Kimya Sorusu

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PsychoDawn
    PsychoDawn's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek
    C2H5OH+3O2=2CO2+3H2O+1230 KJ tepkimesnden 205 kJ ısınn açığa çıkması için kulanılmsı gereken O2 gazı NK'de kaç L'dir?
    Çok uğraştım ama yok bi Yardm edebilen çıkarsa Güsel olur :D
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    JPriest
    JPriest's avatar
    Kayıt Tarihi: 09/Mart/2007
    Erkek

     3 mol O2 girince 1230 kj enerji çıkarsa

     x mol girince 205 kj çıkar

    ---------------------------------------------------

    x = 0,5

     Yarım mol gaz normal şartlar altında kaç litre yapar, 11,2 falan olması lazım. İnşallah doğru hatırlıyorumdur :)


    Sen hiç kaval çaldın mı?
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PsychoDawn
    PsychoDawn's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek
    StigmatA bunu yazdı:
    -----------------------------

     3 mol O2 girince 1230 kj enerji çıkarsa

     x mol girince 205 kj çıkar

    ---------------------------------------------------

    x = 0,5

     Yarım mol gaz normal şartlar altında kaç litre yapar, 11,2 falan olması lazım. İnşallah doğru hatırlıyorumdur :)


    -----------------------------

    Saol yha :D  İnşallah doğrudur :D
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cyberfalcon
    cyberfalcon's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Mayıs/2008
    Erkek
    cevap doğru 1 mol gaz 22,4 lt, 0,5 mol 11,2 lt yer kaplar
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    PsychoDawn
    PsychoDawn's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Nisan/2007
    Erkek
    tamam saoln teşekkürederm xD
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    cagilgurbuz
    cagilgurbuz's avatar
    Kayıt Tarihi: 22/Eylül/2007
    Erkek
    oha bunu mu yapmadın  yanlız bundan kolay enerji sorusu yoktur söyleyeyim

    The pain you feel today is the strength you feel tomorrow.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TrKomando89
    TrKomando89's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Kasım/2003
    Erkek

    ama tam cevabı yazman gerekiyosa:

     1/6(C2H5OH)+1/2(O2)=1/3(CO2)+1/2(H2O)+ 205 KJ

    olarak yazman lazım, zira direk 0,5 mol dersen:

     (C2H5OH)+1/2(O2)=1/3(CO2)+1/2(H2O)+5/6(C2H5OH) + 205 KJ

    olur.artan madde olur yani. biliyosundur büyük ihtimal de aklında bulunsun

Toplam Hit: 1599 Toplam Mesaj: 7