folder Tahribat.com Forumları
linefolder Gündem - Güncel Konular
linefolder İETT Otobüslerine Kara Kutu



İETT Otobüslerine Kara Kutu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cenk88
    cenk88's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2009
    Erkek

    İETT, uçaklarda kullanılan kara kutu sistemini otobüslerde uygulamaya başladı.

    Projenin hedefleri öncelikli olarak yol ve sürüş güvenliğinin arttırılması, kaza sayılarının ve bakım giderlerinin düşürülmesi, yolcu konforunun artırılması, yakıt tasarrufunun sağlanması olarak belirlendi.

    UZAKTAN ERİŞİM İLE ARIZA TESPİTİ

    İETT Türkiye’de ilk defa dünyada ise trend olan ve farklı sektörlerde uygulamaları bulunan ‘karakutu’ teknolojisini hayata geçirerek toplu ulaşımdaki bir çok sorunun önüne geçecek. Karakutu projesinin uygulanması ile birlikte, toplu ulaşımda araçlarda bulunan elektronik haberleşme ağ yapısı kullanılarak kaza anında sürücü ve aracın bulunduğu koşullar kayıt altına alınacak. Araçlarda bulunan elektronik haberleşme ağ yapısı kullanılarak araç bilgilerine uzaktan erişim sağlanacak.

    ŞOFÖR KLİMAYI AÇMAZSA…

    80’in üzerinde veri alınacak olan sistem sadece veri kaynağı oluşturmakla kalmayıp verileri analiz edecek. Böylece iç ortam klima sıcaklığından, yakıt tasarrufuna, frenleme sayısından motor sıcaklığına, arıza bilgilerinden aracın rölantide kalma süresine kadar bir çok bilgi anlık olarak tek bir merkezden yönetilecek. Böylece yolcuların, şoförün klima açmaması, aracın hızlı ya da yavaş gitmesi gibi şikâyetleri ortadan kalkmış olacak.

    ŞOFÖR PERFORMANSINA ANLIK DENETİM

    İETT’ye kazandırılacak uçak teknolojisiyle ilgili açıklama yapan İETT Genel Müdürü Mümin Kahveci, karakutu ile birlikte otobüslerdeki tüm bilgilerin arıza ve kaza sebeplerinin anlık olarak tespit edilebileceğini söyledi. Kahveci “Sistemde araçlarda bulunan elektronik haberleşme ağ yapısını kullanarak şoförlerin araç kullanım performanslarını da anlık görebileceğiz. Böylece şoförlerimizi performanslarına göre değerlendirmeye tabi tutacağız” dedi.

    Kahveci, karakutu projesi ile birlikte aracın haberleşme ağından verilerin toplanarak, kaza önleme ve kaza sonrası neden araştırmalarının yapılacağını belirtti ve aracın verimli kullanım yönteminin oluşturulacağını, oluşturulan bu yönteme göre şoförlerin eğitileceğini söyledi.

    OTOBÜSLERDEKİ YOLCU ORANI CEP TELEFONUNDA

    Projeyle birlikte elde edilecek verilerden biri de otobüslerdeki yolcu oranı olacak. Otobüslerin ağırlığının ölçülebildiği sistemde araçların doluluk oranı tespit edilecek. Yolcu yoğunluğunun olduğu bölgelere ek otobüs seferleri konulacak. Yolcu oranları İETT’nin akılı telefon uygulaması MOBİETT’e entegre edilecek. Böylece yolcular bekledikleri otobüsün doluluk oranını cep telefonundan görebilecekler.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DestinatioN
    DestinatioN's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

    ulan önce şu dolmuşlara çare bulsunlar,

    maltepe kartal arası dolmuşların hepsi kasap gibi

    onu geçtim şoförlük namına hiçbireşy yok adamlarda hepsi barzo, üflenti takımı


    destination@tahribat.com
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cenk88
    cenk88's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2009
    Erkek
    DestinatioN bunu yazdı

    ulan önce şu dolmuşlara çare bulsunlar,

    maltepe kartal arası dolmuşların hepsi kasap gibi

    onu geçtim şoförlük namına hiçbireşy yok adamlarda hepsi barzo, üflenti takımı

    Hocam ben hiç sakin efendi  bir minibüs şoförüne denk gelmedim. Tamam barzo vs diyoruz ama davranış biçimi olarak her zaman haksız da değiller. 

    Hele istanbul gibi bi şehirde trafikte olmak herkesin harcı değil. Adamlar sinir küpü oluyor istemeden. Ama bunu suçsuz yere müşteriden çıkarmak doğru  değil. 

    Hele ki birbirlerini tuttuklarindan dolayı, trafikte alttan alan bir minibüs şoförü daha çıkmamıştır. Ha alttan almıyorlar ama ters tepende olmuyor değil. 

    Bi abimin yakının başından geçen olayı aktarayım size;

    Yeğeni minibüs şoförüymus istanbul da bi hatta. Anlattığına göre  yolda giderken  arabadaki adamın tekiyle laf dalaşına giriyorlar. Tabi bizim ki atarli giderli el kol hareketine başlıyor. Adam uyarmış tabi bunu el kol hareketi yapma diye;  Nolacak layn çek kenara hesabı yapmış bizim asi delikanlı şoförümüz. Tabi karşı tarafında kendine bi güveni varmış ki çekmiş kenara. Bizim şoför bi hışımla iniyor aşağı, sonra adamda iniyor. Adam bizim şoförün 2 kati boyunda halk arasinda tabirle izbandut gibi. Sonra şöförde hafif geri vites. Asıl bomba laf :

    Abi kusura bakma, o kadar yolcu var icerde. 2 tokat atda gideyim geri, cok dayak yiyip daha fazla rezil olmayayım :))

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TOMBLACK
    TOMBLACK's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Ekim/2014
    Erkek

    izmirde gördüm test aracı diye yazıyordu bazıları duraklarda durup kapıları açıp kapatıyorlar bazılarının içinde varıller var bondozlama kulllanıyorlardı geneli iyi oldu

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bilirkişi
    mkyb
    mkyb's avatar
    Kayıt Tarihi: 27/Mayıs/2011
    Erkek
    TOMBLACK bunu yazdı

    izmirde gördüm test aracı diye yazıyordu bazıları duraklarda durup kapıları açıp kapatıyorlar bazılarının içinde varıller var bondozlama kulllanıyorlardı geneli iyi oldu

    Içi varil dolu otobüsü bende gördüm İstanbul'da. Elektrikli Otobüstü. Mercedes marka. Seneye yollarda görürüz sanırım. 

     

    mkyb tarafından 23/Tem/15 14:23 tarihinde düzenlenmiştir

    Yaşlandıkça 50 liralık saatin ve 5.000 liralık saatin aynı şeyi gösterdiğini fark edeceksin. 1.000.000 liralık ve 100.000 liralık ev aynı yalnızlığı barındırır. 1.000 liralık Android ile 20.000 liralık iPhone Pro kimse aramadıktan sonra aynıdır. Materyalist şeylerde gerçek mutluluk bulunmaz. Asıl mutluluk bir çift memededir. Enflasyon yüzünden bu imzayı bir ara güncellemek lazım. Bin liraya telefon kalmadı amk.
Toplam Hit: 780 Toplam Mesaj: 5
i̇ett otobüs