folder Tahribat.com Forumları
linefolder Genel
linefolder Makedonya Hakkında Herangi Bişey...



Makedonya Hakkında Herangi Bişey...

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TR-SCOPJE
    TR-SCOPJE's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ocak/2012
    Erkek

    Yurtdışında yaşayan herkesin sırayla gözlem ve tecrübelerini katarak yaşadıkları/bulundukları ülkeleri tanıtması,
    benimde bulunmakta olduğum Balkanlarda yer alan küçük şirin ülkeyi yani Makedonya Cumhuriyetini tanıtmam fikrini verdi.
    Bu konuda ilham verdiği için @sniperscope abimize teşekkürler...

    1- Makedonya Cumhuriyeti Hakkında Genel Bilgiler...
    Balkanların tam göbeğinde yer alan bu ülke;
    Kuzeyde Sırbistan ve Kosova, batıda Arnavutluk, güneyde Yunanistan, doğuda Bulgaristan ile komşudur.
    Tahmini nüfusu 2.5 Milyon kadardır ve bu nüfusun %40'a yakını başkent ÜSKÜP'te yaşar.
    Bu topraklar 542 sene Osmanlı İmparatorluğunun hakimiyetinde kalmış ve hala yoğun olarak Osmanlılardan kalma pekçok Kültür, Sanat Eseri ve Adete sahiptirler.
    Makedonca içerisinde epeyce Türkçe kelime bulunmaktadır.

    Üsküp%20Şehri

    2- Vize mevzusu...
    Türkiyeye 90 güne kadar vize uygulamamaktadır, ama öğrenci veya işçi olarak gelenler mutlaka oturum vizesi almak zorundadırlar.
    Pekçok Türk vatandaşı, havaalanı polisi tarafından geldiği uçakla geri çevriliyor zira Makedonyaya girdikten sonra Avrupaya kaçmak kolay ve gerçekten güvenlik konusunda rahat bir ülke olduğu için bunu baştan önleyerek şüpheli kişileri postalıyorlar. Genelde bu geri çevrilen kişiler cebinde yüksek miktar parayla ülkeye giriş yapmaya kalkanlar, turist olduğunu iddia ettiği halde bagajında yorgan getirenler, polis ile tutarlı şekilde açıklama yapamayıp, çelişkili ifadelerle polisin kafasında soru işareti bırakanlar, birde polis nerden geliyorsun dediğinde elinde Türk Pasaportu olduğu halde, "Kürdistandan geliyorum!" diyen mağra kaçkını tipini cibiliyetini zittiğim ağır orospu çocukları...

    3- Yaşam... Tipik bir slav ülkesi, evveliyatında sosyalist/komünist bir hayat sürdükleri için şuan demokratik bir ülke olsa dahi sosyalizimin etkisi etkisi hala devam etmektedir. Mareşal Tito zamanında sağlam çalşmış ve Yugoslavyayı dünyanın parlayan yıldızı haline getirmiş, tabi bunu çekemeyen diğer büyük güçler özellikle de Amerika, Yugoslavyaya ayrılık tohumunu atarak bölge coğrafyasını pandik pinçik etmiş ve Yugoslavya dağıtarak günümüz balkan devletlerini oluşturmuş.

    Her neyse gündelik hayata dönecek olursak, Üsküp ve diğer şehirler genelde Vardar Nehri ve vardar ovasının üzerine kurulmuştur. Nehir Üskübü ikiye böler Makedon tarafı ve Müslüman tarafı olarak. Tabii ki Müslüamanların olduğu taraf daha geri kalmış.(çoğunluğunu arnavutlar teşkil ediyor.) Genel itibari ile güvenli bir ülke, yani canınızdan yana pek endişe edecek bir durum söz konusu değil fakat genel itibari ile fakir olan bu memlekette bazı yerlerde çok olmasa da hırsızlık vakaları yaşanıyor. Senelerdir burdayım genelde geceleri gezinmek için çıkarım polisler sadece 1 sefer kimlik göstermemi istediler. Buraya gelen bir Türün aylık ortalama harcadığı para miktarı 300€ civarındadır. Ve buraya gelipte götünün üstünde oturan bir Türk tanımıyorum, anasının babasının yanında rahat olamayan herkes buraya kudurukluk yapmaya geliyor. Ortalama memur maaşı 250-300€ civarında ve erkek kadın demeden evde kim varsa çalışıyorlar. Buraya öğrenci olarak gelip çalışabileceğiniz biryer yok veya çalışsanız da ayda kazanabileceğiniz max. 150€ olur.Zira bir tekstil işçisi günde 10 saat çalışarak ayda 230€ maaş alıyor. Paradan yana sıkıntılı bir millet ama eğlenceden hiç kısmazlar, bütün bir hafta it gibi çalışıp cuma veya cumartesi akşamları disko, bar, kafe veya rasturantlara çıkarlar. İçki ve müzik adamların yaşamının her köşesinde ha bir de kahve olmassa olmazları, bizde çay neyse burda kahve o.. Birde ömrümde bunlar kadar tatil manyağı bir millet tanımıyorum her hafta bişey bayramları var, alfabe bayramı, bal bayramı, ölüler bayramı, ağaç dikme bayramı, bahar bayramı, pastırmalija bayramı, bağbozumu bayramı... Bunlara hergün bayram...

