İnternetimdeki İlginç Problem
-
bi arkadaşla binada ortak internet kullanıyoruz 25 30 metre mesafeden kablo paylaşımı modem bende değil normal bi şekilde nete girerken mesela kendi evimdeki mutfağın ışığını açıp kapattığımda yada herhangi bi ışığı yada bi elektirikli cihazı çalıştırdığımda hoparlörden ses geliyo ve ağ kablosu takılı değil diye bi uyarı çıkıp kayboluyo uyarı ondan sonrada net gidiyo modemi resetlemek gerekitği için bende gidip arkadaşın ofisin şarteli kaldırıp açıyorum bu hep böyle oluyo yani alakayı çözemedim ışık açıp kapatmakla ne alakası var bunun
-
bi yerde bi kısa devre falan war. elektrikçiye göster, prizleri kontrol ettir.
-
Modemin bağlı olduğu elektrik hattı, sizinki ile aynı olabilir. Eski elektrik hatları, kullandığınız elektrikli cihazlara yeterli gelmiyor olabilir. Herhangi bir elektrik kullanan bir cihaz ya da ışık açtığınızda, modeme giden elektrik kısa süreli gidip geliyor olabilir. Bu nedenle internetiniz kesiliyordur. Bana sorarsan bunun nedeni elektrik hattının çok eski ve yetersiz olması olarak tahmin edebilirim. Bir elektrik tesishatçısına sormanı da tasiye ederim.
-
RaNGeR bunu yazdı:
-----------------------------
Modemin bağlı olduğu elektrik hattı, sizinki ile aynı olabilir. Eski elektrik hatları, kullandığınız elektrikli cihazlara yeterli gelmiyor olabilir. Herhangi bir elektrik kullanan bir cihaz ya da ışık açtığınızda, modeme giden elektrik kısa süreli gidip geliyor olabilir. Bu nedenle internetiniz kesiliyordur. Bana sorarsan bunun nedeni elektrik hattının çok eski ve yetersiz olması olarak tahmin edebilirim. Bir elektrik tesishatçısına sormanı da tasiye ederim.
-----------------------------aynen hocam elektrik hattı eski biraz fakat modem oldukça uzakta yani arada baya mesafe var bu durum bana mantıksız geliyo eğer ki benim mufak lambamın anahtarı taaa ebesinin .... daki modemi etkiliyosa bu binanın elektirik sistemine attırıyım....
-
Elektrik sistemlerinde mesafe mühim değildir. Önemli olan, aynı faz üzerinden beslenmesidir. Elektrik sisteminiz eski ise, aynı faza bağlı olarak çalıştırılan her elektrikli cihaz veya lamba, faza daha fazla yüklenir. Özellikle eski sistemlerde voltaj düşümleri çok yaşanıyor. Bu nedenle ani ve çok kısa süreli elektrik kesintileri yaşanabiliyor. Bunu en çok masaüstü bilgisayarlarda görürsün. Dizüstü bilgisayarların kendi bataryaları olduğundan anlayamazsın ama masaüstü bilgisayarlar çok kısa süreli bir voltaj düşümünde bile kapanıveriyorlar (eğer ups yoksa :) ).
Elektrik sisteminiz eski ise yapacak birşey yok. Yenilenmesi zaten çok maliyetli. Sen en iyisi karanlıkta takıl ve bir başkasının ışık açmaması için dua et :)
