Klasör Boyutu Neden Gözükmez ?
-
-
fotografı ornek olarak koydum, windowstaki dosya boyutları gözükmekte iken klasörün boyutu neden gözükmüyor ?
bi ayarı falan mı var bunun yoksa hiç mi gözükmüyor ?
-
üstüne gel beklet mouse u görünüyo boyutu...
-
Bildiğim kadarıyla klasörler genelde birden çok başka dosya içerdiğinden hesaplaması uzun ve işlemci gerektiren olaylardır bu nedenle tam olarak 1 gb olduğunu bildiğin bir klasörü mouse ı üzerine götürdüğünde 500mb den büyük klasör gibi şeylerle de karşılaşabilirsin En kötüsü abimin müzik klasöründe oluyor 300 gb hdd nin 100gbsi ful müzik ve mouse ı üstüne götürünce o kutunun çıkması 10 saniye sürüyo :D
-
bence Boyunun kısa olmasından dolayıdır :D
-
Klasörler ve alt klasörlerindeki dosyaların toplam boyutunu hesaplamak zor bir iş.
Bu yüzden hesaplanmıyor.
Aksi takdirde,
Klasör olan bir yeri açtığında alet kasılırdı.
Hele ki ProgramFiles a girdiğinde,
Tüm hepsinin ayrı ayrı hesaplanması ayları yılları bulurdu.
Microsoft bile olsa yapcak bişe yok.
Ya Bir dosya yaratcak ( .txt ya da .dat )
Oraya koycak boyutları, değişiklik olduğunda kapanırken kaydetcek,
(Bu da guncel olmazdı. Yani bilgisayarı kapatıp açınca anca görürsün gerçek boyutu)
Ya da brute force umsu bir mantıkla saydırcak,
Şöyle ki:
Dosyaların boyutlarını topla,
Alt klasör var mı ?
Varsa, 1. satıra dön.
Yoksa, Yazdır.
Eh, kasardı dimi adamı biraz : P
-
Musket bunu yazdı:
-----------------------------Klasörler ve alt klasörlerindeki dosyaların toplam boyutunu hesaplamak zor bir iş.Bu yüzden hesaplanmıyor.Aksi takdirde,Klasör olan bir yeri açtığında alet kasılırdı.Hele ki ProgramFiles a girdiğinde,Tüm hepsinin ayrı ayrı hesaplanması ayları yılları bulurdu. Microsoft bile olsa yapcak bişe yok.Ya Bir dosya yaratcak ( .txt ya da .dat )Oraya koycak boyutları, değişiklik olduğunda kapanırken kaydetcek,(Bu da guncel olmazdı. Yani bilgisayarı kapatıp açınca anca görürsün gerçek boyutu)Ya da brute force umsu bir mantıkla saydırcak,Şöyle ki:Dosyaların boyutlarını topla,Alt klasör var mı ?Varsa, 1. satıra dön.Yoksa, Yazdır. Eh, kasardı dimi adamı biraz : P
-----------------------------
Musket ben ne yazdım yukarda 0_0 ^^ :D -
Bu işi windows XP'de FolderSize adlı araç yapıyor; ama Windows 7 ve Vista'da çalışmıyor, bildiğiniz başka bir program var mı?
