Kablo Kesiti Hesabı

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    musa-90
    musa-90's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Aralık/2011
    Erkek

    Müridler hesaplama nasil yapiliyor bilen var mı internette aradım hep 220 volt için hesapma var. Elimde 0.22 mm kablo var 12 volt dc göndericem akım cekecek cihaz maksimum kaç amper çekmeli mesafe 150 metre hesaplaması nasıl yapılıyor ?

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    150 mt 0.22 mm2 kesitli kabloda çok çok fazla kayıp olur hocam. akım çekicek bişese, patlar kablo elinde.

    işyerinde otomatik hesaplayan exel olcaktı yarın bakayım. bulabilrsem paylaşırım senle.

     

    edit : bak burada formulüze edilmiş.

     

    http://www.kontrolkalemi.com/forum/kablolar-enerji-tasima-sistemleri/7533-dc-gerilimde-kesit-hesaplama.html

     

     

    crimeangel tarafından 17/Mar/14 01:08 tarihinde düzenlenmiştir

    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    musa-90
    musa-90's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Aralık/2011
    Erkek
    crimeangel bunu yazdı

    150 mt 0.22 mm2 kesitli kabloda çok çok fazla kayıp olur hocam. akım çekicek bişese, patlar kablo elinde.

    işyerinde otomatik hesaplayan exel olcaktı yarın bakayım. bulabilrsem paylaşırım senle.

    Hocam maksimum 2 - 3 amper çekebilsem işimi görecek. 

  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    sanmam. yarın cevap gelmemiş olursa yarın bakayım düzgün cevabı veririm sana.

     


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Olgunisik
    Olgunisik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2010
    Erkek
    Anladığım kadarı ile güvenlik kamerası için düşünüyorsun.
    -Hesaplamalarda dc ile ac farklıdır, seni yanıltmasın.
    -En önemli argüman besleyeceğin şeyin gerilim tolerans aralığıdır. Misal 12vdc+-%5 gibi bir değeri olmalı. Bunun anlamı besleme gerilimi volt değeri her ne nedenle olursa olsun en fazla %5 oynamalı.
    Sana küçük bir ipucu. Eğer yük hep aynı gücü 24 saat boyunca hiç değitirmeden çekiyorsa -ki kameralar böyle yapmaz, süreki değişir- besleme kaynağı değerini yükseltme şansın varsa kayıp kadar yükselterek kaybın etkilerini azaltabilirsin.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    crimeangel
    crimeangel's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Ocak/2004
    Erkek

    http://www.upload.gen.tr/d.php/www/fn2Iq/ger_dus.xlsx.html

     

    burdaki exel tablosuna göre, senin iki uç arasındaki gerilim düşümün 70 v dan fazla. mümkün değil çalışmaz hocam.


    ESKİ NİCKİM "HAYALETKURT"TUR....................... WE TANRI TÜRK"Ü YARATTI. ZAFERLER KAZANIP YEDİ CİHANA NAM SALSIN DİYE...
Toplam Hit: 1974 Toplam Mesaj: 6