folder Tahribat.com Forumları
linefolder Hukuk & Muhasebe & Sigorta Soru - Cevap
linefolder İnternetten Alınan Ürünlerde 7 Gün Cayma Hakkı Hk.



İnternetten Alınan Ürünlerde 7 Gün Cayma Hakkı Hk.

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gzx
    Gzx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    birçoğunuz belki biliyordur mesafali ürün alımlarında 7 gün koşulsuz şartsız geri iade etme hakkın var fakat bunların içine tonerler(açılmış) dahil bende çok fonksiyonlu network yazıcı (tar/fax/fot/yaz) siparişi verdim ve ürünün toneri açıldı renkli sipariş etmem gerekirken tek renk sipariş etmişim bunu exa geri alamacağını söyledi fakat yarım ağızla söyledi işgillendim biraz şimdi ben toner falan sipariş etmedim faturadada yazıcı olarak geçiyor bu durumda geri iade yapabilirmiyim ?


    "açık mı var la" yazdı diye ban yiyen adam !
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    xxjokerxx
    xxjokerxx's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Haziran/2006
    Erkek

    geri iade hakkı açılmamış orjinalliği bozulmamış üründe vardır ve faturada yazmıyorsa geri iade edemezsin.


    okmam yazmam yok möhür yada barnak bassam olmamı
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mycity
    Mycity's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 01/Şubat/2011
    Erkek

    knk 250 TL :D giren şemşiye açılmaz :D


    Bazıları sadece konuşur bazıları ise hayalleri ile dünya'ya yön verir.. Mycity
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gzx
    Gzx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    xxjokerxx bunu yazdı

    geri iade hakkı açılmamış orjinalliği bozulmamış üründe vardır ve faturada yazmıyorsa geri iade edemezsin.

    http://www.uzmantv.com/internet-uzerinden-alinan-urun-gerekce-gosterilmeden-iade-edilebilir-mi

    Cayma Hakkı:

    Madde 8 —Tüketici; mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Hizmet sunumuna ilişkin mesafeli sözleşmelerde ise, bu süre sözleşmenin imzalandığı tarihte başlar. Sözleşmede, hizmetin ifasının 7 günlük süre dolmadan yapılması kararlaştırılmışsa, tüketici ifanın başlayacağı tarihe kadar cayma hakkını kullanabilir. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar satıcı veya sağlayıcıya aittir."

    "Mesafeli Sözleşmeler

    Mesafeli Sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir.

    Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyit işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.

    Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren 30 (otuz) gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla 10 (on) gün uzatılabilir.

    Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddî malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür.

    Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır.

    "Satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 10 (on) gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukukî işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve 20 (yirmi) gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür."


    "açık mı var la" yazdı diye ban yiyen adam !
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Bu konu hakkındaki bilgi, alışveriş yaptığınız sitede, alışveriş esnasındaki "uzun mesafeli satış sözleşmesi" içerisinde olması gerek.

    Teknolojik ürünlerin (cep telefonu, mp3 çalar vs.) iade prosedürleri siteden siteye değişiklik gösterebilir. Ama hemen hemen bütün internetten alışveriş yapılan sitelerde CD/DVD/Blu-Ray medyaları ve sarf malzemeleri gibi, açıldığında tekrar bir başkasına satılabilmesi mümkün olmayan ürünlerin iadesi yalnızca paketin/jelatinin açılmadan geri verilmesi durumunda söz konusudur.


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gzx
    Gzx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    RaNGeR bunu yazdı

    Bu konu hakkındaki bilgi, alışveriş yaptığınız sitede, alışveriş esnasındaki "uzun mesafeli satış sözleşmesi" içerisinde olması gerek.