    Kızları gerçekten çok ama çok güzeldir, ayrıca bizimkiler kadar havalı değillerdir. Havalı olanları dahi birşey sorduğunuzda gayet güleryüzle cevaplar. Sevmediğim yanları makedoncayı genelde kaba bir şekilde konuşurlar. Onun haricinde pek de bir eksikleri yok. Sabahtan akşama kadar Türk Dizileri izleyip dururlar, sonra benimde bir Türk sevgilim olsa bana o dizilerdeki gibi güzel hayat yaşatsa gibisinden hayalleri vardır. Bir de sürekli sorarlar neden istanbuldan buraya geldin deli misin sen diye... Makedon erkekleri birer toptur, hepsi kaş alırlar, kol ve bacak kıllarını alırlar, yımışak yımışak hareketler vardır ev bu yüzden kızlar onları pek çekici bulmuyor.

    Yeme-içme ülkenin kuzey ve batısı için pek problem değil neredeyse bu bölgelerde nüfusun yarısı Müslüman olduğu için sıkıntı çekmeden uygun fiyatlara tıka-basa yiyebilirsiniz. Eğer Makedonların olduğu tarafta yemek yiyecekseniz gerçi tipe bakarak yabancı olduğunuzu anlıyorlar ama gene de "Yas sum Muslim. Ne yadam Svinsko Meso" yani "Ben Müslümanım ve domuz eti yemiyorum" dediğinizde sizi anlayışla karşılayarak en uygun menüyü tavsiye edeceklerdir. Üsküp için büyük alışveriş merkezleri mevcuttur Vero, Skopje City Mall ve RamStore(Migros) içlerinde ne ararsanız bulabilirsiniz. Birde her ilde Trigovski Tsentarlar vardır yani Ticaret Merkezi ismini verdikleri yerler burlardanda alışveriş yapılabilir. Gittiğiniz hemen her mekanda kablosuz ağ mevcuttur. İnternet hızı Türkiyeye nazaran 2 kat daha hızlı fiyat olarak %30-40 daha ucuzdur.

    Barınma mevzusu da oldukça uygundur diyebilirim, isterseniz oda kiralarsınız ki tavsiye etmem ucuzdur mesela aylık 50-60€ bişeydir fakat ortak kullanım alanı olan yerlere bizim gösterdiğimiz temizliği göstermiyorlar. İsterseniz komple dayalı döşeli evlerde kalabilirsiniz ki bu tavsiyemdir. Şehirde yaşayacağınız bölgeye göre ortalama Aylık 250-400€ arasında bir rakamı bulur. Eğer o evlerde 3-5 Gün kalacaksanız günlüğünü 25-30€ gibi bir meblağ olarak hesaplayabilirsiniz. Oteller genelde Günlüğü 35€ dan kapı açar, pansiyonlarda geceliği 10€ dan yer bulabilirsiniz.

    Üskübün%20Yenilenen%20Hali

    4- Eğitim... Burlardaki liseler genelde mesleğe yöneliktir yani tıp lisesine giden biri hemen akabinde tıp fakültesine, mimarlık lisesine giden biri de Mimarlık bölümüne rahatlıkla kaydolabilir.. Yabancılar için de bu geçerli... Sadece diplomanızı alıp burda denklik alarak istediğiniz fakültenin istediğiniz bölümüne kaydolabilirsiniz. Devlet üniversitelerinin hepsinin denklikleri vardır, özellerin de %70 nin denkliği vardır. Devlet üniversitelerinde fiyatlar bölümlere göre değişmektedir. Mesela Tıp 1400€, İnşaat Müh: 1200€ , Ressamlık bölümü 650€ vs vs. Özel üniversiteler biraz daha pahalıdır en ucuz özel ünv. 2000€ dan açar kapıyı.

    Üsküp%20Geceleri

    5- Kültür-Sanat... Tiyatro, konser, resim sergileri oldukça fazladır... Kültürel manada gezilebilecek çok fazla yer yoktur. Eğer gelirseniz mutlaka gezip görmenizi tavsiye edeceğim 2 yer Üsküp ve Ohrid Şehirleridir...

    Ohrid%20Gölü%20ve%20Şehri

    Eksik kaldığını düşündüğünüz veya sormak istediğiniz bir konu olursa vakit buldukça yazarım..


