Kök Hücreden İnsan Spermi Ürettiler
-
İngiliz bilim adamları embriyodan alınan kök hücreden insan spermi ürettiklerini bildirdiler. Prof. Nayernia, buluşun doğurganlık mekanizmasının daha iyi anlaşılmasına yol açacağını kaydetti.
Newcastle Üniversitesi ve Kuzeydoğu İngiltere Kök Hücre Enstitüsü araştırmacılarından kurulan ekibi yöneten profesör Kerim Nayernia yeni bir teknik kullanarak erkek XY kromozomu taşıyan embriyodan alınan kök hücreden laboratuarda insan spermi ürettiklerini belirtti.
Profesör bu buluşun doğurganlık mekanizmasının daha iyi anlaşılmasına yol açacağını kaydetti.
Bilim adamları, yasalar izin vermediği için bu üretilen spermin yumurtacığın döllenmesinde şimdilik kullanılamayacağını belirtti ama yasaların en kısa sürede değiştirilip bu tekniğin erkeklerdeki kısırlığın giderilmesi için onaylanacağını umduklarını da eklediler.
Dr. Nayernia, ekibinin geliştirdiği tekniği daha da ilerletip gelecek on yıl içerisinde kemoterapi yüzünden kısır kalan çocuklara uygulanabileceğini söyledi.
Profesör, "Bu teknik bize kısırlığın nedenlerini, onu tedavi etme imkanlarını bulmamızı ve çiftlerin genetik olarak kendi çocuklarını dünyaya getirmelerini sağlayacak" dedi.
Bilim adamları ayrıca bu buluşun genetik hastalıkların nasıl nesilden nesile geçtiğinin daha iyi anlaşılmasını da sağlayacağını da ifade ettiler.
nlaşılmasına yol açacağını kaydetti.
Alıntı
-
Yakında kopyalarımızda çıkar:d
-
Din adamları şimdiden zırvalamaya başladı bu konuda.
-
ajan666 bunu yazdı:
-----------------------------
Yakında kopyalarımızda çıkar:d
-----------------------------her hakkım saklıdır ©
-
Artık ölü insanlar bile baba olabilecek demek bu ! Ve yok bilmem kaç yıl sonra erkek nesli tükenip erkekler kıymete binecek teorisini de yerle iksan etmiş bir buluştur.Artık tek bir erkek bile (ölü bile olsa derisi toprağa karışmamış olsun kadi..) insanlığın devamı için yterli ama tabiki tek bir erkekten oluşturulacak bir nesilde çeşitlilik olmayacağı gibi kalıtsal hastalıklarda baş gösterecektir.
-
Nikoteen bunu yazdı:
-----------------------------
Artık ölü insanlar bile baba olabilecek demek bu ! Ve yok bilmem kaç yıl sonra erkek nesli tükenip erkekler kıymete binecek teorisini de yerle iksan etmiş bir buluştur.Artık tek bir erkek bile (ölü bile olsa derisi toprağa karışmamış olsun kadi..) insanlığın devamı için yterli ama tabiki tek bir erkekten oluşturulacak bir nesilde çeşitlilik olmayacağı gibi kalıtsal hastalıklarda baş gösterecektir.
-----------------------------Aynen öyle hacı bu alınan adamın 7 cettindeki tüm hastalıkla diğerlerine de aktarılacaktır ama bunların hesaba katmadıkları bişey var ya kromozomların sonunda bulunan kısaldığında yaşam süresinin kısalmasına neden şey (şu an aklıma gelmedi) nolcak ? Sonuçlarını çok merak ediyorum acaba döllenmeden sonra ne olacak acaba krossing over mekanizması tam işleyecek mi yada miton bölünmeler yada blastömer evreleri :| çok acaip ya tezimi bunun üstüne yazarım eğer böyle bişey mümkün olursa :)
