Master Slave
-
arkadaşlar ben yeni bi dvd-rom bide dvd-rw aldm...aldıım yer bunları master slave ile jumperlar fln dedi bunlarla birbirine bağlayıp tek bir kabloda bağlamam gerektiğini söledi nası yapıcm bilenler bi zahmet yardm etsn
-
dvd rom ubn arkasında siyah birparça görürsün pinlere takılı onu sök dvdrw yi elleme sonra ide lere tak tamamdır.
-
yya onu da denedm olmuo pc de 2 tane farklı tür ide var..birinden 1 tane diğerinden 2 tane var o bitane olan çalıştırıo dieri çalıştırmıo oyzdn işte tek kablo yapmam gerekiomuş
-
kesinlikle ikinci bir kablo gerekmez yani ben bir ide kablosunun safdece bir donanım destekleyeceğine inanmıyorum ancak bozuksa ide kablon öle bir problem olabilir ama seninde konu başlığın gibi jumperleriden master slave ayarını sağlam yapman gerekir bende başka bir problem olabileceğini sanmıyorum
-
dvd-rom üzerine arkasına bak üzerinde veya kullanım klavuzunda master/slave ayarlarını bulabilirsin üzerinde cdromların üzerinde bile yazıyor jumper ayarlarını yaptıktan sonra gene olmuyorsa kablo bozuk olabilir ": : :" üç adet ikili pin grubu var bunları birleştiren jumper "ı : :" şeklinde slave " : ı :" cablo select
" : : ı" buda master cdromun arkadından bakınca böyle görünüyor dvd-rw yi bilmiyorum
-
şimdi hoca bak dvd yi söküp arkasındanki jumperlara bakıcaksın orda bööle alt lara ::: gibi jumperlar bulunur ve dvdnin üst kısmında jumperlarla ilgili bi bölüm vardır burdan birini master birinide slave olarak ayarlıyıp aynı kabloya takıcaksın tmm mı sonra biosa girip tanıyıp tanımadığına bak tanıosa kaydet çık devam cayır cayır çalıştır bu kadr ....
Toplam Hit: 1621 Toplam Mesaj: 6
