Kutu DVD-RW Yi Laptopa Nasıl Takarım?
-
Hocalar laptopun dvd romundan ses gelmeye başladı. İçinde pislik vs olacağını düşünüp açtım. Meğerse okuyucu kafanın üzerinde gidip geldiği rayların bastığı ayaklardan biri kırılmış. Yapıştırıp tamir ettim sorun çözüldü ses kesildi normale döndü. Fakat rayların uçlarındaki ayar vidalarının ayarı kaçtı. Hal böyle olunca lazer kafanın açısı bozuldu. Şimdi CD taktığımda okuyacam diye uğraşıyor ama tık yok.
Diğer taraftan USB üzerinden kullandığım slim DVD-RW var. Bunun içini laptopa taktım. Çalışıyor ama Bilgisayarıma girince sürücü gözükmüyor. Bu mereti buna nasıl tanıtabilirim? USB den de kullanırım sorun değil ama her zaman yanımda taşıma fırsatım olmuyor makinenin üstünde dursa iyi olur.
Özetle,
1- Okuyucu kafanın açısı 90 derece olması lazımmış sanırım. Eski açısına nasıl kavuşturabilirim.
2- Hocam geçmiş olsun onun açısı geri gelmez diyorsanız kutudan söküp makineye taktığım dvd writeri makineye nasıl tanıtabilirim.
-
Tam emin değilim usb sürücülerinde ide çeviricisi oluyor bildigim kadarıyla..o şekilde yapabilirmisin? biosa girincede görmüyormu sürücüyü?
-
okuyacak hal kalmamış yarın sabah anlaırım sana onun bi aparatı var
-
nights_judge bunu yazdı:
-----------------------------
Tam emin değilim usb sürücülerinde ide çeviricisi oluyor bildigim kadarıyla..o şekilde yapabilirmisin? biosa girincede görmüyormu sürücüyü?
-----------------------------
Görmüyor hocam -
BRK35 bunu yazdı:
-----------------------------nights_judge bunu yazdı:
-----------------------------
Tam emin değilim usb sürücülerinde ide çeviricisi oluyor bildigim kadarıyla..o şekilde yapabilirmisin? biosa girincede görmüyormu sürücüyü?
-----------------------------
Görmüyor hocam
-----------------------------
anladım..o zaman dediğim aparatı bulmalısın sanırım..Bilen birisi mutlaka yazar..konuyu takip et sen.. -
Bendeki kutu sürücü bu

İçini çıkardım ve böyle bir sürücü çıktı,
Laptoptan çıkan ile kutudan çıkan sürücü çıkan arasında şekil girişler bakımından hiçbir fark yok.
- Laptoptan çıkanın markası Asus, takmayı düşündüğüm Nec,
- Laptoptaki CD-RW + DVD-R idi, takmak istediğim CD-RW + DVD-RW özelliğinde.
Tek farklılık bunlar. Taktıktan sonra güç geliyor sürücü açılıp kapanıyor ama bilgisayar görmüyor.
-
BRK35 bunu yazdı:
Laptoptan çıkan ile kutudan çıkan sürücü çıkan arasında şekil girişler bakımından hiçbir fark yok.
------------------------------ Laptoptan çıkanın markası Asus, takmayı düşündüğüm Nec,
- Laptoptaki CD-RW + DVD-R idi, takmak istediğim CD-RW + DVD-RW özelliğinde.
Tek farklılık bunlar. Taktıktan sonra güç geliyor sürücü açılıp kapanıyor ama bilgisayar görmüyor.
-----------------------------
anladım çalışma mantıkları şöyledir,2 kablo girişleri wardır hdd-cd-disket lerin
1cisi power girişidir supply'dan alır gücünü
2.cisi datadır anakarttan alır desteğini.. sen 3,5inc hdd gördünmü kutuda satılan dışardan bakınca bişey anlamazsın kutudan cıkınca normal hdddir bu muydu lan dersin :)
seninde şu an elektirik geliyor açılıp kapanıyor ama data gelmiyor okumuyor. 2.kablo yokmu içinde notebookun?
-
nights_judge bunu yazdı:
-----------------------------BRK35 bunu yazdı:
Laptoptan çıkan ile kutudan çıkan sürücü çıkan arasında şekil girişler bakımından hiçbir fark yok.
------------------------------ Laptoptan çıkanın markası Asus, takmayı düşündüğüm Nec,
- Laptoptaki CD-RW + DVD-R idi, takmak istediğim CD-RW + DVD-RW özelliğinde.
Tek farklılık bunlar. Taktıktan sonra güç geliyor sürücü açılıp kapanıyor ama bilgisayar görmüyor.
-----------------------------
anladım çalışma mantıkları şöyledir,2 kablo girişleri wardır hdd-cd-disket lerin
1cisi power girişidir supply'dan alır gücünü
2.cisi datadır anakarttan alır desteğini.. sen 3,5inc hdd gördünmü kutuda satılan dışardan bakınca bişey anlamazsın kutudan cıkınca normal hdddir bu muydu lan dersin :)
seninde şu an elektirik geliyor açılıp kapanıyor ama data gelmiyor okumuyor. 2.kablo yokmu içinde notebookun?
-----------------------------Yok hocam. Masaüstlerindeki gibi ayrı ayrı power data girişi yok. Resimde görüldüğü gibi sadece tek bir soket girişi var.

-
Buda DVD deki lazer konum ayar vidaları. Açık mavi ile işaretlenen 3 vidanın ayarı kaçtı :|

