KKTC De Çalışmak,Bilgisi Olan Varmı
-
saygı değer tahribat halkı:
Gerçi bu sene mezun oldum ama ,Üni.Lisans mezunuyum.Turizm İşl.ve Otelcilik.Kıbrıs-Girne de bulunan jasmine Court Hotel-Casino dan iş teklifi aldım.Çalışma şartları gayet iyi zaten benimde öğrenmek istediğim orada yaşayan veya ziyaret eden aranızda varmı?ne gibi zorluklar yaşarım halkı ile -esnafı ile v.b
Şimdi sorarsınız siz; ne iş yapacaksın diye sölim - Casino A la Carte Restaurant da İtalyan Mutfağında Captain Olarak görev yapacağım.Yemek,özel sağlık sigortası,prim,maaş,kalacak yer( tek kişilikpansiyon ) bide 1050 £ (avro)
bu arada üni sınavına girecek arkadaşlarıma söyliyeceğim sakın girmeyin haaa parayı yatırdıysanız girin ama kazanırsanız gitmeyin 4 sene okuyup küçük bir ihtimal genelde 5 sene de bitiyor.okadar masraf değmez.şimdiden çalışmaya başlayın ve kariyer yapın .saygı görmek istiyor ve üni mezunlarını işe almak için lise mezunu olmak bile çok.
hhaaaa ben kızlar için gidiyom diyen arsa başka ozaman gidin ......byeee kolay gele herkese....HayalMeyal
-
Hoca bilmiyorum ama bende orda okumayı düşünüyorum. Büyük bir aksilik çıkmassa bu sene orda odtü kampusune yerleşecem. Seninle bağlantıda olalım hoca... Ne olur ne olmaz işi hesabı ;)
-
BEN gitmedim ama abim orda yakın doğuda hukuk sonda iyi bi yer olduğunu söylüyor otel olayını bilmiyor kıbrıs yaşanacak yer diye nitelendirdi..
-
Yapacagin is ve elde edecegin gelir guzelde neden kibrista ? tamamen duygusal mi yoksa?
Turkiye gazetelerini bir gun sonrasinda bayiilerde bulursun,
suyu bardakta gormus olursun, tuketim eksikligi hissedersin, pahali,
antisosyal dahi olsan turkiyedeki gibi sosyal bir yasam soz konusu olamaz,
bos zamanlarinda yatar uyursun,birsey yapasin gelmez; gelsede yapilacak birsey yoktur. (oranin tabiri ile tavuk hastaligi),
halki siveleri itibari ile sicak gorunselerde aslinda TC vatandasina karsi soguktur.
burasi yavru vatan trafik neden ingiliz usulu gider diye uyuz olursun,
Turkiyeden esin dostun paket gonderir gumrukten alana kadar imanin gevrer,
sacma sapan saatlerde carsi, pazar, ne kadar dukkan varsa kapanir gunes batmadan dunyan kararir.
-
yahu iyi birşey anlatsanız ...........
neden kıbrıs ta çalışacam.şuanda senin , iş veya okul bilmiyorum.ama sen kendi ülkende hakkını alıyorsan söleyecek en ufak birşey demiyecem.
-
arkadaşım ben 2 yıl kıbrısta yaşadım ve jasmin courte hotel'ide az çok biliyorum.kıbrıs halkı uysal bir halk.kahve çok içerler o yüzden çabuk sinirlenmezler:)halkı canayakındır.kıbrıs güzeldir.adapte olabilirsin kanımca.liman vardır akşamları turist kaynar.çok güzel olur.daha anlatılacak güzel yanı çok.yeşillik ve beşparmak dağları dehşettir.doğası çok harika.ben de girne de kalmıştım.çok güzel bir yer ama pahalı.söylemek gerek.Türkiye'ye göre çok pahalıdır....başarılar dilerim.bildiğim kadarı ile sorun varsa cevaplamaya çalışırım...
-
Kibrisin ekonomisi nereden geliyor saniyorsunuz?
ayrica Turkiye Kibrisa turist aktarmasa ne giden turist olur.
ogrenci,ogretmen gondermese ne halka gelir canli sermaye olur.
6000$ yıllık okul harcı
5000$ yıllık ev kirası
2000$ yıllık şehiriçi ulaşım
2000$ yıllık uçak ulaşımı
5000$ yıllık temel ihtiyaçharcamalara bak? bu kadar para ciktiktan sonra cepten; gider las vegasta calisirsin hoca, para kazancam diye paradan olma..
otur oturdugun yerde. -
sadece turist değil;Su,giyim,manav gıda,elektronik,teknik,şarküteri ve daha birçok şey.kıbrısın 1. derece gelir kaynağı KUMARHANELER dir.oteller diz boyu;,......eğer Türkiye destek olmasaydı kıbrıs en basitinden susuz kalacaktı.gerisini siz düşünün..........
-
6000$ yıllık okul harcı
5000$ yıllık ev kirası
2000$ yıllık şehiriçi ulaşım
2000$ yıllık uçak ulaşımı
5000$ yıllık temel ihtiyaç_________________________________
Okul harcı ne aq. Buslu okurum. Allaha şükür iyi puan yapabilecek kapasitede bir adamız... Ev kirası bizim orda akraba var olmadı onlarda kalırım bi süre... Ulaşıma gelince. Biz yayan geldik dünyaya yayan hakeret ederiz(şehiriçi). Uçak ulaşımınıda gemiye bağlarız ucuza patlar... Temel ihtiyaç ben ne bulsam yiyorum. Portakal bahçelerinde portakal toplarım... Elbise memleketten götürürüm...
Ula ne yaparsam yapayım harbiden açılacak g*tümüz valla ne yapalım odtü benim hayalim aq. Gidemessem asarım kendimi...
