Kilo - Kalori İlişkisi
-
Beyler gece gece kafama takıldı şimdi. Şimdi bi nohut tanesi düşünün ve bu büyüklükteki bir şeyin içinde bir insanın ihtiyaç duyabildiği her şey (glikoz, karbonhidrat, yağ, protein, mineraller vs) var. Bunlardan bir tane attığınızda bir öğün yemek yemiş gibi oluyorsunuz ve atıyorum tanesi 1200 kalori barındıyor.
Ve yine örneklemek gerekirse benim günlük ihtiyaç duyduğum günlük kalori miktarı 2400. Ben şayet günde bu nohut tanesi gibi şeylerden 3-5 tane yiyip ihtiyacım olan kalori miktarının üzerine çıkarsam bu cidden kilo aldırır mı bana? Yani normal kilo - kalori ilişkisine baktığımda günlük kalori ihtiyacının 300-500 fazlasını almak haftada 1-2 kilo farkettiriyor diyorlar da tanesi 2-3 gram gelen şey nasıl bana bir haftada kendi kütlesinden kat be kat kilo kazandıracak bir türlü aklım almadı.
Bununla ilgili bilgisi olan var mıdır?
-
Kalori: enerji birimi, kısaca ve evrensel olarak "cal" gösterimli.
Kilo: farklı anlamları olsada burada bir birimin 1000 katı.
Kilokalori: 1000 * kalori, gösterimi "kcal".
Joule: enerji birimi ortalama olarak kalorinin ortalama 4 katı, gösterimi ise "j".
Kilojoule: 1000 * joule, gösterimi "kj".
Mesela nohut tanesi dediğin şey küp şeker kadardır. Küp şekerde 10-15kcaldır.
Çayı şekersiz içsen bile bir kalori değeri vardır. Kalori sadece şeker değildir.50gr zeytin bile ortalama 150kcal vardır.
Ayrıca yağlar sadece yağ içermez vücutta saklanırken yapısına su katılır. Yani 500gr yağ depolanırken atıyorum 500gr yağ + 200gr su olunca 700gr kilo eklenir ki bu da alınan yağ kütlesinden fazla eder.
Rejimdesin herhalde Cenab-ı Hak kolaylık versin :D
Edit: Son olarak konunun özünü yazmayı unutmuşum.
Sen diyorsun ki nohut tanesi kadar şey 1200 kalori. Doğru olabilir. Mümkün bu. Ama birimleri karıştırmadığımızda mümkün. Yani birim hatası yapıp 1200 kaloriye sahip şeyden 2 tane yendiğinde bir insan tüm ihtiyacını karşılamıştır diyemeyiz. O zaman birim hatası yapmış oluyoruz. Bir insanın ihtiyacı 2400 Kcal. Yani 2 400 000 Kalori. Yani 1200 kaloriye sahip şeyden 2000 tane. Anlamamanın sebebi bu herhalde.
PcK0 tarafından 19/Tem/15 06:05 tarihinde düzenlenmiştir -
Birde gobek sorununu cozsek : )
-
yeterli kalori içine sığdırılamadığı için hap ile yada nohut tanesi ile beslenme pek mümkün değil hoca.
hadi vicudun sadece kalori ihtiyacını protein tozu ile çözeyim desen bile öğün ve kaşık hesabı yapıyorsun
kaldıki bunun şekeri var yağı var karbonhidratı var.
1 kaşık protein tozu 40kcal 30 gram.
günlük 2400 kalori ihtiyacını sırf protein tozundan alabildiğini varsaysak 62 kaşık yani 1.6 kilo protein tozu yemen lazım.
fıstık ezmesi yine en yüksek kaloriye sahip olanlardan 1 çorba kaşığı 70.7kcal (12 gr)
35 kaşık fıstık ezmesi lazım ki buda 420 gram yapar.
tabi neredeyse sırf yağ yemiş olursun. sadecek kalori ihtiyacını karşılarsın.
matematik basitte , ağzı sıkı tutmak zor. adam 5 öğün yiyeceksin diyor biz 1 öğünde 10 kilo yiyoz.
