İstatiksel Bi Konuda Fikir ?
-
Çalıştığım ilçede rehberlik araştırma merkeznin bi projesi var
20bin tane öğrencinin aile envanterini çıkarmak üzere optik tarayıcıda okunabilecek bi form tasarlamışlar
bu 20bin tane formdan gelecek veriler optik okuyucudan txt ve excel çıktısı olarak elde edilebiliyor
biz de bu sonuçları değerlendirip istatistiksel sonuçları görmek istiyoruz gerek bilgi olarak gerek grafiksel sonuçlar
formun bi örneği aşağıda, acaba bu değerlendirme işini yani optik okuyucudan çıkan txt veya excel çıktılarını nasıl değerlendirebiliriz ?
aklıma spss geliyor ama spss ile txt veya xls dosyalarını import edip değerlendirebilir miyiz ki ?
sağlıklı fikirlere ihtiyaç var ..
-
profesyonel anlamda birşeyler istiyorsan en baba programı kullanacaksın. MATLAB yani :)
istatiskler için özel komutlar var,bu profesyonel olduğu için istatiskçiler hariç mühendisliklere yada teknik eğitmcilere gösterilmez. Belki matematikçilere gösteriliyordur. İyi matlab bilen birini bulup istediğiniz istastiği en rahat şekilde çıkarabilirsiniz. Veriniz taştan bile olsa matlab okur :)
mesela excel tarzı bir ekranı var.Onu kullanıp oradaki verileri değişkenlere atayabilirsiniz, bir dizi şeklinde.. matlab bildiğim halde o kadar profesyonel bir istatisk çıkaramam. Ama sağlam istiyorsan matlabci bul bi tane
-
legion_of_doom bunu yazdı:
-----------------------------profesyonel anlamda birşeyler istiyorsan en baba programı kullanacaksın. MATLAB yani :)
istatiskler için özel komutlar var,bu profesyonel olduğu için istatiskçiler hariç mühendisliklere yada teknik eğitmcilere gösterilmez. Belki matematikçilere gösteriliyordur. İyi matlab bilen birini bulup istediğiniz istastiği en rahat şekilde çıkarabilirsiniz. Veriniz taştan bile olsa matlab okur :)
mesela excel tarzı bir ekranı var.Onu kullanıp oradaki verileri değişkenlere atayabilirsiniz, bir dizi şeklinde.. matlab bildiğim halde o kadar profesyonel bir istatisk çıkaramam. Ama sağlam istiyorsan matlabci bul bi tane
-----------------------------anladım hocam saol
-
benzer istatistleri excel de de yapabilirsin spss de de.spss excele benziyor.. yapıştır verileri gitsin..kurcalarsan halledersin. matlab kullanılmaz pek böyle şeylerde zaten :) profesyonel iştir ama.. googleda spss dökümanı diye aratırsan pdfler bulacaksın.rahatlıkla işini halledebilirsin.. benden başka pek kişiler bu konularla ilgilenmez sanırm.onlar için geyik önemli :)
-
Yalnız formun bi sorusunda yazım yanlışı var..
Düzeltilmesini talep ediyorum o.O
-
legion_of_doom bunu yazdı:
-----------------------------
benzer istatistleri excel de de yapabilirsin spss de de.spss excele benziyor.. yapıştır verileri gitsin..kurcalarsan halledersin. matlab kullanılmaz pek böyle şeylerde zaten :) profesyonel iştir ama.. googleda spss dökümanı diye aratırsan pdfler bulacaksın.rahatlıkla işini halledebilirsin.. benden başka pek kişiler bu konularla ilgilenmez sanırm.onlar için geyik önemli :)
-----------------------------spss de verileri okutmam lazım yoksa elle girince 20bin kağıdı bi anlamı kalmıo :S
-
hoca bu optik okuyucudaki veriler nasıl geliyor..nasıl nereye ne şekilde geliyor. excel ile yapabiliyorsan spss ile kullanabilirsin ki bunu..
-
ya işte elimizde henüz optik okuyucu çıktısı yok
nası bi çıktı olacak bilemiyorum
biraz muallakta yani
-
valla hocam dershanelerden hatırladığım kadarıyla özel bir programı vardı. sekretere asılıyordum o zamanlar :) o yüzden programı takip etmiştim. sekreter kitapçığa göre cevap anahtarını yazıyordu.ondan sonra o program gereken hesaplamaları yapıyordu..
-
bakacaz aartık ya
