İstatiksel Bi Konuda Fikir ?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yasin_55
    yasin_55's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    Çalıştığım ilçede rehberlik araştırma merkeznin bi projesi var

    20bin tane öğrencinin aile envanterini çıkarmak üzere optik tarayıcıda okunabilecek bi form tasarlamışlar

    bu 20bin tane formdan gelecek veriler optik okuyucudan txt ve excel çıktısı olarak elde edilebiliyor

    biz de bu sonuçları değerlendirip istatistiksel sonuçları görmek istiyoruz gerek bilgi olarak gerek grafiksel sonuçlar

    formun bi örneği aşağıda, acaba bu değerlendirme işini yani optik okuyucudan çıkan txt veya  excel çıktılarını nasıl değerlendirebiliriz ?

    aklıma spss geliyor ama spss ile txt veya xls dosyalarını import edip değerlendirebilir miyiz ki ?

    sağlıklı fikirlere ihtiyaç var ..

     

    http://img268.imageshack.us/i/adszebs.jpg

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    legion_of_doom
    legion_of_doom's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mayıs/2009
    Erkek

    profesyonel anlamda birşeyler istiyorsan en baba programı kullanacaksın. MATLAB yani :)

    istatiskler için özel komutlar var,bu profesyonel olduğu için istatiskçiler hariç mühendisliklere yada teknik eğitmcilere gösterilmez. Belki matematikçilere gösteriliyordur. İyi matlab bilen birini bulup istediğiniz istastiği en rahat şekilde çıkarabilirsiniz. Veriniz taştan bile olsa matlab okur :)

    mesela excel tarzı bir ekranı var.Onu kullanıp oradaki verileri değişkenlere atayabilirsiniz, bir dizi şeklinde.. matlab bildiğim halde o kadar profesyonel bir istatisk çıkaramam. Ama sağlam istiyorsan matlabci bul bi tane


    Biraz bilmek tehlikelidir. Ya derinliklerden iç ya da bilgeliğin tadını tatmaya kalkma! Çünkü sığ sular beyni zehirler, bol sular insanı temizler....-------------------pompey--------
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yasin_55
    yasin_55's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    legion_of_doom bunu yazdı:
    -----------------------------

    profesyonel anlamda birşeyler istiyorsan en baba programı kullanacaksın. MATLAB yani :)

    istatiskler için özel komutlar var,bu profesyonel olduğu için istatiskçiler hariç mühendisliklere yada teknik eğitmcilere gösterilmez. Belki matematikçilere gösteriliyordur. İyi matlab bilen birini bulup istediğiniz istastiği en rahat şekilde çıkarabilirsiniz. Veriniz taştan bile olsa matlab okur :)

    mesela excel tarzı bir ekranı var.Onu kullanıp oradaki verileri değişkenlere atayabilirsiniz, bir dizi şeklinde.. matlab bildiğim halde o kadar profesyonel bir istatisk çıkaramam. Ama sağlam istiyorsan matlabci bul bi tane


    -----------------------------

    anladım hocam saol

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    legion_of_doom
    legion_of_doom's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mayıs/2009
    Erkek
    benzer istatistleri excel de de yapabilirsin spss de de.spss excele benziyor.. yapıştır verileri gitsin..kurcalarsan halledersin. matlab kullanılmaz pek böyle şeylerde zaten :) profesyonel iştir ama.. googleda spss dökümanı diye aratırsan pdfler bulacaksın.rahatlıkla işini halledebilirsin.. benden başka pek kişiler bu konularla ilgilenmez sanırm.onlar için geyik önemli :)

    Biraz bilmek tehlikelidir. Ya derinliklerden iç ya da bilgeliğin tadını tatmaya kalkma! Çünkü sığ sular beyni zehirler, bol sular insanı temizler....-------------------pompey--------
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    noel_baba
    noel_baba's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Ocak/2006
    Erkek

    Yalnız formun bi sorusunda yazım yanlışı var..

    Düzeltilmesini talep ediyorum o.O 


    Kral nerde diye Sorma. SENde ..BENde ..SİZde ..Onda Çıplak giyen kral olur ..Taç giyen oturur tahtına::. Emeğe Saygı ..kürtaja hayır!! Soruya bak: Dünyaya Tekrar Gelseniz Ne Yaparsınız ? E dedim ben; Eminim herkez yine aynı şeyi yapar aynı şeyi yaşardı... Hani sözüm ona; ..Ben siktiğim eşşeğin huyunu bilmem mi? die ...E sen söyle bilmem mi usta :)
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yasin_55
    yasin_55's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    legion_of_doom bunu yazdı:
    -----------------------------
    benzer istatistleri excel de de yapabilirsin spss de de.spss excele benziyor.. yapıştır verileri gitsin..kurcalarsan halledersin. matlab kullanılmaz pek böyle şeylerde zaten :) profesyonel iştir ama.. googleda spss dökümanı diye aratırsan pdfler bulacaksın.rahatlıkla işini halledebilirsin.. benden başka pek kişiler bu konularla ilgilenmez sanırm.onlar için geyik önemli :)
    -----------------------------

    spss de verileri okutmam lazım yoksa elle girince 20bin kağıdı bi anlamı kalmıo :S

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    legion_of_doom
    legion_of_doom's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mayıs/2009
    Erkek
    hoca bu optik okuyucudaki veriler nasıl geliyor..nasıl nereye ne şekilde geliyor. excel ile yapabiliyorsan spss ile kullanabilirsin ki bunu..

    Biraz bilmek tehlikelidir. Ya derinliklerden iç ya da bilgeliğin tadını tatmaya kalkma! Çünkü sığ sular beyni zehirler, bol sular insanı temizler....-------------------pompey--------
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yasin_55
    yasin_55's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    ya işte elimizde henüz optik okuyucu çıktısı yok

    nası bi çıktı olacak bilemiyorum 

    biraz muallakta yani

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    legion_of_doom
    legion_of_doom's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Mayıs/2009
    Erkek
    valla hocam dershanelerden hatırladığım kadarıyla özel bir programı vardı. sekretere asılıyordum o zamanlar :) o yüzden programı takip etmiştim. sekreter kitapçığa göre cevap anahtarını yazıyordu.ondan sonra o program gereken hesaplamaları yapıyordu..

    Biraz bilmek tehlikelidir. Ya derinliklerden iç ya da bilgeliğin tadını tatmaya kalkma! Çünkü sığ sular beyni zehirler, bol sular insanı temizler....-------------------pompey--------
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yasin_55
    yasin_55's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek
    bakacaz aartık ya
Toplam Hit: 1053 Toplam Mesaj: 10