

Linux Altında Lastfm"De Ki Radyoları Kayıt Etmek
-
/**Evet arkadaşlar okul bitti ben kafamı dinledim ve Linux yazılarıma başlıyorum asıl amacım gündelik hayatta Linux ile işlerinizi yapabilir duruma gelmenizdir.Daha ileri seviye yazılar ve en temel konularada deyinicem yakında.Ama önceligim insanlara linux altında yapabilicekleri şeyler gösterme**/
Bir çok arkadaşın bildigi üzere lastfm dünyadaki en büyük müzik portallarından biridir.Popüler gruplardan tutunda adı sanı duyulmamış insanlara kadar her tür müzik zevkine hitap edicek bir portaldır.Bugün size gündelik hayatımda çok önemli bir yer kaplayan lastfm'de dinledigimiz şarkıları nasıl pc'mize kayıt edicegimizi anlatıcam.Burda anlattıklarım sadece Linux altında denenmiştir o yüzden windowsta deniyen arkadaşların sorumlugunu kabul etmiyorum :)
Öncelikle bir adet Lastfm accountu gerekmetedir www.lastfm.com adresinden temin edebilirsiniz.
Daha sonra http://vidar.gimp.org/?page_id=50 adresine gidip lastfmproxy 1.1 isimli dosyayı indiriyoruz bu program pc'imizde bir adet lastfm istemcisi oluşturucaktır bu sayede lastfm'in radyolarına siteden ulaşmak yerine kendi favori mp3 playerımızdan ulaşabiliceğiz.Birde aynı sayfada 30-Mar-2007 tarihli bir yazı var orda ki lastfm dosyasının üstüne gelip sag tıklayıp bir dosya içersine kayıt ediyoruz.Dosyayı indirip, bir adet konsol ucbirimi açıyoruz ve sırasıyla şu komutları giriyoruz.
cd <lastfmproxy1.1.tar.gz dosyasını yükledigimiz konum>
tar -xzf lastfmproxy-1.1.tar.gz //burda indirdigimiz dosyayı acıyoruz isterseniz grafik arayüzünden de acabilirsiniz
cd lastfmproxy-1.1/ //actıgımız dosyanın içersine giriyoruz
kwrite config.py KDE için eger Gnome kullanıyorsakta gedit config.py dosyasını editlemek için acıyoruz
daha sonra username kısmına aldıgınız lastfm hesabının kullanıcı adını password kısmınada şifreyi yazıyoruz.Kayıt edip çıkıyoruz.Son birşey eklemem lazım indirdigimiz lastfm.py uzantılı dosyayı hatırlıyorsunuz dimi onu,actıgımız lastfmproxy 1.1 içersindeki öbür lastfm.py isimli dosyayla değiştirmeniz şarttır yoksa program düzgün çalışmıyor.Bu işlemleri yaptıktan sonra tekrar konsolu açıyoruz Lastfmproxy dosyasının içersine girip
./main.py komutuyla programı başlatıyoruz sonra bir adet Firefox açıp http://localhost:1881 adresine giricez ve bizi şöyle bir ekran karşılıcak
http://img123.imageshack.us/img123/2806/42935252qf2.png
aslında tam olarak böyle olmıcak :) boş bir ekran ve aşagıda 2 link Refresh ve Start Radio.
