Kültür Mantarı
-
Merhaba aRkadaşlar kültür mantarıyla ilgili bir saatten fazla zamandır araştırma yapıyorum ama anladığım dilde bişey bulamadım misel kompost falan bişeyler diyor çözemedim bir türlü bizim evin bodrumu bu iş için çok uygun ama bana mantar tohumlarını nasıl bulacağımı veya üreteceğimi toprağı nasıl hazırlayacağımı bu çiçeklere özel satılan çiçek toprağı olur mu olmazsa bunlara ne ilave edebileceğimi anlayacağım dilde anlatırsanız sevinirim teşekkürler şimdiden
-
hocam bu işle ilgili zirilyon döküman var sen okuduğuna eminmisin?
-
ya okuyorumda bilimsel yazıldığı için anlamıyorum canım kardeşim işim yok yalan mı söyleyecem sana
-
suanda abim yeni baslamak uzere anlattigi kadari ile aktarayim sana. kompost posetler icinde senin tohum dedigin seyler ve en onemlisi o.kumu klimasi izalasyonu derecesi rafi vs hepsi incelikle hazirlanip ondan sonra komposu topraga vermek gerekiyor.komposu attiktan 2hafta sonra mantr cikmaya basliyor.en verimlisi ilk kompostur.hersey yeni oldugu icin.ama toplamasi cok zor oluyor tek kisi yetisemiyor.3 kere mantar topluyorsun bi kompostan.diger nem sarti vs tam bilmiyorum bildiklerim bi kadar.digerlerini de dokumanlardan toplarsin.he komposlari da mantrcilardan rahatlikla bulabilirsin.yaklasik 5.000tl ye temiz ve verimli bi yer yaparsin her seyi hazir alacaksan.kendin el uordami toplama yaparsan 2.500-3.000liraya halledersin.daha net bilgiler ogrenince yazarim.
-
memnun olurum canım kardeşim bir zahmet lütfen
-
İyi para varmı müdür bu işte.
-
Merhaba, Bu işi en iyi yapan Antalya Korkuteli'ndeki insanlardır. Ülkenin kültür mantarı ihtiyacını,yanlış hatırlamıyorsam büyük bir kısmı, oradan çıkıyor. Kompos mantarın yetiştiği toprak yani böle sığır dışkısından falan oluyor. Pis bir kokusu var...
-
walla az sermayeyle çok ürün toplandığı için tatlı parası var aklıma yattı yani
-
hocam olurda bu işi yaparsan nekazandın negitti gibi bilgileri buraya yazmayı unutma sakın
-
Pikacu bunu yazdı:
-----------------------------
Merhaba, Bu işi en iyi yapan Antalya Korkuteli'ndeki insanlardır. Ülkenin kültür mantarı ihtiyacını,yanlış hatırlamıyorsam büyük bir kısmı, oradan çıkıyor. Kompos mantarın yetiştiği toprak yani böle sığır dışkısından falan oluyor. Pis bir kokusu var...
-----------------------------
zaten ben de antalyadayim.abim de korkutelinde yapiyor bu isi.getirisi de cok cok guzel.isi iyi yaparsan elinden cabik cikartabilirsen parasi guzel.abim gelince sana detayli bilgi vericem hozam. -
üretimine bir başlasam satarım elimde kalmazda üretmek önemli benim için bana en kısa yoldan de ki evinin bodrumuna şununla karıştırdığın toprağı ser tohumu git şuradan al serp büyüme aşamasındada şunları yap de gerisini bana bırak üretim olduktan sonra herşeyi satarım allaha şükür
