"Lan"

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herseysanal
    herseysanal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2006
    Erkek

    Arkadaşlar son günlerde bayağı yazıldı  bayağı çizildi dahada yazılacak ve çizilecek .Ama bence bu son nokta... 


     


    'Lan' /CAN DÜNDAR

    SORU 1: Erdoğan özellikle mi 'Anasını satiym', 'Ananı al git buradan', 'Artizlik yapma lan' diye konuşuyor?
    Bence hayır.
    Kendi dili bu... İçinde doğup büyüdüğü çevrenin dili...
    Dolayısıyla ağzında sırıtmıyor. Hatta ağzına yakışıyor.
    TV dizisinde 'Lütfen annenizi alıp buradan gider misiniz? ' diye konuşan bir kabadayı görsek 'Bu ne ya! ' diye itiraz etmez miydik?
    Bence yakışıksız olan, Baykal'ın onunla argo yarıştırmaya kalkıp 'O üç noktayı alsın, uygun yerine koysun' çıkışıydı.
    Onun ağzına yakışmadı. Kendine ait olmayan bir bitirim dilini, siyaset gereği konuştuğu belliydi. Tutmadı.
    SORU 2: Argoyu Erdoğan'ın ağzına yakıştırıyorsak sorun ne o zaman?
    Erdoğan'ın Başbakan olması...
    Çünkü biz başbakanların 'düzgün' konuşması gerektiğini düşünüyoruz.
    Oysa milletimiz 'düzgün' konuşmuyor.
    Herhangi bir ilkokula, pazaryerine, kahvehaneye uğrayın; konuşmalara kulak kabartın:
    'Alırım paçanı aşağı'ları, 'Yürü lan, anca gidersin'leri işiteceksiniz.
    Yani biz millet kızınca küfretsin, ama devlet kızınca sabretsin istiyoruz.
    'Resmi dil'le, 'sivil dil'i ayırıyoruz.
    'Millet adamı' değil, 'devlet adamı' arıyoruz.
    Peki bu yaklaşım, siyaseti geniş kitlelerin bulaştırılmadığı, kravatlılarca oynanan yapay bir protokol törenine çevirmedi mi?
    AKP, buna tepki değil mi?
    SORU 3: Bu kez karşımızda bir 'millet adamı' var. Kasımpaşa sokaklarından geliyor. Bürokrasi çarkında öğütülmemiş. Devletin değil, milletin dilini konuşuyor.
    Kızdığımız bu mu?
    Milletin dilinin devlete egemen olması mı?
    Peki 'millet egemenliği' bu değil miydi?
    Aynayı mı taşlıyoruz?
    Milletimiz ana avrat söverken liderimizden leziz bir Türkçe mi bekliyoruz?
    Liderlerimizin bizim gibi konuşmadığı nezahat dönemlerini mi arıyoruz?
    Bizim gibi olanları değil, olmak istediğimiz şeye benzeyenleri mi özlüyoruz?
    Aslında ona değil, onu bu mevkie taşıyanlara, yani kendimize mi kızıyoruz?
    SORU 4: 'Biz' kimiz?
    Kamuoyu yoklamalarında Erdoğan hâlâ durumunu koruyor.
    Ona eleştirenler oy, tiraj sıkıntısı çekiyor.
    Bu iki cümlede birbirini doğuran sonuçlar var mı?
    Sokak, diline uygun Başbakan'ı buldu, partiyi, medyayı bulamadı mı?
    İyi de herkes 'sokağa inerse', geniş caddelere açılabilir mi bu ülke?
    SORU 5: 'Siyasetçi model olmalı' diyoruz.
    Bunca yıl iyi kötü 'model' oldular.
    'Lan'lı, 'lun'lu konuşmadılar.
    Sonuç?
    Kibarlar tasfiye, 'lan'cılar iktidar oldu.
    O kadar ki, 'model'ler bile 'Kahvehaneleri onlara bırakmayayım' diye küfürlü konuşmaya başladı.
    'Model' çöktü.
    Peki herkes hedef kitlenin dilini konuşmaya kalkarsa hep birlikte çamura batmaz mıyız?
    SORU 6: Dinde yaşadığımız burada da karşımıza mı çıkıyor?
    'Milletin dili' ile 'devletin dili' çatışıyor.
    Devlet, ilaç prospektüsünden dava iddianamesine, tarih kitabından diplomatik tepkisine kadar millete uzak, soğuk bir dil konuşuyor.
    Resmi dile uzak duran politikacı prim yapıyor; ama sonuçta hep birlikte irtifa kaybediyoruz.
    O halde yeni bir dil geliştirmek zorundayız.
    Ağzını bozmayan, ama sokakla irtibatını da kesmeyen bir dil...
    Siyaseti anlaşılmaz bir kuş diline çevirmeyen, ama terbiyesizleşmeyen bir dil...
    Rahatını sevdiği kadar, misyonunu da seven bir dil...
    Milletin diliyle, devletinkini barıştıracak bir dil...
    Lan onu bulan var ya, bu ülkenin reçetesine de, iddianamesine de, tarih kitabına da geçer valla...