    Teknolojik ürünlerin (cep telefonu, mp3 çalar vs.) iade prosedürleri siteden siteye değişiklik gösterebilir. Ama hemen hemen bütün internetten alışveriş yapılan sitelerde CD/DVD/Blu-Ray medyaları ve sarf malzemeleri gibi, açıldığında tekrar bir başkasına satılabilmesi mümkün olmayan ürünlerin iadesi yalnızca paketin/jelatinin açılmadan geri verilmesi durumunda söz konusudur.

    kartuş toner geri iade alınmaz diyor. ama yazıcı demiyor alo 175 le görüştüm aparatları tek tek almadın o yüzden seni kapsamaz dediler ama adamda pek bilmiyor gibiydi :D


    "açık mı var la" yazdı diye ban yiyen adam !
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Hocam, hemen hemen bütün yazıcıları ilk aldığınızda size içinde kartuşu ile birlikte veriyorlar. Yani "bunu alın, bana renkli verin" diyemiyorsunuz :) Eğer faturanızca toneriniz için ayrıca bir ibare yok ise, cihaz ile birlikte verilen bir üründür. Eğer renkli toner ihtiyacınız var ise ve içinden çıkmadıysa bunu ayrıca sipariş etmeniz gerekir.

    Faturanızda tonere ayrıca para vermediğiniz belli iken neden geri vermeye çalışıyorsunuz ben anlayamadım. Siz yazıcı aldınız, içinden toneri ile birlikte çıktı. Yazıcıdan memnun değilseniz o ayrı.


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    MustyKTE
    MustyKTE's avatar
    Kayıt Tarihi: 10/Temmuz/2008
    Erkek

    Bilgi edinebilirsin hocam : 

    http://www.ekonomikavm.com/iade-sartlari.html 


    hşşşt.. instagram.com/m.cebecioglu
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gzx
    Gzx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    RaNGeR bunu yazdı

    Hocam, hemen hemen bütün yazıcıları ilk aldığınızda size içinde kartuşu ile birlikte veriyorlar. Yani "bunu alın, bana renkli verin" diyemiyorsunuz :) Eğer faturanızca toneriniz için ayrıca bir ibare yok ise, cihaz ile birlikte verilen bir üründür. Eğer renkli toner ihtiyacınız var ise ve içinden çıkmadıysa bunu ayrıca sipariş etmeniz gerekir.

    Faturanızda tonere ayrıca para vermediğiniz belli iken neden geri vermeye çalışıyorsunuz ben anlayamadım. Siz yazıcı aldınız, içinden toneri ile birlikte çıktı. Yazıcıdan memnun değilseniz o ayrı.

    renkli sipariş vermem gerekirken tek renk sipariş vermişim eşşeklik bende :D yazıcının değeri 600 tl olunca içimde patlamasın istiyorum :)


    "açık mı var la" yazdı diye ban yiyen adam !
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Gzx
    Gzx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    MustyKTE bunu yazdı

    Bilgi edinebilirsin hocam : 

    http://www.ekonomikavm.com/iade-sartlari.html 

    biraz daha yasal bir cevap istiyorum hocam ben şartları baya bi okudum adalet bakanlığındaki mevzuata kadar

     

       TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN

        Kanun Numarası: 4077

        Kanun Kabul Tarihi: 23/02/1995

        Yayımlandığı Resmi Gazete Tarihi: 08/03/1995

        Yayımlandığı Resmi Gazete Sayısı: 22221

        BİRİNCİ KISIM: AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR

      KAPIDAN SATIŞLAR

        Madde 8 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./12. md.)

        Kapıdan satış; işyeri, fuar, panayır gibi satış mekanları dışında yapılan satımlardır.

        Bakanlık, kapıdan satış yapacaklarda aranılacak nitelikleri, bu Kanuna tabi olan ve olmayan kapıdan satışları ve kapıdan satışlara ilişkin uygulama usul ve esaslarını belirler.

        Bu tür satışlarda; tüketici, teslim aldığı tarihten itibaren yedi gün içinde malı kabul etmekte veya hiçbir gerekçe göstermeden ve hiçbir yükümlülük altına girmeden reddetmekte serbesttir. Hizmetlerin satımında ise bu süre, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren başlar. Bu süre dolmadan satıcı veya sağlayıcı, kapıdan satış işlemine konu mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasını veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesini isteyemez. Satıcı, cayma bildirimi kendisine ulaştığı andan itibaren yirmi gün içerisinde malı geri almakla yükümlüdür.

        Tüketici, malın mutat kullanımı sebebiyle meydana gelen değişiklik ve bozulmalarından sorumlu değildir.

        Taksitle yapılan kapıdan satışlarda 6/A maddesi, kampanyalı kapıdan satışlarda 7 nci madde hükümleri ayrıca uygulanır.

        KAPIDAN SATIŞLARDA SATICININ VE SAĞLAYICININ YÜKÜMLÜLÜĞÜ

        Madde 9 - (Değişik madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./13. md.)

