

Linuxta Disklerimin Açılışta Görünmesini Nasıl Sağlarım
-
Linuxçu müridlerden bir maruzatım olacak ubuntu yüklemiş durumdayım ancak Yerler kısmına tıklayıp diski seçmediğim sürece linux diskleri otomatik olarak görmüyor. Bu diskleri Windowstaki gibi D Sürücüsü gibi ayarlayıp kaydetmek istiyorum. Bu sayede jdownloader ve türevi programların kayıt yerini değiştirmeden xpden linuxa geçtiğimde sürekli downloada devam edebileceğim.
Bu diskleri ilk açılıştan itibaren nasıl masaüstünde görebiliriz ve istediğimiz ismi verebiliriz?
-
sudo blkid
sudo fdisk -l
cat /etc/fstab
komutlarının çıktılarını yapıştırır mısın?
-
fdisk -l komutuyla disklerin ve partitionların adlarını öğren
daha sonra
/dev/sda1 /media/c ntfs-3g defaults 0 0
/dev/sda5 /media/d ntfs-3g defaults 0 0
/dev/sdb1 /media/s ntfs-3g defaults 0 0burda /dev/sda1 yazan yere fdisk -l komutundan aldığın bilgilere göre giriş yapacaksın. Sende başka türlü olabilir.
2. ifade senin sisteminde diski bağlayacağın klasörü gösterir. /media/ veya /mnt/ klasörleri altında istediğin bir ismi verebilirsin.
Kaç tane partition ekleyeceksen ona göre üstteki formatta yaz
/etc/fstab dosyasını root olarak açıp bilgileri ekle kaydet yeniden başlat.
Anlamadıysan bir üstteki mesajda anlatılanları yap, yardımcı olalım.