

Kişisel Bilgisayarını Sunucu Yapma
-
İşyerimizin kendine ait web sitesi var.Ayrıca sitemize bağlı yeni fuar tanıtımları içinde sık sık yeni siteler açmaktayız.Sitelerimizin tamamı için natro.com u kullanmaktayız.
Ancak artık paronumla konuştum ve onu ikna ettim.Sitelerimizin tamamını kendi serverımızda kurmak istiyoruz.Bu nedenle kendimize bir server oluşturmak istiyoruz.
Webserver yapmak istediğimiz bilgisayarı intel i7 işlemcili ve 6 GB ram, 1 TB HDD temel özellikleri ile almayı planlıyoruz.
Donanım kısmı ok.Ama server için yazılım olarak ne kullanmamızı tavsiye edersiniz ? ( siteler PHP + ajax + html kullanılarak yapılacak, büyük ihtimalle drupal veya wordpress hazır kurulumlarını yaparı )
Benim aklımdaki :
- Linux Debian Server
- MYSQL 2005 veritabanı
- cpanel kontol paneli
- Güncel bir antivirüs
___________________
Bir arkadaşımın tavsiyesi:
-Windows server 2008
- MYSQL 2005 veritabanı
- cpanel
- güncel bir antivirüs
__________
Sizin tavsiyeleriniz nedir ? Siz olsanız ve en iyisini isteseniz nasıl bir sistem kurardınız ?
-
.centos 4 server cd
,mysql
,apache
,kontrol paneli ise webmin. başka bişeye gerek yok hacı nereye kurmayı düşünüyosunuz o serveri benim evde p3 makinede bunlar kurulu canavar gibi çalışıyo ama hat yok işte hat işini napcaksınız ?
-
öncelikle phpde genel olarak windows serverdan verim alamicagın gibi bir çok hazır php script kurulmaz kurulsa bile stabil olmaz
2. olarak makineyi topladıgınızda kac mbps hattan yayın yapcaksınız kendi serverınızı kuruosunuz yoksa co-location mu ?
3- software olarakta centos + diger web server araç gereçleri işini görür
-
FCN bunu yazdı:
-----------------------------
öncelikle phpde genel olarak windows serverdan verim alamicagın gibi bir çok hazır php script kurulmaz kurulsa bile stabil olmaz
2. olarak makineyi topladıgınızda kac mbps hattan yayın yapcaksınız kendi serverınızı kuruosunuz yoksa co-location mu ?
3- software olarakta centos + diger web server araç gereçleri işini görür
-----------------------------Kendi serverımızı kuruyoruz.
Co-location da düşündüğümüz alternatif çözüm.
Eğer kendi serverımızı kurarsak ki %90 kuracağız 50 mbps fiber hattan yapacaz bunu.
-
opusdei bunu yazdı:
-----------------------------
FCN bunu yazdı:
-----------------------------
öncelikle phpde genel olarak windows serverdan verim alamicagın gibi bir çok hazır php script kurulmaz kurulsa bile stabil olmaz
2. olarak makineyi topladıgınızda kac mbps hattan yayın yapcaksınız kendi serverınızı kuruosunuz yoksa co-location mu ?
3- software olarakta centos + diger web server araç gereçleri işini görür
-----------------------------Kendi serverımızı kuruyoruz.
Co-location da düşündüğümüz alternatif çözüm.
Eğer kendi serverımızı kurarsak ki %90 kuracağız 50 mbps fiber hattan yapacaz bunu.
-----------------------------
50 mbps :(( Sanırım hala az :))Süperonline nin 100 mbps leri var çokda pahalı değil adsl e göre
tabi sizin orda süperonline varmı ?
-
Süperonlineın zaten bu hocam.10-100 mbps hızları arasında değişik paketleri var.Süperonline a bir gözat istersen.. =)