PanxeR tarafından 19/Tem/15 05:50 tarihinde düzenlenmiştir -
Kilo vermeye değil de almaya çalışıyorum diyelim :) Ne yersem günlük kalori ihtiyacımın üzerine çıkıp kilo alırım hesabındaydım. Her öğlen burger kingten menü yiyorum ve bunlar 700-1000 kalori arasında değişim gösteriyor. Bu arada demek istediğim kcal ama ağız alışkanlığından mı yoksa başka şeyden mi kısaca kalori diyorum. Yani ilk yazımda da bahsetmek istediğim kcal değeriydi. Neyse kahvaltıyı ve akşam yemeğini katınca yediklerim 1800-2k arasında değişim gösteriyor. E zaten ben günlük 1.8-1.9k civarı harcıyorum (harcıyormuşum yani. yoksa ben nereden bileyim kendi kimyamı). Haliyle kilo namına bir şey yok. Bunları düşünürken böyle bir şey geldi takıldı aklıma.
-
Hocam kilo almak adına vücudu daha kötü göstermenin manası yok. Önce bir doktora git gerekli hormonal kontrollerini yaptır. Sağlam bir spor salonuna yazıl ama kesinlikle sağlam bir spor salonu olsun. Sonra bir diyetisyene gidip kilo almak istediğini söyle . Buda sağlamından bir diyetisyen olsun. Gerekli çalışmalarla sağlıklı olarak kilo alırsın. Kilo vermek dünyanın en kolay şeyi ancak kilo almaya çalışırsan biraz daha çaba sarfetmen gerekecek. Eğer iradeli olursan çok rahat alırsın. Kısa yol arama. Bu işte kısa yol yok malesef. Olanlarda sıkıntılı şeyler.
-
PcK0 bunu yazdı
Kalori: enerji birimi, kısaca ve evrensel olarak "cal" gösterimli.
Kilo: farklı anlamları olsada burada bir birimin 1000 katı.
Kilokalori: 1000 * kalori, gösterimi "kcal".
Joule: enerji birimi ortalama olarak kalorinin ortalama 4 katı, gösterimi ise "j".
Kilojoule: 1000 * joule, gösterimi "kj".
Mesela nohut tanesi dediğin şey küp şeker kadardır. Küp şekerde 10-15kcaldır.
Çayı şekersiz içsen bile bir kalori değeri vardır. Kalori sadece şeker değildir.50gr zeytin bile ortalama 150kcal vardır.
Ayrıca yağlar sadece yağ içermez vücutta saklanırken yapısına su katılır. Yani 500gr yağ depolanırken atıyorum 500gr yağ + 200gr su olunca 700gr kilo eklenir ki bu da alınan yağ kütlesinden fazla eder.
Rejimdesin herhalde Cenab-ı Hak kolaylık versin :D
Edit: Son olarak konunun özünü yazmayı unutmuşum.
Sen diyorsun ki nohut tanesi kadar şey 1200 kalori. Doğru olabilir. Mümkün bu. Ama birimleri karıştırmadığımızda mümkün. Yani birim hatası yapıp 1200 kaloriye sahip şeyden 2 tane yendiğinde bir insan tüm ihtiyacını karşılamıştır diyemeyiz. O zaman birim hatası yapmış oluyoruz. Bir insanın ihtiyacı 2400 Kcal. Yani 2 400 000 Kalori. Yani 1200 kaloriye sahip şeyden 2000 tane. Anlamamanın sebebi bu herhalde.
Niye bu kadar kastın ki?
Adamın sormak istediği ve ima ettiği şey belli. İleride ihtiyaçlar doğrultusunda üretilme ihtimali yüksek olan hap gıdalardan tanesi 1200 kcal ise bunlardan 4-5 tane yediğimizde kilo alırmıyız yoksa yediğimiz şeyin kütlesel ağırlığı mı bize kilo aldırır?
Arkadaşa cevabıma gelirsek;
60 grlık 1 peynirli poğaça 240 kcal iken 1 kova dolusu yağsız patlamış mısır yaklaşık 60 kcal. Buradan da anlayacağın gibi, gıdanın büyüklüğü değil içeriği daha çok kalori barındırır ve sana ağırlık kazandırır.
-
Pekalaa fakat, ne bakımından zengin bir kaloriden bahsediyoruz ? Ayrıca öyle ufak bir kütleye bahsettiğin miktarda kalori sığdırılabileceği konusunda tedirginim.