    Yargılamak için bilmek, bilmek için anlamak, anlamak için dinlemek gerekir...
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Homer
    Homer's avatar
    Kayıt Tarihi: 08/Temmuz/2007
    Erkek

    saolsın hacı inşAllah İelts keçdikden sonra bu konular çok yardımcı olucak bana

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TR-SCOPJE
    TR-SCOPJE's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ocak/2012
    Erkek

    Eyvallah... IELTS sınavı ile burda pek bişey yapamazsın genelde eğitim dili Makedonca, eğer Bil.Müh. okuyacaksan özel ünv lerde ingilizce bölümler var..


    Yargılamak için bilmek, bilmek için anlamak, anlamak için dinlemek gerekir...
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    metalkolik
    metalkolik's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Temmuz/2005
    Erkek

    bnim hatunda arnavut üsküp göçmeni


    metal, bir müzik türü değildir bir yaşam tarzıdır, bırak seni yönlendirsin.
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    LuCiFeR
    LuCiFeR's avatar
    Kayıt Tarihi: 25/Eylül/2005
    Erkek

    strumica / sushevo ya nasıl gidilir :)

  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TR-SCOPJE
    TR-SCOPJE's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ocak/2012
    Erkek
    LuCiFeR bunu yazdı

    strumica / sushevo ya nasıl gidilir :)

    Eğer havayolu ile Makedonyaya geleceksen havalanından Vardar Express Otobüsleri var, Otobüs garına gidiyor 2.5€ ya bilet alıp gidebilirsin. Normal taksiler de gider ama senden 1000 dinar yani 16€ alır.Eğer kara yolu ile gelirsen direkt Üsküp Otobüs garından (Avtobuska Stanitsa) dan Strumitsa otobüsüne bilet alarak gidebilirsin... Strumicaya otobüsle vardıktan sonra taksi ile rahatça gidebilirsin. Otobüs biletin tahmini olarak 6€ dur, taksi ücreti de 4-5€ civarı...  Hayırlı yolculuklar...

    TR-SCOPJE tarafından 18/Ara/12 20:02 tarihinde düzenlenmiştir

    Yargılamak için bilmek, bilmek için anlamak, anlamak için dinlemek gerekir...
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    TR-SCOPJE
    TR-SCOPJE's avatar
    Kayıt Tarihi: 30/Ocak/2012
    Erkek
    metalkolik bunu yazdı

    bnim hatunda arnavut üsküp göçmeni

    Allah hayırlı etsin... Hocam buradaki Arnavutlar genel itibari ile Müslümanlar, Hanımları oldukça güzel ve terbiyelidir ama  Genelleme yapacak olursak Arnavutların yarısı iyi yarısı da işe yaramaz nerde kavga dövüş, zehir ticareti nerde bela orda onlar. Özellikle Arnavutluğa ve Kosovaya sıksık gidip gelenler öyle. Avrupanın hangi ülkesine giderseniz gidin koloniler şeklinde yaşarlar ve çoğu normal işler yapmaz. Ne hikmetse birçoğu fena şekilde zengindir. Türkiyede uç noktada olan kürtler nasıl fesatlık yapıyorsa Makedonyada da uç noktada olan arnavutlar aynı şekilde... 


    Yargılamak için bilmek, bilmek için anlamak, anlamak için dinlemek gerekir...
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ömer Kerem
    MuTReFT
    MuTReFT's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2002
    Erkek

    Ufaktan Makedonya'ya ihraacat üzerine kafa yoruyoruz, Makedonya'da en çok neler satılıyor bilgisine doğru dürüst erişemedik.

    Hâla ordamısın?


    Mecburi not: Cahilliğin verdiği CESARET ile ettiği lafın nereye gideceğini hesap edemeyen, düşünemeyen, fikir yoksunu mahlukatlara CEVAP vermiyorum. Adalet Ve Kalkınma Partisi - İstanbul Beyoğlu Teşkilatı 2024/1 dönem aktif üyesi.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ömer Kerem
    MuTReFT
    MuTReFT's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2002
    Erkek

    Veya başka müridlerden bu konuda bilgisi olan var mı?

    Yakın zamanda orda bir ofis açmayı planlıyoruz.

     

    MuTReFT tarafından 18/Eyl/23 16:16 tarihinde düzenlenmiştir

    Mecburi not: Cahilliğin verdiği CESARET ile ettiği lafın nereye gideceğini hesap edemeyen, düşünemeyen, fikir yoksunu mahlukatlara CEVAP vermiyorum. Adalet Ve Kalkınma Partisi - İstanbul Beyoğlu Teşkilatı 2024/1 dönem aktif üyesi.
  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    telekom
    telekom's avatar
    Kayıt Tarihi: 28/Temmuz/2005
    Erkek
    MuTReFT bunu yazdı

    Veya başka müridlerden bu konuda bilgisi olan var mı?

    Yakın zamanda orda bir ofis açmayı planlıyoruz.

     

    Yeni konu aç hocam, konu eski olduğu için ana sayfada gorunmez.


    vatandaşa kafam girsin!..
Toplam Hit: 3420 Toplam Mesaj: 10