Kimya Sorusu
-
C2H5OH+3O2=2CO2+3H2O+1230 KJ tepkimesnden 205 kJ ısınn açığa çıkması için kulanılmsı gereken O2 gazı NK'de kaç L'dir?
Çok uğraştım ama yok bi Yardm edebilen çıkarsa Güsel olur :D -
3 mol O2 girince 1230 kj enerji çıkarsa
x mol girince 205 kj çıkar
---------------------------------------------------
x = 0,5
Yarım mol gaz normal şartlar altında kaç litre yapar, 11,2 falan olması lazım. İnşallah doğru hatırlıyorumdur :)
-
StigmatA bunu yazdı:
-----------------------------3 mol O2 girince 1230 kj enerji çıkarsa
x mol girince 205 kj çıkar
---------------------------------------------------
x = 0,5
Yarım mol gaz normal şartlar altında kaç litre yapar, 11,2 falan olması lazım. İnşallah doğru hatırlıyorumdur :)
-----------------------------
Saol yha :D İnşallah doğrudur :D
-
cevap doğru 1 mol gaz 22,4 lt, 0,5 mol 11,2 lt yer kaplar
-
tamam saoln teşekkürederm xD
-
oha bunu mu yapmadın yanlız bundan kolay enerji sorusu yoktur söyleyeyim
-
ama tam cevabı yazman gerekiyosa:
1/6(C2H5OH)+1/2(O2)=1/3(CO2)+1/2(H2O)+ 205 KJ
olarak yazman lazım, zira direk 0,5 mol dersen:
(C2H5OH)+1/2(O2)=1/3(CO2)+1/2(H2O)+5/6(C2H5OH) + 205 KJ
olur.artan madde olur yani. biliyosundur büyük ihtimal de aklında bulunsun
Toplam Hit: 1599 Toplam Mesaj: 7
