folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilişim Güvenliği
linefolder IE, Chrome Ve Safari"Nin Paypal SSL Açığı



IE, Chrome Ve Safari"Nin Paypal SSL Açığı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EmQceR
    EmQceR's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Kasım/2007
    Erkek
    Eger Paypal ödemelerinizi bu üc tarayıcıyı kullanarak yapıyorsanız acilen daha güvenli bir tarayıcıya değişmenizi tavsiye ederim (alternatif FireFox). Yaklaşık 9 hafta önce çıkan bu açık halen Microsoft tarafından düzeltilmeyi bekliyor.

    Olay şu, genelde paypal ödemeleri yaparken, iletilen ile alınan veriyi güvende tutmak için SSL sertifikaları kullanılır. Microsoft'un API'sinde açık bulan ve suistimal etmek isteyen bir kişide fake SSL oluşturup bunu gerçek SSL sertifikasıymış gibi tarayıcılara ve kullanıcılara yedirmeyi başardı.

    Fake SSL Örneği

    Böylece siz ödemenizi yaparken verilerin kriptolandığını zannediyorsunuz fakat öyle olmuyor. Microsoft'un CryptoAPI'sinde çıkan bu açık SSLSniff diye bir programla kullanıldığı taktirde kullanıcıya tamamen kandırmaca bir sayfa gösterilebiliyor ve bu 3 tarayıcının hiç biri uyarı vermiyor ve anlama şansınız neredeyse sıfır.

    Örnek SSL Adresi: www.paypal.com\0ssl.secureconnection.cc

    Eğer Windows kullanıcı iseniz şu anda korunmanın tek yolu FireFox sürümlerinin 3.5 yada 3.0.13 yada daha sonraki versiyonlarını kullanmanızdır.

    ...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    firefox

    edit:

    firefox ortaya yine karizmasını dökmüş..

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    pesimistzombie
    pesimistzombie's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    Eger Paypal ödemelerinizi bu üc tarayıcıyı kullanarak yapıyorsanız acilen daha güvenli bir tarayıcıya değişmenizi tavsiye ederim (alternatif Opera). Yaklaşık 9 hafta önce çıkan bu açık halen Microsoft tarafından düzeltilmeyi bekliyor.

    Olay şu, genelde paypal ödemeleri yaparken, iletilen ile alınan veriyi güvende tutmak için SSL sertifikaları kullanılır. Microsoft'un API'sinde açık bulan ve suistimal etmek isteyen bir kişide fake SSL oluşturup bunu gerçek SSL sertifikasıymış gibi tarayıcılara ve kullanıcılara yedirmeyi başardı.

    Fake SSL Örneği

    Böylece siz ödemenizi yaparken verilerin kriptolandığını zannediyorsunuz fakat öyle olmuyor. Microsoft'un CryptoAPI'sinde çıkan bu açık SSLSniff diye bir programla kullanıldığı taktirde kullanıcıya tamamen kandırmaca bir sayfa gösterilebiliyor ve bu 3 tarayıcının hiç biri uyarı vermiyor ve anlama şansınız neredeyse sıfır.

    Örnek SSL Adresi: www.paypal.com\0ssl.secureconnection.cc
     

    Eğer Windows kullanıcısı iseniz şu anda korunmanın tek yolu Opera'nın 10.00 versiyonunu kullanmanızdır.  


    :|
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    "Eğer Açık Kaynak bir yazılımda bir açık bulunduysa, açık kaynak topluluğundaki herkes buna göz atabilir ve bu sorunu çözebilir. Genelde sorunun ilacı(ve ilgili güncellemeleri) bir kaç gün, bazen bir kaç saat içinde halledilir. Microsoft firmasının bu kadar fazla insan gücü yoktur, onlar genelde açık bulunduktan(ve hatta paylaşıldıktan) bir ay kadar bir süre sonra çözümü sunmayı başarırlar. Bu, korsanların sizin sisteminizde cirit atması için yeterli bir süredir."

