

Mars Yüzeyinde Muhtemel Su Akıntısını Tespit Edildi !!
-
NASA, Kızıl Gezegen Mars'ın yüzeyinde muhtemel su akıntısını tespit etti.


Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin (NASA) Mars'ın yörüngesindeki uzay aracının elde ettiği görüntüler, Kızıl Gezegen'in yüzeyinde mevsimsel su akıntısı olma olasılığını gündeme getirdi.
Mars Reconnaissance Orbiter (MRO-Mars Yörünge Kaşifi) aracının yüksek çözünürlüklü bilimsel görüntüleme kamerası (HiRISE) tarafından yakalanan görüntülerde, Mars'ın güney yarıküresindeki bazı sarp tepelerde tekrarlanarak devam eden bu durum, bilimadamlarına Kızıl Gezegen'de suyun varlığının kanıtı olduğunu düşündürüyor.
NASA'nın web sitesinde yayımladığı açıklama ve görüntülerde, Mars'ın en sıcak aylarında muhtemel bir su akıntısı olduğu görülüyor.
NASA'nın Başkanı Charles Bolden konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Mars Keşif Programı'nın, Kızıl Gezegen'in bir biçimde yaşama evsahipliği edip edemeyeceğini anlamalarına yardımcı olmayı sürdürdüğünü belirterek, "Mars ilerde insanlı keşif için önemli bir hedef" dedi.
Gözlemlere göre, Mars'ın bazı yüksek kesimlerinde baharın sonu başlayan ve yaz boyunca süren karanlık, parmak şeklinde ve aşağıya doğru uzayan bir oluşum ortaya çıkıyor, kışın kayboluyor ve ertesi bahar tekrar beliriyor.
Uzay aracındaki HiRISE kamerasının baş gözlemcisi ve bu konudaki makaleyi Science dergisinde kaleme alan Tucson'daki Arizona Üniversitesi'nden Alfred McEwen, "Bu gözlemlere en iyi açıklama, bunun çok tuzlu bir su akıntısı olduğu" diyor.
McEwen Space.com'a yaptığı açıklamada da "Bu bugünün suyu, geçmişin değil" ifadesini kullanarak, bu maddenin Mars'ta olduğu bilinen buz ya da normal sıvı sudan epey farklı olduğunun altını çiziyor. "Daha çok bir şurup gibi akıyor" diyen bilimadamı, gözlemlerinden bu maddenin ne kadar tuzlu olduğunu anlayamadıklarını sözlerine ekledi.türkçe kaynak : http://www.turkishny.com/technology/91-technology/62164-nasa-marsta-su-aknts-tespit-etti
türkçe bilimsel kaynak : bilim ve teknik dergisi ağustos sayısında yayınlanacak
nasa orjinal kaynak : http://www.nasa.gov/mission_pages/MRO/news/mro20110804.html
-
bu aralar bu konular çoğaldı .d yarın bir gün ışınlanma icad olur. sonra cem yılmazın o " Osman bizi ışınla" komedisi gerçekleşir mi ne ..
-
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------
bu aralar bu konular çoğaldı .d yarın bir gün ışınlanma icad olur. sonra cem yılmazın o " Osman bizi ışınla" komedisi gerçekleşir mi ne ..
-----------------------------yok yine illimu.. paylaşmıştı ışınlanma hayalmiş imkansızmış :|
-
Kreyzi bunu yazdı:
-----------------------------
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------
bu aralar bu konular çoğaldı .d yarın bir gün ışınlanma icad olur. sonra cem yılmazın o " Osman bizi ışınla" komedisi gerçekleşir mi ne ..
