toplam Mesaj: 9