Laptop Pilini Bitirme...
-
Merhaba arkadaşlar. Ortalama bi 6 ay önce yeni bir laptop aldım Asus F3SV modelinden. Bios u incelerken batarya ile ilgili bir kısım buldum. Bunun neolduğunu araştırdığımda da bataryayı belirli süre aralıklarında sıfırlamaya yarıyan birşey olduğunu öğrendim.
Şimdi şunu sormak istiyorum; ben daha önce bu mereti hiç çalıştırmadım. Çalıştırma aralığım hangi sıklıkla olmalı? Mesela şimdi çalıştırmam iyi olurmu? Ayrıca bunu çalıştırmam halinde makine nekadar süre kapalı kalıyor... Teknik ve genel anlamda biraz bilgi verirseniz sevinirim. İyigeceler!
-
Allahallaahhh... koca tahribat aleminden bir kişi bile böyle birşey yapmamışmı ya?... Neyse ben yapayımda yazarım bari... :)
-
pc nin olmayacak şeylerini kurcalama sonra başın çok ağrır...salla gitsin eskisi gibi yap..
-
Aynı model bende de var arkadaşım. Eğer o ayarlar ile oynarsan, yanlış bir hareketinde bataryayı kullanamaz hale getirebilirsin. Çünkü Li-On bataryaları tamamen bitiremezsin. Bu tip bataryaların tamamen bitmesi neticesinde kullanılmaz hale gelirler.
Bilgisayar güç ayarlarında, sürekli güç takılı olmasına rağmen zaman zaman şarj oluyor. Yani; batarya %90 lara kadar kendini kullanıyor, sonra şarj oluyor. Böylelikle bataryanın çalışması sağlanıyor ve bataryanın ömrü uzuyor.
Dediğin ayarla oynamana gerek yok, bilgisayarın zaten daha iyisini yapıyor

-
RaNGeR bunu yazdı:
-----------------------------Aynı model bende de var arkadaşım. Eğer o ayarlar ile oynarsan, yanlış bir hareketinde bataryayı kullanamaz hale getirebilirsin. Çünkü Li-On bataryaları tamamen bitiremezsin. Bu tip bataryaların tamamen bitmesi neticesinde kullanılmaz hale gelirler.
Bilgisayar güç ayarlarında, sürekli güç takılı olmasına rağmen zaman zaman şarj oluyor. Yani; batarya %90 lara kadar kendini kullanıyor, sonra şarj oluyor. Böylelikle bataryanın çalışması sağlanıyor ve bataryanın ömrü uzuyor.
Dediğin ayarla oynamana gerek yok, bilgisayarın zaten daha iyisini yapıyor

-----------------------------
Eywallah ranger sağolasın ya... Serviste çalışan bir arkadaşım ayaküstü bilgi vermişti yaptır onuda diye ama tam tabi öğrenemedim, bakarım ben ona dedim geçiştirdim... Bari yapmayımda pc halletsin kendikendine. Hersabah açtığımda makineyi pilde açıyorum hep. Bittikten sonra şarj cihazını takıyorum... Gerçi pil ömründe biraz düşüklüğü gözlemledim ama neyse... Yinede sağol... -
mescarine bunu yazdı:
-----------------------------
RaNGeR bunu yazdı:
-----------------------------Aynı model bende de var arkadaşım. Eğer o ayarlar ile oynarsan, yanlış bir hareketinde bataryayı kullanamaz hale getirebilirsin. Çünkü Li-On bataryaları tamamen bitiremezsin. Bu tip bataryaların tamamen bitmesi neticesinde kullanılmaz hale gelirler.
Bilgisayar güç ayarlarında, sürekli güç takılı olmasına rağmen zaman zaman şarj oluyor. Yani; batarya %90 lara kadar kendini kullanıyor, sonra şarj oluyor. Böylelikle bataryanın çalışması sağlanıyor ve bataryanın ömrü uzuyor.
Dediğin ayarla oynamana gerek yok, bilgisayarın zaten daha iyisini yapıyor

-----------------------------
Eywallah ranger sağolasın ya... Serviste çalışan bir arkadaşım ayaküstü bilgi vermişti yaptır onuda diye ama tam tabi öğrenemedim, bakarım ben ona dedim geçiştirdim... Bari yapmayımda pc halletsin kendikendine. Hersabah açtığımda makineyi pilde açıyorum hep. Bittikten sonra şarj cihazını takıyorum... Gerçi pil ömründe biraz düşüklüğü gözlemledim ama neyse... Yinede sağol...
-----------------------------ben de , ihtiyacın olmadıkça pil takılıyken güç kablosundan kullanmanı tavsiye edebilirim. :) asus F3SG
-
bendede f3e series var hiç girme o ayarlara derim :D denemedim :D
