folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Işık Kaynakları Ve Bitkiler



Işık Kaynakları Ve Bitkiler

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    Selam,

    Az önce "venus fly trap" denilen etobur bitkiden aldım. Bol ışık istediği için getirdim masa lambamın altına koydum, öyle aklıma estikçe açık bırakayım dedim. Sonradan merak ettim, bu ışıklar güneş ışığına ne kadar yakın olabilir ki? Zibilyon tane yapay ışık çeşidi var. Ledler, halojenler, florasanlar... 

    Şimdi benim masa lambam 10-15 cm yüksekten vuruyor mesela, epey ısınan/ısıtan cinsten tek bir led ile çalışıyor. Led'in paket açıklamasını şöyle yazayım;

    20 Watt
    12 Volt
    %0 Cıva
    Doğal ışık ( ışığın rengi güneşe yakın, sarımsı, heralde ondan bahsediyor)
    UV-Stopp ( sanırsam UV vermiyor dışa ) ( sonradan not:  evet UV durdurucu cam imiş çevresindeki cam )
    280 lm / 2700 K
    "yeşil ışık lambası" ismi de. ( GreenLight diyor )
    A-G arası enerji sınıflandırmasında C sınıfı


    Şimdi misalen bunun bi etkisi olur mu bitkime?

    Bitkilerin diğer ışık kaynaklarına göre faydalanma durumu nedir? 

    Florasan, led, bildiğimiz ampul, cıvalı, cıvasız vs...

    Bilenler aydınlatır da güzel bi konu oluşturabilirsek güzel olur

    Yakşamlar

    //Edit - "ışık kaynağı" led kadar ufak ama normal ampul mantığında sanırsam. Teli falan var içinde. Sadece led kadar ufak.

    noname tarafından 16/Haz/15 23:11 tarihinde düzenlenmiştir

    ...said addicted.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bloom
    Bloom's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Temmuz/2011
    Erkek

    Evin gunes alan hic bir yeri yok mu ? Neden masa lambasi?

     


    Bortubocek sever
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek
    Bloom bunu yazdı

    Evin gunes alan hic bir yeri yok mu ? Neden masa lambasi?

     

    Yurtta kalıyorum, tek oda, güneş almayan yer yok :) Amma velakin fantazi olsun işte, öğrenmek istedim diyelim


    ...said addicted.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    NoToLeRaNcE
    NoToLeRaNcE's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Eylül/2005
    Erkek

    Hocam akvaryum icin aydinlatmalara bak. Bitkili akvaryum kuranlar var ışık konusunda yardimi olur.


    Asosyal hayatta yaşanan, Yasal bir masalım ..
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mylitta
    Mylitta's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Nisan/2008
    Erkek

    Hocam sigara yetiştiriceksen ışıktan önce koku problemini çöz


    Ayılıp bayılıp ayılıyoruz, bütün sokakları ayıkıyoruz
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    vesselam
    vesselam's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Haziran/2009
    Erkek

    BİTKİLİ akvaryumum var.akvaryumlarda ışık onemlidir. 2 çeşit ışık var.birincisi gün Işığı diğeri bitkilerin ve balıkların renk formuyla ilgili.elindek bitki için bence gün Işığı yanı gunes taklidi ışıklar işini görür.tavsiyem slyvana aquastar florasan 24w işini girecektir.t5 alirsan florasani daha iyi sonuç alirsin


    Telegram @WVesselam
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    RETRET
    RETRET's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Eylül/2007
    Erkek
    noname bunu yazdı

    Selam,

    Az önce "venus fly trap" denilen etobur bitkiden aldım. Bol ışık istediği için getirdim masa lambamın altına koydum, öyle aklıma estikçe açık bırakayım dedim. Sonradan merak ettim, bu ışıklar güneş ışığına ne kadar yakın olabilir ki? Zibilyon tane yapay ışık çeşidi var. Ledler, halojenler, florasanlar... 

    Şimdi benim masa lambam 10-15 cm yüksekten vuruyor mesela, epey ısınan/ısıtan cinsten tek bir led ile çalışıyor. Led'in paket açıklamasını şöyle yazayım;

    20 Watt
    12 Volt
    %0 Cıva
    Doğal ışık ( ışığın rengi güneşe yakın, sarımsı, heralde ondan bahsediyor)
    UV-Stopp ( sanırsam UV vermiyor dışa ) ( sonradan not:  evet UV durdurucu cam imiş çevresindeki cam )
    280 lm / 2700 K
    "yeşil ışık lambası" ismi de. ( GreenLight diyor )
    A-G arası enerji sınıflandırmasında C sınıfı


    Şimdi misalen bunun bi etkisi olur mu bitkime?

    Bitkilerin diğer ışık kaynaklarına göre faydalanma durumu nedir? 

    Florasan, led, bildiğimiz ampul, cıvalı, cıvasız vs...

    Bilenler aydınlatır da güzel bi konu oluşturabilirsek güzel olur

    Yakşamlar

    //Edit - "ışık kaynağı" led kadar ufak ama normal ampul mantığında sanırsam. Teli falan var içinde. Sadece led kadar ufak.

    Kök gelişimi için cfl ampul kullanacaksın, 20 gün kadar cfl altında kaldıktan sonra hps ampule geçeceksin, cfl için 6500kelvin iyidir, bitkiyle arasında 2 cm bırak mini bir pc fanı kullanabilirsin bitkinin yanmaması için. hps için 5 santimin altında mesafe olmasın her gün kontrol et bitki uzadığında yetişemezsen yakarsın :) 300watt altı hps kullanma, yaban mersini tohumlarıyla uğraşırken ışıklarla nemle ph ayarlarıyla çok uğraşmıştım. Bitki 6-7 santime geldiğinde hümik asitle desteklersen dev olur; Tek çeri domatesinden 90 tane aldığımı bilirim, balkon domates tarlası gibi olmuştu.

    Not: Bitkiler her türlü ışığı sever fakat belli bir spektrum arası ışığı alırlarsa (güneşten gelen ışığın aralığı) tam gelişebilirler tam olgunluğa erişebilirler. Venus flap için esintisiz güneş gören balkon şu aylarda idealdir.


    ulan hepiniz yaşlanmışlınız size inat ben yaşlanmayacam saç da ektirecem pilates de yapacam, götümü yiyin.
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noname
    noname's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ağustos/2005
    Erkek

    Teşekkürler yorumlar için, bitkim şimdilik şu şekıl :)


    ...said addicted.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Easx
    Easx's avatar
    Kayıt Tarihi: 23/Ocak/2010
    Erkek
    Mylitta bunu yazdı

    Hocam sigara yetiştiriceksen ışıktan önce koku problemini çöz

    Adamsın şimdi çıkabilirim :)


    www.kriptopedi.com