İşlemci Hakkında.
-
Hojalar elimde AMD Sempron işlemci var.
tek tırnağı kırılmış.
işlemci arkadaşın olduğundan kendi pcsinde denedik fan düzgün olarak çalışıyor fakat ekran gelmiyor.
fakat fandan inanılmaz şekilde bi ses geliyor. eskisinden daha şiddetli(anormal bir durum yani)
işlemcinin tek tırnağı ortalıkta yok lehim falan yapılır diceksiniz.
servise falan götürsem yapabilirler mi ?
garantisi bitti bu arada :(
-
bi tozunu falan temizleyin belki soğutamıyordur kendini
-
hocam herşeyi kontrol ettin mi tek problemı işlemci mi? benim eski makinanın işlemcisinin de bir bacağı yoktu catır catır calışıyodu
-
hojam 4-5 defa takıp çıkarttım.
işlemciden acayip bi fuffff diye sesler gelior :)) eskisinden daha çok ses çıkarıyor yani.
cd-rom bastığımda gelmiyor.pcde sadece fan çalışıyor.mesela ekran kartının ışıkları falan yanmıyor.
-
PCoDeR bunu yazdı:
-----------------------------
hojam 4-5 defa takıp çıkarttım.
işlemciden acayip bi fuffff diye sesler gelior :)) eskisinden daha çok ses çıkarıyor yani.
cd-rom bastığımda gelmiyor.pcde sadece fan çalışıyor.mesela ekran kartının ışıkları falan yanmıyor.
-----------------------------
hocam fanı düzgünce oturtmamış olabilirsin bazen oturttuğunu zannediyosun ama oturmuyo bi daha kontrol et bilgisayardan peki herhangi bir ses geliyormu dıt şeklinde? işlemci fanındaki ses kire, aradaki termal macuna ya da üstüne gelen kabloya da bağlı olabilir... -
crafty bunu yazdı:
-----------------------------
PCoDeR bunu yazdı:
-----------------------------
hojam 4-5 defa takıp çıkarttım.
işlemciden acayip bi fuffff diye sesler gelior :)) eskisinden daha çok ses çıkarıyor yani.
cd-rom bastığımda gelmiyor.pcde sadece fan çalışıyor.mesela ekran kartının ışıkları falan yanmıyor.
-----------------------------
hocam fanı düzgünce oturtmamış olabilirsin bazen oturttuğunu zannediyosun ama oturmuyo bi daha kontrol et bilgisayardan peki herhangi bir ses geliyormu dıt şeklinde? işlemci fanındaki ses kire, aradaki termal macuna ya da üstüne gelen kabloya da bağlı olabilir...
-----------------------------hocam normalde bilgisayar açılırken dıt diye ses gelmesi gerekiyormuş ama gelmiyor.
-
hacı bilgisayarda anakartın üstündeki o hoperlörden tek dıt gelirse normaldir sürekli ya da kesik kesik dıt gelirse belirli bir yeri işaret eder bunların haricinde hiç ses gelmiyorsa işlemci bitik demektir. işlemciye lehim yapmalarının mümkünatı yoktur iletim hızı düşer bir zaten nokta kadar alan oraya lehim yaparken mutlaka kayar bi işe yaramaz işlemciyi başka bir makinede test et calışmıyorsa yeni bir işlemci alın
-
hazır konu açılmışken.. aynı şekilde benim de elimde öyle bi işlemci var.. tek tırnağı kırık ve kayıp.. nerede nasıl yaptırabilirim yapan mürid varmı.. varsa istanbul içindeyse hem yaptırmış olayım hem de tanışmış oluruz... :Pp
-
beyler tırnak dediğiniz işlemcinin altındaki iğnemi?
eğer o ise bakır bi tel bulun o incelikte anakart soketinde nereye denk geliyosa yerleştirin işlemciyi oturtun lehim falan atmaya kalkmayın zarı yakarsınız işlemcinin.
-
işlemcinin neresinde zar varmış? :|
