Laptop Şarj Sorunu
-
Merhabalar,
Hocalar bilgisayarımda şarj sorunu var. Şöyleki: 1-2 dakika şarj olduktan sonra birden şarj olmuyor, sonra sadece adaptörün ucunu çıkarıp takıyorum, şarj olmaya devam ediyor. Ama yine 1-2 dakika sürüyor. Adaptörde bir temassızlık yok, kablosunu oynatıyorum hareket ettiriyorum şarjı kesmiyor, aynı şekilde kesilen şarjıda getirmiyor. Ama sokeçte de bir problem olmaması lazım çünkü yaptığım tek şey çıkarıp aynı şekilde geri takmak.
Bilgisayarı şarj etmek için kapatıyorum ya da uykuya alıyorum o şekilde şarja takıyorum. Öyle oluncada şarj ışığı ortalama 5-10 saniye yanıyor, sonra bi kesilip tekrar geliyor. Yine 10 saniye falan yanıyor. ama sokeçi çıkarıp takmayı gerektirmiyor. Yani bilgisayarı hiç hareket ettirmesem de, şarjı kendiliğinden bi gidip bi geliyor.
Sorun ne olabilir, tamiri ne kadar masraf gerektirir, kaç gün sürer bunlar hakkındaki fikirlerinize çok değer veriyorum :)
Saygılarımla :)
-
hocam sorun adaptörden de olabilir yada şarj entegresinden hatta bataryasındanda olabilir.hepsini tek tek denemek lazım..
yakınlarda biryerdeysen getir deneriz
-
swordfish bunu yazdı
hocam sorun adaptörden de olabilir yada şarj entegresinden hatta bataryasındanda olabilir.hepsini tek tek denemek lazım..
yakınlarda biryerdeysen getir deneriz
hocam uzağız da, bataryayla alakasını anlayamadım, bataryadan nasıl bir sorun kaynaklanıyor olabilir?
-
bazı durumlarda batarya bozuk oldugu zaman sarjı filan kesebiliyor
-
swordfish bunu yazdı
bazı durumlarda batarya bozuk oldugu zaman sarjı filan kesebiliyor
Bataryanın bozuk olmadığına emin oldum:
Bataryayı çıkarıp adaptoru taktım pc yi açtım. 30-40 saniye sonra fişi çekilmiş gibi kapandı. Demekki sorun bataryanın sarj almaması değil. Sokeçte sanırım. ama kafamı karıstıran, şarj gittiğinde adaptorun girişini oynatmam yetmiyor. Komple çıkarıp takmam gerekiyor :/ ?
-
erdemcakmak bunu yazdıswordfish bunu yazdı
bazı durumlarda batarya bozuk oldugu zaman sarjı filan kesebiliyor
Bataryanın bozuk olmadığına emin oldum:
Bataryayı çıkarıp adaptoru taktım pc yi açtım. 30-40 saniye sonra fişi çekilmiş gibi kapandı. Demekki sorun bataryanın sarj almaması değil. Sokeçte sanırım. ama kafamı karıstıran, şarj gittiğinde adaptorun girişini oynatmam yetmiyor. Komple çıkarıp takmam gerekiyor :/ ?
Şimdi de şöyle birşey denedim, adaptoru sokeçten hiç çıkarmadan:
şarj olma olayı kesilince, normalde sokeçten çıkarıp takıyordum, sokeçe vs hiç dokunmadım, adaptoru fişten çıkardım, sonra birkaç saniye bekleyip tekrar taktım ve sarj olmaya basladı. Sorun ne olabilir, voltajla alakalı, bilgisayarın başka bir donanımında mı yoksa adaptorde mi :/ uyan bi adaptor bulsam deneyeceğim.