    CAN DÜNDAR


    "Söylesem Tesiri Yok ; Sussam Gönül Razı Değil."
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    armagedon
    armagedon's avatar
    Kayıt Tarihi: 03/Ocak/2006
    Erkek

    LAN Bu Adamın Kişiliğini Sevmem Ama Kalemi Çok İyi...Herkesi Kılıçtan Geçirmiş Afiyet Olsun...


    Sağol Paylaşım Güzel...Ama Çok Uzadı bu Konu...Şimdi Yİne Tayyibe Sövenlerden Onlara Karsı Cıkanların Kapısmasına Sahne Olacak Sanki.. :)


    İnsan Gibi Yaşa...Adam Gibi öL..! Ekmeğini Böl.. Vatanını Böldürme..!!
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    be_cool
    be_cool's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Eylül/2005
    Erkek
    arkadasim cok guzel bir aciklama olmus cok saol Tayip halk tan gelmis birisi ve oyuzden halkin dilini ve derdini daha iyi anlaya bilir bence ; )

    adam bana çay verdi çay. bana çay verdi. çay veren adam kötü olur mu hiç?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    er3bus
    er3bus's avatar
    Kayıt Tarihi: 15/Şubat/2006
    Erkek

    sevmediğim adamlardan biri bişiy demiş sevmediğim diğer adamlarda onun dediğine başka bişiyler söylemişler.atanda tutanda bu memlekette yaşamıyor arkadaşlar,siktiredin onu bunu.unutmayalım köpek köpeği ısırmaz sözünü, halka hitap eden tiplerin hepsi aynı b.ktur.aydınmış,devlet adamıymış;entelmiş kasımpaşa'lıymış bizene anasını sattımın:)


    boşver olum dalgana bak.

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    EntelKoylu
    EntelKoylu's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Eylül/2005
    Erkek
    zaten herkes erdoganı korur biride çıkıp agalar paşalar gibi lan bu adam haksız demez anca chp biraz fırça atsın ona ama ondada bir birlerine parça armagan ederler tayibin bu hali hiç iyi degil adam dini kullandı başa geldi şimdide tayibin rezilliklerini görüyoruz

    ANDY // Burası mezopotamya, küresel oyunun bumerang cehennemi. Tanrı bile dünya düzeni için peygamberlerini hep buraya göndermiş. Çünkü burası aslında yeryüzü cennetiymiş. Daha Fazla Bilgi İçin Profilimi İnceleyiniz...
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    herseysanal
    herseysanal's avatar
    Kayıt Tarihi: 13/Şubat/2006
    Erkek
    Foruma bakılırsa o kadar da cabuk bıtıcek bır konu değil ....Ama bence  son nokta Can dundarın yazısının son paragrafı bence..

    "Söylesem Tesiri Yok ; Sussam Gönül Razı Değil."
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Antikky
    Antikky's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Üstün Hizmet Madalyası
    Kayıt Tarihi: 01/Mayıs/2003
    Erkek
    be_cool bunu yazdı:


    arkadasim cok guzel bir aciklama olmus cok saol Tayip halk tan gelmis birisi ve oyuzden halkin dilini ve derdini daha iyi anlaya bilir bence ; )


    Böyle bir sonuç çıkaran aklını sikiyim!

    Umursamaz Tavrımın Hastası Olunuz.
Toplam Hit: 1101 Toplam Mesaj: 7