folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder İş Yeri Acil Çıkış Levhaları Hakkında?



İş Yeri Acil Çıkış Levhaları Hakkında?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    visualeffects
    visualeffects's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Nisan/2012
    Homo

    İs yerinde Yangin cikisi acil cikis v.s bu tarz tabelalarin belli kurallari var mi? Orn; isikli olmasi sart mi? 

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    imlegend
    imlegend's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2010
    Erkek

    Nerdeyse bütün çalışanların Türk olduğu yerde ingilizce EXIT yazması standarttır.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek
    Yanlış anlamadıysam bahsettiğin şeyin tam adı acil yönlendirme armatürleridir. Lambalası, yazısı, bataryası vb. komple bir cihazdır. Kurallara gelince...
    Öncelikle yeşil renkli olması gerekir zira yeşil yangın anında en kolay ayırt edilen renktir çünkü yeşil renk çoğu ateşde yoktur. Genelde yeşil zemine beyaz harfli olur. Bildiğim kadarı ile yeşil renk yasal bir zorunluluk.
    şarjlı olmalı. Genelde 8w gücünde, dahili şarj edilebilir bataryalı olurlar. 2 tipi vardır. Sürekli yanan ve kesintide (elektrik kesintisinden bahsediyorum) yanan tipi vardır. Sen sürekli yananından al.
    şarj süresi 1,2,3 saatlik olarak satılırlar. işyerinde çalışan+müşteri vb. en fazla bulunabilecek kişi sayısına göre süre belirlenir. işyerinde bu sayı 200 den az ise 1 yada 2 saat süreli, 200 den fazlaysa 3 saat süreliden almalısın. Sürekli elektriğe bağlı 220 volt la çalışırlar.
    Acil aydınlatma armatürleri tek yüzlü ve 2 yüzlü (çift yüzlü) tipir. Kapının üzerine koyacaksan bir yüzü duvara yaslanıp kapanacağından tek yüzlü olmalı. Tek yüzlülerin üzerinde genelde çıkış yazar. Koridorda tavanın ortasında olacak şekilde olacaksa çift yüzlü olacak. Çift yüzlülerde çıkış kapısını gösterecek şekilde ok ve/veya koşan adam olur.
    Tse li ve ce li olsun. alfamax firmasını tavsiye ederim. Pelsan da fena değildir. Bu markalar çin mallarına göre daha pahalıdır ama sorunsuzdur.
    Binaların yangından korunmasına dair yönetmenlik var. Googlede arat bulursun.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    antivir-US
    antivir-US's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek

    TSK'da görev yapıyosan kuralı var ama normal bi iş yeri ise bilemem, yalnız bir yangın durumunda ölenler/yaralananlar olursa belki o zaman savcı üzerinize çullanabilir.

    Askerde koğuş denetlemesinde özellikle dikkat ettikleri konulardan biridir, hatta duvarda yangın çıkışlarını gösteren bir kroki vardır ama o krokiyi anlamaya ve ona göre kaçmaya çalışırsan poku yedin demektir, krokiyi çizenden başkası anlamaz o salak şeyi, cayır cayır yanarsın...


    Camınızı kırar, duvarınıza işer, bisikletinize biner, tekerini keser, arabanızı çizer, zilinize basar kaçarım. Kısacası ben annenizin sokağa çıkarken uzak dur dediği çocuklardan biriyim.
Toplam Hit: 632 Toplam Mesaj: 4