Kam Mekanizmasi Hakkında Bir Soru
-
Geleneksel kam mekanizmalarında kürbütörle kam arasında line contact dediğimiz şerit halinde temas mevcut. Yuvarlanmış kam yüzeyi ve yuvarlanmış (hemisferik) kürbütör kullanarak bunu point contact (tek nokta temas) halinde uygulayabiliyoruz.
Kam milinin eksenel hareketini kullanarak sürekli değişken valf zamanlaması yapabiliyoruz tek nokta kontakta. Ancak buradada karşımıza sürtünme en önemli problem olarak çıkıyor. Cok yüksek yüzey sürtünmesi yaşanıyor. Aşınma performansını artırmak için nasıl bir kürbütor dizaynı yapabiliriz ?
Değişken valf zamanlaması ve tek nokta kontak hakkında alta bknz.
-
O üstte kam miline temas eden mereti sürtünecek bi çubuk gibi yapmak yerine rulmanımsı bi ucu olup dönerek temasta bulunacak bi şekle sokarsan olmaz mı?
-
Teşekkür ederim hocam , güzel fikir. Ancak rulmanın belli noktalarına hesaplayarak kam ucu gibi yuvarlatılmıs cıkıntılar eklemek gerek. Yoksa subap surekli acık kalır , değişken valf zamanlaması yalan olur. Motorda çalışmaz , hocada beni siker. + fikirleri olan arkadaşlar varsa beklemedeyim.
Flagellumdei tarafından 04/Kas/14 00:22 tarihinde düzenlenmiştir -
çubukların ortasından bir yağ kanalı aç ve burdan yüksek basınçlı yağ ver hem temas basını azalır hem yağlama mükemel olur
-
Flagellumdei bunu yazdı
Teşekkür ederim hocam , güzel fikir. Ancak rulmanın belli noktalarına hesaplayarak kam ucu gibi yuvarlatılmıs cıkıntılar eklemek gerek. Yoksa subap surekli acık kalır , değişken valf zamanlaması yalan olur. Motorda çalışmaz , hocada beni siker. + fikirleri olan arkadaşlar varsa beklemedeyim.
bu da yabana atılır bişey değil , ayrıca illa klasik rulman kullanmak zorunda da değilsn , benim dediğim ile bu fikri de birleştirebilirsin
şöyle ki
itici çubuığun ucuna bir bilya yuvası yapar ve çubuğun içinden de yağ basarsın ( tükenmez kalemuçlarında olduğu gibi ) şaane oldu
patent hakları da benim olsun kayıtlara geçsin
-
anladığım kadarı ile böyle bir aşınma sorunu yaşıyorsun.
üstlerine bilezik bilya geçirip sürtünmeyi sıfıra indirebilirsin. zor dersen aşağıdaki biraz daha basit bir çözüm olablir.
-
Cevaplar için teşekkürler.
Meraklısına içten yanmalı motorlar hakkında temel-orta düzey bir sunu ekledim. Çoğu ingilizce bazı kısımları türkçe. Komple türkçeside vardı bulamadım.Otomotiv hakkında kaynağa ihtiyacı olan varsa herhangi bir konu hakkında elimde olanları paylaşırım , isteyen ulaşsın veya düzenleyip bir konu açabilirim bir ara.
http://www.dosya.tc/server35/ZoFJcd/sunu.ppt.html