-----------------------------yok yine illimu.. paylaşmıştı ışınlanma hayalmiş imkansızmış :|
-----------------------------yok ışınlama gerçekleştirildi bile :)
o imkansız olan zamanda yolculuk olan :)
-
bu tür araştırmalarda mantığın oldukça basit olduğu ve bunu dünyanın sonuymuş gibi açıklamalı sizcede çok komik değilmi ?
yani nebileyim bence bunlar ekşın peşinde :)
-
iLLuMiNaTi bunu yazdı:
-----------------------------
Kreyzi bunu yazdı:
-----------------------------
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------
bu aralar bu konular çoğaldı .d yarın bir gün ışınlanma icad olur. sonra cem yılmazın o " Osman bizi ışınla" komedisi gerçekleşir mi ne ..
-----------------------------yok yine illimu.. paylaşmıştı ışınlanma hayalmiş imkansızmış :|
-----------------------------yok ışınlama gerçekleştirildi bile :)
o imkansız olan zamanda yolculuk olan :)
-----------------------------canlı vardılıgı ışınlarsın da tek parça geri getirebilir misin hocam geri getirsen bile yaşar mı :P senin dediğin fotonları ışınlama mevzusu sanırım
-
Holyzone bunu yazdı:
-----------------------------
iLLuMiNaTi bunu yazdı:
-----------------------------
Kreyzi bunu yazdı:
-----------------------------
HanDsomE bunu yazdı:
-----------------------------
bu aralar bu konular çoğaldı .d yarın bir gün ışınlanma icad olur. sonra cem yılmazın o " Osman bizi ışınla" komedisi gerçekleşir mi ne ..
-----------------------------yok yine illimu.. paylaşmıştı ışınlanma hayalmiş imkansızmış :|
-----------------------------yok ışınlama gerçekleştirildi bile :)
o imkansız olan zamanda yolculuk olan :)
-----------------------------canlı vardılıgı ışınlarsın da tek parça geri getirebilir misin hocam geri getirsen bile yaşar mı :P senin dediğin fotonları ışınlama mevzusu sanırım
-----------------------------hocam bu konuda bi kaynak koyamam çünkü okuduğum bi kaç yazıda ruslardan çalınan bilgiler olduğu üzerine yazılardı.
denilene göre atom bir yerden bir yere ışınlanmış.
daha sonra 3 atom ışınlama deneyi yapılmış, atomlar ışınlanmış fakat doğru simetri ile toplanamamışlar.
kısacası düşün ki insanı ışınlıyosun ama karşı tarafta toplayamıyosun :)
ama tabiki ne kadar doğru tartışılır..
elinde bilgi olan koyarsa bizde yaralanabiliriz
-
ya oralarda amerika gibi okyanusya gibi ne biliim,kıta gibi mıta gibi, ne şeyapıonuz ki bu kadar her saat başı bi olay varmış gibi..
-
DiKeyEy bunu yazdı:
-----------------------------
ya oralarda amerika gibi okyanusya gibi ne biliim,kıta gibi mıta gibi, ne şeyapıonuz ki bu kadar her saat başı bi olay varmış gibi..
-----------------------------cümleni 3 kez okudum ne yazıyo burda diye ama demek istediğin hani bu kadar heycan yapacak ne var gibisinden bişi sanırım.
hocam dünya sadece ev iş okul cafe arasında dönmüyor.
bişiler üretmek yeni şeyler öğrenmek hiç değilse fikir sahibi olmak görüş açısının genişlemesinden kaynaklanan bir heyecan.
senin ilgi alanın olmayabilir bişi diyemem ama ben bu araştırmaları okurken kendim ordaymış ben bulmuşcasına heycanlanır ve sonuna kadar öğrenmeyi isterim.
küçüçük ekrandan boş şeylerden değil bir araştırma biriminin penceresinden bakmak bana göre heycan verici bişi.
milyar dolarlar harcanan araştırmalar bunlar. ve hiç bişi boşuna değil..
bu sadece uzayda bulunan suyla alakalı değil alınan numune örnek görülen araştırma şu bu derken dünyadaki düzeni bile, veriler tamamı ile öğrenildiğinde değiştirebilicek şeyler..
-
Tespit ettiyseniz gidin bi oraya yerleşin dünyada sizden kurtulur