İstanbula Yapilan Yatirimlar Hakkinda
-
merhaba
azonce arkadas facebooktan `lan marmaray bitmis ne zaman daliyoruz?` tarzi bisey yazinca dusundum
bu marmaraya yanlis hatirlamiyosam 3 milyar dolar falan bi para harcandi, bunun yaninda istanbula tonla metro/altyapi calismasi yapiliyo ve bunlarinda gayet ciddi maliyeti var
bunlarin amaci cogalan nufusun olusturdugu ulasim sorununu cozmek, peki neden bunun yerine diger sehirlerde yatirip yaparak nufusu oralara kaydirmiyorlar ?
stratejik olarak onemli bi konumdayiz, 3 milyar dolara silikon hatti bile acilir belkide.
muhtemelen mantikli/teknik bir aciklamasi vardi bu olayin diye dusunuyorum, bu konuda bilgisi olan muridler varmi? neye gore hesaplanip bu kararlar veriliyor ?
-
hocam çık avrupada üç beş şehir gör, nüfusu kalabalık olmasa da adamların hepsinde en az 3 katlı metro sistemleri var ve tüm şehri kapsamış.
istanbul gibi bir şehirde böyle şeylerin olmaması utanç verici. yıllardır karayoluna yatırım yaptılar oysa raylı sistemler gelişmiş olsaydı böyle ulaşım
sorunu olmazdı... istanbul un nüfusu 15 milyon falan ortalama (resmi değil rakam), ama istanbuldan çok daha küçük ama çok daha kalabalık bir
sürü şehir var ve problemler ya yok ya çok az.. bizdeki sorun planlamada .. geleceği düşünmeden hareket ettiğimiz için her şey 10 kere sökülüp
takılıyor..
istanbul bir paris kadar neden turist çekemiyor? parise 10 basar bir çok açıdan ama bizde doğru dürüst reklam yok plan yok düzen yok bir sürü
şey yok. istanbul a 13 milyon tuirst gelirken parise roma ya 70-80 milyon turist geliyor yılda ortalama.. bunların düzeltilmesi gerek..
tersine göç de ayrı bir faktör bana göre..
-
tahmin yürüteyim.
anadolu illeri cumhuriyet dönemi ile adam akıllı kentleşmeye girdi.
sen şimdi kolay kolay iş gücünü anadoluya çekemezsin,çekebilmen için bir bütün olarak ihtiyaçlarını da tahsis etmen gerekir.
en basitinden öğrenciler bile okumak için istanbul veya büyük şehirleri tercih ediyorlar.4 yıl sadece.kaldı ki çalışmak ve yaşamaktan bahsediyoruz.
3 milyar dolara şehirlere 2 fabrika 2 hastahane 1 lojman vs. yaptırılmaz mıydı ? yapılırdı.
ama devlet istiyor ki bu yatırımları özel sektör yapsın.
-
Bilgi edinme kanununa dayanarak başbakanlığa sor.
-
unbalanced bunu yazdı
hocam çık avrupada üç beş şehir gör, nüfusu kalabalık olmasa da adamların hepsinde en az 3 katlı metro sistemleri var ve tüm şehri kapsamış.
istanbul gibi bir şehirde böyle şeylerin olmaması utanç verici. yıllardır karayoluna yatırım yaptılar oysa raylı sistemler gelişmiş olsaydı böyle ulaşım
sorunu olmazdı... istanbul un nüfusu 15 milyon falan ortalama (resmi değil rakam), ama istanbuldan çok daha küçük ama çok daha kalabalık bir
sürü şehir var ve problemler ya yok ya çok az.. bizdeki sorun planlamada .. geleceği düşünmeden hareket ettiğimiz için her şey 10 kere sökülüp
takılıyor..
istanbul bir paris kadar neden turist çekemiyor? parise 10 basar bir çok açıdan ama bizde doğru dürüst reklam yok plan yok düzen yok bir sürü
şey yok. istanbul a 13 milyon tuirst gelirken parise roma ya 70-80 milyon turist geliyor yılda ortalama.. bunların düzeltilmesi gerek..
tersine göç de ayrı bir faktör bana göre..
geçen metro girişinde 3-4 tane turist gördüm, istanbul raylı sistemler haritasına bakıyolardı yön bulmak için.
gittim ben de baktım haritaya daha yapımına yeni başlanan üsküdar metrosunu falan koymuşlar amk
-
Hocam şimdi şöyle düşünmek lazım, sadece istanbul trafiğinin ülkeye maliyeti 1 senede ortalama 5 milyar dolar civarı.
Bu demek oluyorki, trafik sorununu çözdüğümüz vakit, 5 milyar dolar cebimizde kalacak.
Adamlar, 2,5 milyar dolara metro inşa ediyorlarsa bu aslında uzun vadede çok ama çok akıllıca bir yatırım olacaktır.
Metrobüs desek o da öyle, sonuçta metrobüs olmadan önce sabah saatinde 1 saatte imkanı yok karşıya geçemezdin.
Şimdi ise ortalama 30 dakikada geçebiliyorsun (şimdi bazı ölüm tellalları 30 dakikadan fazla sürüyor nerde yarım saati diyebilirler. Onlara sadece "Tamam siz dövdünüz " demek istiyorum)
İstanbul'un en büyük sorunlarından birisi trafik olduğu için devamlı trafiği rahatlatmaya yönelik yatırımlar yapılıyor haliyle.
Sadece parasal yöndende bakmamak lazım, sonuçta öteki türlü günde 2 saati yolda geçse bir insanın, dünya kadar iş gücü kaybı yaşanır.
Dünya'nın neresinde olursa olsun, önemli olan iş gücünü ve maliyeti azaltmak olduğu için o yüzden çoğu yatırım ulaşıma yapılıyor..