     

    ne güzelde söylemiş bea :D

    http://www.whylinuxisbetter.net/items/security/index_tr.php?lang=tr

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mx0TBT
    Mx0TBT's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Haziran/2007
    Erkek
    Sadece paypal için diil bence butün ssl kullananlar

    Ölümlü dünya. Yasin 38. Ayet
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mirza Efe
    _Dert_
    _Dert_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Aralık/2007
    Erkek
    zumsuk bunu yazdı:
    -----------------------------

    firefox

    edit:

    firefox ortaya yine karizmasını dökmüş..
    -----------------------------

     

     Anasayfada bulunan Opera konusunada laf atmışsın... Farkındaysan Opera'da da yok bu acık... Vede Opera kimseyi taklit etmiyor aksine herkes Opera'yı taklit ediyor..


  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    _Dert_ bunu yazdı:
    -----------------------------

     Anasayfada bulunan Opera konusunada laf atmışsın... Farkındaysan Opera'da da yok bu acık... Vede Opera kimseyi taklit etmiyor aksine herkes Opera'yı taklit ediyor..


    -----------------------------

    laf atma değil hoca.Diyorum ki hepsi birbirinden etkileniyor. Ben firefoxta gizli tarama gibi şeyleri yada opereda görmemiştim.Chrome dan sonra geldi.Her ne kadar cookie gibi şeylerde her ne kadar operayı kullansamda operaya ısınamadım.firefox yine normal bi kullanıcı için daha mantıklı.google chrome ise daha geliştirilmesi lazım.

    Google dedin mi insanın aklına yenilikçi, güvenilir, sade, performanslı birşey geliyor.Applicationlar olmasın gerek yok.Süsslü süsü olmasın ama adam gibi çalışsın.bu konuda chrome dan beklentim çok yüksekti oda sağlayamadı boş çıktı...

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ayro
    Ayro's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Ağustos/2005
    Erkek

    Bu arada kendi çapında laf sokmaya falan mı çalışmışsın bilmiyorum ama söyliyim

    microsoft - linux ve mac birbirinden birşey çalmadı diyen biri varmı ?

    Biri javascriptte yenilik yapar diğeri codeclerde.Sonuçta hepsi birşeyi geliştirir.diğerleride eksik kalamak için bunları alır kullanır.

    bu çalma, çırpma değil aksine dünyada nasıl ülke kültürleri bir birine karışıyorsa o tarz birşey.

    Çok bildiğini sanıyorsun tarzı laubali yazılara gerek yok.aksini kanıtlaya biliyorsan gelir gösterirsin yoksa susarsın.

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Quetzalcoatl
    Quetzalcoatl's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Mayıs/2006
    Erkek
    hocam bana chrome da da bu açığın olduğuna sağlam bi kanıt gösterir misin?  fakat son sürüm chrome dan bahsediyorum yani chrome 3.

    Özgürlüğü anladıkça ona daha az sahip olursun.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mirza Efe
    _Dert_
    _Dert_'s avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Aralık/2007
    Erkek

    Sen burdaki lafınla Opera'ya laf atıyorsun... "bu işler böyle google çıktı firefox şu bu alayının kodlarını inceledi beğendikleirni aldı, sonra geliştirdi, yeni yazdı.Sonra diğerleri google chrome u taklit etti :)"  bende diyorum ki millet Opera'yı taklit ediyor, Opera kimseyi taklit etmiyor.. Neyse bu olay linux windows, php asp gibi birşey ;)

    Kötü birşey demek istememiştim.. Neyse affola.. Tartışmaya gerek yok. 


  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Fikret
    Fikret's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2007
    Erkek
    ulan takım tutar gibi tarayıcı, işletim sistemi, programlama dili tutuyorsunuz. rahatsız mısınız anlamıyorumki :| sanki sen yazdında biz kullandıkça para kazanıyorsun, nedir bu fanatiklik arkadaş :|

    screw you guys! i"m goin" hoooome!
Toplam Hit: 12722 Toplam Mesaj: 11