Kabir Ziyareti
-
Efendimiz, kabristanlarda eski döneme ait bazı âdetlerin devam
ettirildiğini görünce, müminleri kabristanlara gitmekten men etmişti.
Fakat daha sonra bu yasağı kaldırdı ve, "Ben, sizi kabir
ziyaretlerinden men etmiştim. Bundan böyle kabirleri ziyaret
edebilirsiniz!" buyurarak, kabir ziyaretini teşvik etmişlerdi. Çünkü
insanları dünyaya dair uzun uzun emellerden kurtaracak en etkili
nasihat, kabirlerde saklıdır. Zaten o iyilik abidesi Efendimiz de,
sık sık kabir ziyaretinde bulunur ve her hafta hiç olmazsa bir kere
Uhud şehidlerini ziyaret ederdi. Kabir ziyaretlerinden birinde, bir
kadının evladının kabri başında, feryad u figan edip ağladığını,
üstünü başını yırtıp, uygunsuz sözler sarf etmekte olduğunu gördü..
gördü ve kadına yaklaşarak nasihat etmek istedi. Kadın Efendimiz'i
tanımıyordu. "Git başımdan" dedi, "Sen benim başıma gelenleri
bilmiyorsun!." Efendimiz de hiçbir şey söylemeden kadının yanından
ayrıldı. Orada bulunanlar, kadına onun Allah Rasûlü olduğunu
söyleyince, kadın daha müthiş bir sarsıntı ile sarsıldı. Çünkü
bilmeden Allah Rasûlü'ne karşı saygısızlık etmişti. Koşarak
Efendimiz'in hanesine geldi. Kapıyı vurmadan içeriye girdi,
Efendimiz'den özür diledi. Allah Rasûlü de ona, şöyle bir cevap
verdi: "Sabır, musibetin ilk şokunu yediğin zamandır."
çalıntıdır -
Güzel bir paylaşım sağol hocam:)) Keşke altına bir not ekleseydin. Kabirlerde gidip adak adamak,bilmem istek de bulamak,mum yakmak ..... Bunun gibi bir çok saçma şeyin islam diniyle alakası yoktur diye.Git kabirde sadece dua et,dinimize giren hurafalere kapılma,islam dini mantık diniridir.Saçma sapan hurafelerin,batıl inançların dinimizde yeri yoktur
-
çok güsel yazı kardeş ama kimileri kabir ziyeretin de nasıl davranılcağını bilmiyor özellikle evliya gibi büyük zatlaarın kabirlerinde istek de bulunuyorlar. ama yanlış yapıyorlar. buda onları dinden çıkarıyor
-
McyargiC yazının bi yerinde bubu dedi: ''Çünkü
insanları dünyaya dair uzun uzun emellerden kurtaracak en etkili
nasihat, kabirlerde saklıdır.''
--------------------------------------------------------
Beni de mezarlıktaki şu yazı çookk etkilemişti: '' Eyy (insan), ölüm sarhoşluğu geldiğinde; işte öteden berli kaçtığın şey budur.. denir '' gerçekten mezarlıkta olunca söz tesirini daha da iyi gösteriyo... -
Dai Bu güselmiş Tuttum.Hz Peygamber in O Mübarek Hayatı Ahh Ulen Ahh..
-
güzel bır konu kardeşim saol paylaşımın içinnnnnnnn
Toplam Hit: 1187 Toplam Mesaj: 6
