Ldr Li Flash Devresi

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    merhabalar arkadaslar kisa karar uzun bekleyisten sonra fotograf makinasi aldim ve ufak bi studyo kurmak istiyorum simdi diyeceksiniz bu konunun burda ne isi var ozaman :) hemen acikliyorum fotograf makinasini aldikdan sonra tabiki isiklar icin maddi sikinti cikti ve kendim yapmaya karar verdim prensip olarak mantigini kurabiliyorum ama pratikde yapamiyorum cunku tam anlamiyla bu konuda bilgi yetersiz kaliyor ve patliyorum simdi kafamdan gecen sey basit 

     

    ldr veya daha hizli cevap verebilecek bi sensorle flash yapmak istiyorum ama bu flash ledle calisacak yani sistemde 12 volt kullanilacak neden 24 degil diye soracak olursaniz ledler wattlik ledlerden yani power led ve uzerinde mercek degisimine gidebilecegim ledler...

    burda kullancagim 5 renk led var kirmizi mavi yesil ve sicak beyaz soguk beyaz. bunlarda istedigim sey su 

    devre ldr uzerinden calisacak ve genelde yanacak fotograf makinasinin flashi patladiginda ise o ledler anlik daha parlak yanip sonecek ve istedigimizde bu yanip sonmeyide durdurabilecegimiz bi buton bulunacak nasil yapilir acikcasi bilemiyorum mantik olarak 16f ile bu sistem yapilabilir diye dusunuyorum. yani a kapisindaki guc arttiginda irfz yi tektikleyecek normalde ise yanmaya devam edecek nasil olur tabi bilen arkadaslar yonlendirirse sevinirim ufak tefek devreyi kurabilirim ama pic de patliyorum cunku kodlamasini bilmiyorum simdiden yardimci olacak arkadaslar icin tesekkurler


    delimiyim ben?
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek

    eğer stüdyo kuracak kadar iyi bir makina aldıysan..

    onun harici flaş çıkışını kullanabilirsin.

    hatta kablosuz tetik mekanizmaları vs. var.

    LDR'nin PIC'in vereceği tepki hep bir adım geri kalıcaktır zanlımca.

     


    http://www.leyladansonra.com/
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    nasil bi cihaz nedir ne degildir baris haci canon 60d aldim ama bu isik olayina cozum bulamiyorum makinaya para verdim bide mercek falan aldim isiklara para kalmadi 3 ayak alcak bile para kalmadi desem yalan olmaz hani


    delimiyim ben?
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek

    hocam en basiti flaş yerine takılan şu küçük aparat ile yapabilirsin.

    deklanşöre basıldığı an çıkış vericektir. Ona göre istediğini kontrol edebilirsin.

    Ayarlardan harici çıkışı seçtikten sonra.


    http://www.leyladansonra.com/
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    habitrail
    habitrail's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Haziran/2007
    Erkek

    ldr ile istediğin verimi alamazsın hep bir adım geride kalıcaktır


    Düşünmeden öğrenmek vakit kaybıdır.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    haci bu soledigin aleti arastirdim ve gusel bi cihaz peki varsayalimki ben bule bi cihaz aldim bunun sonrasinda nasil bisey yapamam gerekiyor rolenin tepki suresi yeteli olurmu veya ne yapmaliyim?

    duzenleme varsayailimki bunu tetikleyici olarak kullandik peki ben bunu nasil ledler uzerinde uygulayacagim? yine pic devreye giriyor peki picin tepki suresi buna yeterli olacakmi yada baska bi transistorle bu olayi cozebilirmiyim veya bir tripot baglasam ledlere isik duzeyini bununla ayarlasam ve ayrica besleme yolu veripde role baglayip hizli diotlarla gecisi versem acaba sonuca varabilirmiyim ama role nasil bi tepki verir anlikda ?


    delimiyim ben?
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    knk sen ne okuyordun?

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    uluslar arasi iliskiler finans ama elektronikle hobi olarak ilgileniyorum :) fotostudiosuda is icin aciyorum :D


    delimiyim ben?
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    baristbt
    baristbt's avatar
    Kayıt Tarihi: 20/Nisan/2011
    Erkek

    ayhun bunu yazdı:
    -----------------------------

    haci bu soledigin aleti arastirdim ve gusel bi cihaz peki varsayalimki ben bule bi cihaz aldim bunun sonrasinda nasil bisey yapamam gerekiyor rolenin tepki suresi yeteli olurmu veya ne yapmaliyim?

    duzenleme varsayailimki bunu tetikleyici olarak kullandik peki ben bunu nasil ledler uzerinde uygulayacagim? yine pic devreye giriyor peki picin tepki suresi buna yeterli olacakmi yada baska bi transistorle bu olayi cozebilirmiyim veya bir tripot baglasam ledlere isik duzeyini bununla ayarlasam ve ayrica besleme yolu veripde role baglayip hizli diotlarla gecisi versem acaba sonuca varabilirmiyim ama role nasil bi tepki verir anlikda ?


    -----------------------------

    röle yine geç kalır. elektromıktanıs pim çek devre tamamla..

    triyak kullanarak yapabilirsin. tetiklendiği an devre tamamlanır ışıklandırma yapılır. ışık şiddetini potansiyometre ile ayarlabilirsin. röle gibi mekanik bişey yerine triyak kullanmanı öneririm. hem istediğin şekilde yapabilirsin. 12v'luk ledlere anlık 18volt vererek cidden aşırı parlak bir ışık elde ediliyor özellikle 3smd bununan şeritlerde filan.


    http://www.leyladansonra.com/
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    ayhun
    ayhun's avatar
    Kayıt Tarihi: 21/Temmuz/2005
    Erkek

    http://www.diyot.net/triac1.htm bu aletten bahsediosun ancak benim anlamadigim triac dc uzerinde calisiomu? birde nasil bi baglanti gerektirir?


    delimiyim ben?
Toplam Hit: 1379 Toplam Mesaj: 10