Start Radio diyerek müzik dinlemeye başlıyabiliriz.Müzik başladıktan sonra aşagıda resimde de gördügünüz secenekler cıkıcaktır.Skip kısaca şarkıyı direk atlar.Love secenegini sectiginiz taktirde LastFm veritabanından sizin zevkinize daha uygun parcalar secilir.Ban denildiginde de bir daha o grup radyoda çalmaz.Aynı zamanda Record the profile ile dinlediginiz grubu profilinize ekler .Peki radyo değiştirmek için neler yapıcaz?Çok basit.Browserın adres çubuguna
http://localhost:1881/lastfm://globaltags/rock
Bu link otomatik olarak rock radyosunu acar jazz için sona jazz pop için pop yazın anladınız :)
http://localhost:1881/lastfm://artist/Accept/similarartists
Buda Accept tarzı müzik yapan grupları çalmaya başlar Accept yerine Anathema yazarsam onun tarzındaki grupları çalar
http://localhost:1881/lastfm://user/Emre/recommended/100
Bu benim en sevdigim özellik.Emre userının sevdigi gruplardan secmece şarkıları dinlersiniz.Mesela lastfm'de dolaşırken sizin sevdiginiz tarzda müzik dinleyen birine denk geldiniz ve onun kişisel radyosunu dinlemek istiyorsunuz Emre kısmı yerine istediginiz userı yazın.
http://localhost:1881/lastfm://user/Emre/neighbours
Buda Emre kullanıcısının
Evet artık favori mp3 playerımızdan Lastfm'i rahatcana dinleyebiliriz.Sorucaksınız zaten LastFm Client'ı varken buna ne gerek var.Bekleyin biraz :)Öncelikle size biraz tavsiyede bulunmam lazım birkez ./main.py dosyasını başlattıgınızda CTRL+C yaptıgınızda program sonlanmaya bilir „kill“ komutuyla iptal etmeniz lazım.Kesinlikle Firefox ile kanalları dinleyin anlamadıgım bir sebepten ötürü Opera'da sorun çıkıyor.Arada bir getmetatag gibi bir sorun verebilir.Büyük ihtimalle LastFm protokollerini değiştiriyordur o yüzden sorun çıkartabilir.FireFox kullanıcıları için son bir önerim var .Firefoxu acıp tarayıcı adres çubuguna
about:config yazıp ayarlara girsinler
Sag tıklıyıp Yeni(New)->String secenegini secip
network.protocol-handler.app.lastfm yazısını yazıp Ok tuşuna basın
Daha sonra Value(Değer) olarak LastFmProxy dosyasını yüklediğiniz konumda ki changestation.py dosyasını secin.Örnek: /home/xcom/tools/lastfmproxy-1.1/changestation.py
Bu Firefoxun şarkı ve kanal değiştirirken sapıtmasını önlicektir.
Şimdi geldik işin en can alıcı noktasına :)Şarkıları nasıl kayıt ediceğimize bu o kadar kolay olucak ki :)
http://sourceforge.net/projects/streamripper/ bu adresten streamripper isimli dosyayı indirin benim tavsiyem son sürüm yerine bir önceki sürümü indirmeniz.Aynı Lastfmproxy dosyasını kurdugumuz gibi bunuda kurucaz
cd <streamripper nerdeyse>
tar -xzvf streamripper-dosyaversiyonu
cd streamripper-1.61.27
./configure
make
sudo make install
ve bitti :) bu kadar.Bundan sonra LastFmProxy çalışırken başka bir konsoldan yada konsol sekmesinden
streamripper http://localhost:1881/lastfm.mp3 komutunu giriyoruz ve çıktı şu resimdeki gibi olucaktır
http://img239.imageshack.us/img239/380/41157251qq4.png
Yazıları okuyamayanlar için şunlar yazıyor
master:/home/xcom/Shared/lastfm # streamripper http://localhost:1881/lastfm.mp3
Connecting...
stream: last.fm
server name: last.fm Streaming Server
bitrate: 0
meta interval: 16000
[buffering - | ] Jimi Hendrix - Astro Man
[ripping... ] Aerosmith - Jaded [ 3,25M]
[ripping... ] A Perfect Circle - Magdalena (live) [ 4,06M]
[ripping... ] Queens of the Stone Age - You Think I Ain't Worth [ 2,83M]
[ripping... ] Gorillaz - TheSounder (Edit) [ 1,39M]
[ripping... ] Oasis - I Can See a Liar [ 1,16M]
[ripping... ] Queen - Drowse [ 2,55M]
[ripping... ] Garbage - My Lover's Box [ 3,66M]
ve gördügünüz gibi kayıt başladı :) streamripper sizin için çalıştıdıgınız dosyanın içersine lastfm isimli bir dosya oluşturup şarkıları sizin için ayırıp kayıt edicektir.Sadece kayıt ederken dinleme işlemini yapamıyorsunuz ancak kayıt ettigi şarkıları dinlersiniz.Birde ses kalitesi 128 bitrate oluyor ve kesilme gürültü gibi şeyler olmuyor.
