KENDI SERVERIMIZ NASIL OLMALIDIR?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trk
    trk's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2004
    Erkek

    Merhabalar,
    Sorum sudur: Ben Webtasarimcisiyim ve genelde müsterilerimin hosting ve domainleri yok.
    Ondan dolayi mantiklica düsündügüm zaman eger 40 müsterim olsa aylik gelir yaklasik 400 € ya denk geliyor.. Ki daha fazla müsterim var.

    Neyse,asil nokta olarak benim merak ettigim sudur.
    16000 Kb/s lik Internet e gecme imkanim var bulundugum yerde.
    Suan 2000 Kb/s lik internetim var (sanirim bu bir server icin düsük bir hiz)
    Diyelim hizimi yükselttim. Ve kendime güzel bir bilgisayar ayarladim.
    Özelliklerinin Söyle oldugunu farz edelim:
    - P4 (2.4 yada daha fazlasi...)
    - 1024 MB DDR-RAM (yada daha fazlasi)
    - 250 GB Harddisk ( yada daha fazlasi)
    - grafik v.s nede olsa önemi yok..

    Böyle bir bilgisayarim olsa ve 16000 Kb/s lik bir internetim.
    Ve yaklasik 100 müsterim oldu diyelim.
    Yeterli olurmu böyle bir sistem?
    Ve ben iki bilgisayarla bu interneti paylasirsam.
    Hiz dolayisiyla düsecektir internetin.
    Bu cok etki yaratirmi?

    Simdiden Tesekkürler,
    Saygilar.

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trk
    trk's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2004
    Erkek

    Birde sunu eklemek istiyorum.

    - IIS
    Kurmam yeterlimidir?`
    Sanirim Windows Server 2003 kulanacagim.
    Yani ASP Veritabanli olacak sistem.


    Peki PHP yapmak istersem?
    Linux kullanmadanda yapilabiliniyor.
    - Apache
    - Mysql
    - PHP
    Bunlari Windows Server 2003 e yüklesem sorunsuz bir sekilde PHP Veritabanli Hosting sunabilirmiyim?

    Yardimi dokunabilenler lütfen el atsinlar.


    Saygilar

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fearlessalien
    fearlessalien's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 18/Temmuz/2005
    Erkek
    P4 makina senin bahsettiğin web yayınını kaldırmaz.(Öneri olarak) Xeon işlemcili bir server alman gerekir öncelikle.Bu server'ların en düşük fiyatı 2000-3000 $  arası değişiyor.16 Mbit internet yayın yapacak bir server için fazlasıyla yeterlidir.IIS servisi ile birkaç küçük programcıkla birlikte php ve asp servislerini çalıştırabilirsin.Kal sağlıcakla...

    "Söz konusu vatan ise, gerisi teferruattır"
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trk
    trk's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2004
    Erkek

     fearlessalien ilgilendigin icin tesekkürler.
    yanliz P4 3.80 GHz yeterli olmazmi?
    Xeon islemciler bildigim kadariyla 2.8 GHz degilmi?


     


    Saygilar.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    fearlessalien
    fearlessalien's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 18/Temmuz/2005
    Erkek

    Şimdi sen olaya yüzeysel olarak bakıyosun.Pentium işlemciler ile Xeon işlemcilerin çalışma mantığı farklıdır.Ör: aynı anda 10 client Xeon işlemcili server'a istek gönderdiğinde,Xeon mimari olarak bu isteklere sistemi kasmadan yanıt verebilir.Bağlantı sayısı astronomik rakamlarda iken bile client'i mağdur bırakmaz.Ama Pentium,sempron yada athlon aynı işi yapabilirmi sence? Ben burada sayfalarca yazmam gerekir iki CPU arasındaki farkları ama sana en basit hali ile özetlemiş olayım..Pentium,Sempron,Celeron hatta Athlon,bunlar masaüstü pc'ler için tasarlanmışlardır.SERVER OLARAK DEĞİL.Server olarak da kullanılabilir ama hiçbir zaman tam verim alınamaz.Amerika'yı tekrar keşfetmemize gerek yok,bu budur..


    Server işlemcileri incelemek istersen birkaç CPU ör: tavsiye edeyim: AMD opteron- AMD Athlon MP - İntel Xeon - İntel Xeon MP - İntel İtanium ve İtanium2


    "Söz konusu vatan ise, gerisi teferruattır"
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek

    bu iş için arkadaşın dediği fibi xeon işlemci kullan yada amd nin fx modellerine bak..amd


    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trk
    trk's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2004
    Erkek

    Ikinizide tesekkürler,
    Arastirmalarim sonucunda;


    INTEL XEON 3GHZ FSB800 1MB L2 CACHE RETAIL `nin fiyati 247 €
    INTEL XEON 3.6 GHz FSB800 CPU 3600 DP / 2 M  395 €
    (ebayde pesin fiyata bu kadar)


    Bu fiyatlar uygunmudur?
    Daha dogrusu islemcilerden hangisi yeterlidir yada yetersizdir?
    Sorularimla sizi bogmak istemiyorum.
    Ama sanirim baska üyeler icinde verimli olacaktir.
    Donanim bilgisi gelismis olan pek üye yok izlenimce.

    Saygilar

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    trk
    trk's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Mart/2004
    Erkek
    Editleme Sistemi olmadigindan mecbur gene yeni mesaj yazmak zorunda kaliyorum.

    Computerwolf dostum sana özel mesaj attim bir bakarmisin.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ~$
    ComputerWolf
    ComputerWolf's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 26/Mart/2003
    Erkek
    msn de konuşalım ayrınıtlı anlatırım sana sistemi..nasıl bir işlemci alman gerektiğini falan ..

    Hep denedin. Hep yenildin. Olsun yine dene , yine yenil ama daha iyi yenil !
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    doguhan
    doguhan's avatar
    Hıyarlık Madalyası
    Kayıt Tarihi: 27/Kasım/2003
    Erkek

    Removed...


    hikaye
  11. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    legendary
    legendary's avatar
    Kayıt Tarihi: 26/Ağustos/2005
    Erkek
    Madem müşteri potansiyelin var bastır parayı en kalitelisini kur...Nası olsa o para fazlasıyla dönücek sana

    yaratıcılık uçmak değil konmaktır...
Toplam Hit: 2644 Toplam Mesaj: 11