        Kapıdan satış sözleşmelerinde, sözleşmede bulunması gereken diğer unsurlara ilave olarak mal veya hizmetin nitelik ve niceliğine ilişkin açıklayıcı bilgiler, cayma bildiriminin yapılacağı açık adres ve en az on altı punto ve koyu siyah harflerle yazılmış aşağıdaki ibare yer almak zorundadır:

        Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren yedi gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin satıcı/sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.

        Tüketici, sahip olduğu haklarının da yazılı bulunduğu sözleşmeyi imzalar ve kendi el yazısı ile tarihini yazar. Satıcı veya sağlayıcı, bu bilgilerin sözleşmede yer almasını sağlamak ve taraflar arasında akdedilen sözleşmenin bir nüshasını tüketiciye vermekle yükümlüdür.

        Bu madde hükümlerine göre düzenlenmiş bir sözleşmenin ve malın tüketiciye teslim edildiğini ispat satıcıya veya sağlayıcıya aittir. Aksi takdirde, tüketici cayma hakkını kullanmak için yedi günlük süre ile bağlı değildir.

        MESAFELİ SÖZLEŞMELER

        Madde 9/A - (Ek madde: 06/03/2003 - 4822 S.K./14. md.)

        Mesafeli sözleşmeler; yazılı, görsel, telefon ve elektronik ortamda veya diğer iletişim araçları kullanılarak ve tüketicilerle karşı karşıya gelinmeksizin yapılan ve malın veya hizmetin tüketiciye anında veya sonradan teslimi veya ifası kararlaştırılan sözleşmelerdir.

        Mesafeli satış sözleşmesinin akdinden önce, ayrıntıları Bakanlıkça çıkarılacak tebliğle belirlenecek bilgilerin tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketici, bu bilgileri edindiğini yazılı olarak teyit etmedikçe sözleşme akdedilemez. Elektronik ortamda yapılan sözleşmelerde teyid işlemi, yine elektronik ortamda yapılır.

        Satıcı ve sağlayıcı, tüketicinin siparişi kendisine ulaştığı andan itibaren otuz gün içerisinde edimini yerine getirir. Bu süre, tüketiciye daha önceden yazılı olarak bildirilmek koşuluyla en fazla on gün uzatılabilir.

        Satıcı veya sağlayıcı elektronik ortamda tüketiciye teslim edilen gayri maddi malların veya sunulan hizmetlerin teslimatının ayıpsız olarak yapıldığını ispatla yükümlüdür.

        Cayma hakkı süresince sözleşmeye konu olan mal veya hizmet karşılığında tüketiciden herhangi bir isim altında ödeme yapmasının veya borç altına sokan herhangi bir belge vermesinin istenemeyeceğine ilişkin hükümler dışında kapıdan satışlara ilişkin hükümler mesafeli sözleşmelere de uygulanır.

        Satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde almış olduğu bedeli, kıymetli evrakı ve tüketiciyi bu hukuki işlemden dolayı borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve yirmi gün içerisinde de malı geri almakla yükümlüdür.

    ilgili mevzuat linki http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html
    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html

    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html
    http://www.mevzuat.adalet.gov.tr/html/862.html

     

     


    "açık mı var la" yazdı diye ban yiyen adam !
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RaNGeR
    RaNGeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Nisan/2007
    Erkek

    Hocam yanlış anlamadıysam, yazıcıyı geri vermek istiyorsunuz ama içinden çıkan toneri açtığınız için bunun mümkün olup olmadığını öğrenmek istiyorsunuz.

    Bence alışveriş yaptığınız internet mağazasının müşteri temsilcisini arayıp, "açtığım toneri harici olarak alıp kutuya koyabilirim, 7 gün içerisinde geri iade hakkımı kullanmak istiyorum" diyebilir, açtığınız tonerden bir tane harici toner alıp kutunun içine koyup gönderebilirsiniz diye düşünüyorum.

    Zararın neresinden dönseniz kârdır ne de olsa...


    Forumda mesaj yazarken lütfen imla kurallarına uyalım, düzgün bir TÜRKÇE ile yazışalım. TÜRKÇE bizimdir, dilimize sahip çıkalım.
Toplam Hit: 1793 Toplam Mesaj: 11