İki Bilgisayarı Nasıl Bağlarım.
-
iki tane bilgisayarı hüpe iytiyaç olmadan nasıl yapabilirim.
-
paralel port,seri port.. ethernet kartı ile...
-
ertan biraz açsan paralel maralel dedinde mesela bunun kablolarını bağlarken farklı şekildemi bağlayacaz kabloları mesela ağ kablosunu her iki bilgisayarın eternet kartına takıyorum ama olmuyor.
-
iki ethernet kartını bağlayarak hiç denemedim açıkçası
paralel veya seri iletişm için iki ucu da aynı olan kablolardan temin etmen gerek. windowssa direk bağlantı diye bir program yüklüdür, 98 den öyle hatırlıyorum, program ekle kaldır kısmında iletişim kısmına bak öyle birşy olması gerek,onunla bağlantı kurabilirsin -
bi tane cross kablo bul bi ucunu birine otekini otekisine bağla olsun bitsin.
-
cross kabloyu nereden bulacaz
-
iki bilgisayari hub kullanmadan birbirine baglamak icin kros kablo kullanabiliriz.
Bunun icin gerekenler;
1.iki adet ethernet
2.iki adet rj 45 konnektor (fazla almakta fayda var.yanlis baglantida yada kirilmada yenisi gerekebilir.)
3.Yeterli uzunlukta cat5 utp kablo
4.bir adet rj45 pence(Eger kabloyu bir firmaya yatiracaksaniz gerek yok,ama kabloyu kendim yapacam diyorsanir alabilirsiniz.)
Kablo yapimi;
1.utp kablomuzun uclarini konnektorlerin girisine uyacak sekilde tuzeltip esit uzunlukta pense yardimi ile keselim.
2.Kros kablo yapisinda gecerli olan kablo renk sirasini ayarlayalim.
asagidaki gibi olacak sekilde yapin.
kablonun birinci ucu icin renk sirasi;
(Standart renk sirasidir)
1.Turuncu-Beyaz
2.Turuncu
3.Yesil-Beyaz
4.Mavi
5.Mavi-Beyaz
6.Yesil
7.Kahverengi-Beyaz
8.Kahverengi
kablonun ikinci ucu icin renk sirasi;
(Kros kabloda kullanilan capraz renk sirasidir)
1.Yesil-Beyaz
2.Yesil
3.Turuncı-Beyaz
4.Mavi
5.Mavi-Beyaz
6.Turuncu
7.Kahverengi-Beyaz
8.Kahverengi
3.Kablo uclarini yukaridaki gibi duzenledikten sonra,konnektorlerin tirnaklari asagi gelecek sekilde tutarak,sol bastaki 1.kablo ucu olmak uzere ayni anda 8 uc konnektore yerlestirildikten sonra pense yardimi
ile rj45 konnektorler preslenir.Boylece Kros kablomuz hazir hale gelmis olur.
4.Son olarak bilgisayarlara ethernetler takilir ve ag ayalarinda sirasi ile dosya ve yazici paylasimi,tcp/ip,netbeu,ıpx gibi bagdastiricilar yuklenir. Bu islemlerden sonra ag ayarlarindaki calisma gurubu ismi ayni olacak sekilde belirtilir.Daha sonra bilgisayarlar yeniden baslatilarak ayarlarin etkin olmasi saglandiktan sonra.kablolar takilarak
iki bilgisayar birbirine baglanmis olur.
NOT:ALıntıdır..! -
Focal Hocam sagolasın.
Toplam Hit: 2144 Toplam Mesaj: 8
