

Linux"U Kaldırıp Windows İle Devam Etmek İstiyorum,Fakat GRUB ; Linuxun Olduğu Yere Yüklü.L
-
Linux'u kaldırıp windows ile devam etmek istiyorum,fakat GRUB ;linuxun olduğu yere yüklü.windows kurulumuna zarar vermeden bu işi nasıl hallederim?
-
valla ben linuxu kurdugumda 25 gblık bi bölüm ayırmıştım oraya kurmuştum. kaldırmak istedigimde ise xp cdsini takıp formata dogru giderken yüklü olan windows sürümleri aranıor dedigi yerde 25 gb dosya dürü bilinmeyen bi bölüm gösterdi. orayı sildim sonra reset attım oldu. sende olurmu bilmem ama :).
yada partion magic ilede olabilir düşünüyüorum.
-
ilk dediğini deneyeceğim.
partition magic le partisyonu olduğu gibi silersem, önyükleyici kalmaz.dolayısıyla windows açılmaz.
tşk.
-
grub eger MBR'de yani HDA0'da yani hardiskin bölümleme ve başlangıç dosyalarının bulunduğu bölümde yüklü ise zaten sen windows kurarken windows kenid MBR sini onun üzerine yazar bu MBR standart oldugundan FixMBR de denebilir bu işleme. Hee eğer Grub linux'un bölümünde ise o zaman ya grubu linuxun bağımlılık paket yöneticisinden bulup silecen eğer olmadıysa toptan linux bölümüne format çakacan, önce windowsu kur sonra windowstan biçimlendirirsin...
-
Linux kurduğun harddisk alanını sil. Ntfs olarak formatla. Sonrasında MBR'ı yeniden yüklemek için windows xp cd'si ile sistemini aç. Kurtarma konsoluna düş, fixmbr komutunu ver yeniden başlat sistemini..
-
Başlat>çalıştır>fixmbr bu kadar
-
fixmbr işe yaradı. teşekkürler.partition magic ile de linux un olduğu yeri formatladım. mis.
-
benim de aynı derdim var.
şu anda vista'nın inmesi bitti. şimdi partları birleştirip yükleyeyim. inşallah sorun çıkmaz.
-
Genki bunu yazdı:
-----------------------------valla ben linuxu kurdugumda 25 gblık bi bölüm ayırmıştım oraya kurmuştum. kaldırmak istedigimde ise xp cdsini takıp formata dogru giderken yüklü olan windows sürümleri aranıor dedigi yerde 25 gb dosya dürü bilinmeyen bi bölüm gösterdi. orayı sildim sonra reset attım oldu. sende olurmu bilmem ama :).
yada partion magic ilede olabilir düşünüyüorum.
-----------------------------
partion magic Programının linkini koysana ;)