folder Tahribat.com Forumları
linefolder Bilim Teknik Teknoloji
linefolder Kam Mekanizmasi Hakkında Bir Soru



Kam Mekanizmasi Hakkında Bir Soru

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mc Champion
    Flagellumdei
    Flagellumdei's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ekim/2011
    Erkek

    Geleneksel kam mekanizmalarında kürbütörle kam arasında line contact dediğimiz şerit halinde temas mevcut. Yuvarlanmış kam yüzeyi ve yuvarlanmış (hemisferik) kürbütör kullanarak bunu point contact (tek nokta temas) halinde uygulayabiliyoruz.

    Kam milinin eksenel hareketini kullanarak sürekli değişken valf zamanlaması yapabiliyoruz tek nokta kontakta. Ancak buradada karşımıza sürtünme en önemli problem olarak çıkıyor. Cok yüksek yüzey sürtünmesi yaşanıyor. Aşınma performansını artırmak için nasıl bir kürbütor dizaynı yapabiliriz ?

    Değişken valf zamanlaması ve tek nokta kontak hakkında alta bknz.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    oldwolf
    oldwolf's avatar
    Kayıt Tarihi: 02/Haziran/2002
    Erkek

    O üstte kam miline temas eden mereti sürtünecek bi çubuk gibi yapmak yerine rulmanımsı bi ucu olup dönerek temasta bulunacak bi şekle sokarsan olmaz mı?


    Metallica Rules
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mc Champion
    Flagellumdei
    Flagellumdei's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ekim/2011
    Erkek

    Teşekkür ederim hocam , güzel fikir. Ancak rulmanın belli noktalarına hesaplayarak kam ucu gibi yuvarlatılmıs cıkıntılar eklemek gerek. Yoksa subap surekli acık kalır , değişken valf zamanlaması yalan olur. Motorda çalışmaz , hocada beni siker. + fikirleri olan arkadaşlar varsa beklemedeyim.

    Flagellumdei tarafından 04/Kas/14 00:22 tarihinde düzenlenmiştir
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek

    çubukların ortasından bir yağ kanalı aç ve burdan yüksek basınçlı yağ ver hem temas basını azalır hem yağlama mükemel olur


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ltcelik
    ltcelik's avatar
    Kayıt Tarihi: 11/Mayıs/2007
    Erkek
    Flagellumdei bunu yazdı

    Teşekkür ederim hocam , güzel fikir. Ancak rulmanın belli noktalarına hesaplayarak kam ucu gibi yuvarlatılmıs cıkıntılar eklemek gerek. Yoksa subap surekli acık kalır , değişken valf zamanlaması yalan olur. Motorda çalışmaz , hocada beni siker. + fikirleri olan arkadaşlar varsa beklemedeyim.

    bu da yabana atılır bişey değil , ayrıca illa klasik rulman kullanmak zorunda da değilsn , benim dediğim ile bu fikri de birleştirebilirsin 

    şöyle ki

    itici çubuığun ucuna bir bilya yuvası yapar ve çubuğun içinden de yağ basarsın ( tükenmez kalemuçlarında olduğu gibi ) şaane oldu 

    patent hakları da benim olsun kayıtlara geçsin


    Din Kitaplarını Okuyup Anlayana Ateist, Okuyup Anlamayanlara "dindar" denir... Nikola TESLA.. ben mi? Ne okurum ne anlarım... Kendi kendime de uyuz oluyorum ama olamıyorum.. "Ama efsaneyi çıkarıp atarsan ve yaptıkları eylemlere bakarsan... ..Jedi'ların mirası başarısızlıktır. İkiyüzlülüktür, kibirdir."
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    zalimadam
    zalimadam's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Şubat/2011
    Erkek

    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d3/Arbre_a_cames02.jpg/250px-Arbre_a_cames02.jpg

    anladığım kadarı ile böyle bir aşınma sorunu yaşıyorsun.

    http://www.egefren.com.tr/photo/product/536.jpg

    üstlerine bilezik bilya geçirip sürtünmeyi sıfıra indirebilirsin. zor dersen aşağıdaki biraz daha basit bir çözüm olablir.

    http://www.derszamani.net/wp-content/uploads/2013/01/kam.jpg

     

     

  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Mc Champion
    Flagellumdei
    Flagellumdei's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Ekim/2011
    Erkek

    Cevaplar için teşekkürler.

    Meraklısına içten yanmalı motorlar hakkında temel-orta düzey bir sunu ekledim. Çoğu ingilizce bazı kısımları türkçe. Komple türkçeside vardı bulamadım.Otomotiv hakkında kaynağa ihtiyacı olan varsa herhangi bir konu hakkında elimde olanları paylaşırım , isteyen ulaşsın veya düzenleyip bir konu açabilirim bir ara.

    http://www.dosya.tc/server35/ZoFJcd/sunu.ppt.html

Toplam Hit: 3272 Toplam Mesaj: 7