Bir kaç şey daha söylemek istiyorum.Arada bir Lastfm'den kaynaklı sorunlar oluşuyor bu durumda meta taglar alınamadıgı için streamripper şarkıları bölemiyor.Yakuake kurmanızı şiddetle tavsiye ederim konsoldan işlerin yürütülmesine büyük katkısı oluyor.
streamripper -k <sayı> komutu ile streamripper'a istediginiz sayıda şarkıdan sonra kayıt etmesini saglıyorsunuz böylelikle ilk şarkının bölük pörcük olmasını engelleyebilirsini.
Hepinize iyi Stream'ler :),
Not:Sadece bu yazıyı yazarken mükemmel bir şekilde 21 şarkı ripledim:))))
-
Eheaha, bugün kodunu açan yarın götünü açar diyenler kullanmasın :)) Bir tadını çıkaralım.
PS: @sandman: OpenSuse default olarak anti-aliasing desteği ile gelmiyor mu yahu? Fontların iğrenç, gel sen de Pardus kullan ;P
-
linux kurucam sırf bu iş için :|
-
Neyse pek ilgi yok ama ben devam edim rip ederken dinlemek için streamripper http://localhost:1881/lastfm.mp3 -r
yazıcaz daha sonra xmms,amorak yada ne kullanıyorsanız artık open-url kısmına gelip localhost:8000 yazıcaz .... -
hoca amarokta daha kolay, zaten last.fm aracılığı yapıyor sana veya bünyesinde değişik radiolarla geliyor. Amaroktan hem dinleyip hem de rip edilebiliyor, sadece stream ripper'ı komut satırından çalıştırılması yetiyo... aynen sandman hocanın da dediği gibi;
şu komutlar ile halledilir...
önce kaydedilecek yere girip
cd '/home/caner/Music/Mic-Beatz'
sonra streamripper'ı çaıştırırsanız, ("http://www.mic-beatz.com:8005/" bu linke amarokta çalan radioya sağ tıklayarak ulaşabilirsiniz.)
streamripper http://www.mic-beatz.com:8005/
rip işlemini başlatmış olursunuz
Connecting...
stream: radio mic-beatz
server name: SHOUTcast/Linux v1.9.7
bitrate: 128
meta interval: 32768
[ripping... ] Tru - Paz - When We Were Kings [ 320kb]
[ripping... ] Digital Underground - Kiss You Back [ 2,89M]şarkılar tek tek 'home/caner/Music/Mic-Beatz' dizininin içine mp3 formatında (radyo yayın verdiği formata göre değişiklik gösterebilir tabiki) kaydolur.
-
Onun sorunu arada bir sapıtmasıdır amorak nedense kesilmelere sebep oluyor birde lastfm protokol degiştirince sorunlar çıkıyor bu dedigim programın ara yüzü ile otomatik Love-Ban-Skip yapıp kanal degiştirebiliyorsun felan....Ben daha çok sevdim :d
-
hee haklısın last.fm de arada sorun çıkarabilir. ama normal radiolarda gördüğüm kadarıyla sorunsuz bende kesilme de yapmadı hiç tabi last.fm'e bakmadım daha...
-
Baştaki comment e
"/* */"
Olarak girmen yardı beni...
Hayırdır ?
Bu da RTE nin de comment syntax'ı mı :P
Ben sadece C tabanlı dillerin çoğunda diye biliyordum :P
-
C bilen adamin hali baska tabi ;)