Microsoft Windows Server
-
Ben bi oyunda server kurmayı düşünüyorumda öyle basit bişey arakdaşlar arasında oynayabilecegimiz kaynagım ingilizce oldugu için ona derdimi anlatamadım bu windows server niye gerekli? bunu kurarsam yararı ne olcak bana bu işletim sistemi kasıyor mu bilgisayarı? ben başka oyunlarda oynuyorum onlarda kasma,donma vs.. yaşarmıyım açıkcası internetten aradıgımda sürekli yeniliklerden bahsetmişler biride dememişki bu şu işe yarar diye ? Nedir bu sistem kimler kurar normal kullanıcıların sistemine kurması faydalımı zararlımı olur? çift işletim sistemimi yapmak gerekir bugune kadar bilgidim "şirketlerin ana bilgisayarlarına kurulu olan sistem" bu kadar bilgim vardı sorular biraz basit gelebilir o yüzden ama yardımcı olursanız çok makbule geçer :)
-
sırf arkadaslar arasında oynayacaksanız, neden bunun icin server kurmak istiyorsun ki ? sanal ag programları isinizi görmüyor mu ?
bir kesime hitap edecekse anlarım da, onun icin de kendi kullandıgın makinaya server kurmak mantıksız olur bence, sunucu kirala en basitinden, rdm'den istedigini yap.
ws 2012 daha cok cloud üzerinde calısacaklar icin gelistirildi ve yazdıgın gibi, sunucu olarak büyük firmalarda kullanılıyor.
-
Hocam hangi oyun yardımcı olmaya çalışayım ben sana. Cs 1.6 server kurulumu falan yaptım. Öyle illa ki zorunlu değil Windows Server kurmak ancak performan açısından fark edebilir az da olsa :) Ancak server yerine xp kursan yine yaklaşık performansı alacaksın.
Hocam önce sen bi derdini düzgünce anlat bende sana çözüm önerileri ve yollarını sunayım daha iyi olur :)
Genel olarak Windows Server ne işe yarar dersen. Dns sunucusu görevi, mail sunucusu, ftp vs gibi işlemleri vardır. Şirketlerin ana bilgisayar olarak kullanmasının sebebi ortak ağda kimin ne bok yediğinden tut. Bunların maillerine hatta bazı şirketlerde direk olarak serverda açılan kullanıcı hesabıyla bilgisayar yerine ThinClient ile bilgisayar görevi gördürmektir. Bir diğer kullanım yolu ise Hosting olarak kullanmaktır. Kısaca anlatım böyledir hocam :)
Umarım yardımcı olabilmişimdir :)
interfector tarafından 13/Haz/13 02:45 tarihinde düzenlenmiştir -
Andrei bunu yazdı
sırf arkadaslar arasında oynayacaksanız, neden bunun icin server kurmak istiyorsun ki ? sanal ag programları isinizi görmüyor mu ?
bir kesime hitap edecekse anlarım da, onun icin de kendi kullandıgın makinaya server kurmak mantıksız olur bence, sunucu kirala en basitinden, rdm'den istedigini yap.
ws 2012 daha cok cloud üzerinde calısacaklar icin gelistirildi ve yazdıgın gibi, sunucu olarak büyük firmalarda kullanılıyor.
sanal ag programı derken hamachi den mi bahsediyosun? Server üzerinde editleme yapıcam eger güzel bişeyler çıkartabilirsem herkese açıcam hamachi istemiyorum o yüzden. En basitinden sunucu kirala derken sunucu fiyatlarından haberin yok sanırım. Sorumu yanlış anlamışsın bana alternatif çözüm bul demedim yazdığım sorular Windows Server ile alakalıydı.
interfector bunu yazdıHocam hangi oyun yardımcı olmaya çalışayım ben sana. Cs 1.6 server kurulumu falan yaptım. Öyle illa ki zorunlu değil Windows Server kurmak ancak performan açısından fark edebilir az da olsa :) Ancak server yerine xp kursan yine yaklaşık performansı alacaksın.
Hocam önce sen bi derdini düzgünce anlat bende sana çözüm önerileri ve yollarını sunayım daha iyi olur :)
Genel olarak Windows Server ne işe yarar dersen. Dns sunucusu görevi, mail sunucusu, ftp vs gibi işlemleri vardır. Şirketlerin ana bilgisayar olarak kullanmasının sebebi ortak ağda kimin ne bok yediğinden tut. Bunların maillerine hatta bazı şirketlerde direk olarak serverda açılan kullanıcı hesabıyla bilgisayar yerine ThinClient ile bilgisayar görevi gördürmektir. Bir diğer kullanım yolu ise Hosting olarak kullanmaktır. Kısaca anlatım böyledir hocam :)
Umarım yardımcı olabilmişimdir :)
Çok sagolun hocam Lineage 2 diye bi oyun daha önce kurmuştum kendim makinama xp işletim sistemi yüklüyken ama yeni database leri inceleyeyim derken kurulumda hep Windows Serverdan bahsetmişlerdi ilgimi çekti o yüzden merak ettim. Biliyorum diğer işletim sistemlerinde de kurulabilir ama bunu tercih etmelerinin sebebi daha mı hızlı olması yoksa başka bi sebebi mi var diye aklıma takıldı çünkü evde server kurucaksanızda yükleyin yazmışlar dedigim gibi hani kullanıcılar için ne gibi avantajlar ne gibi dezavantajlar olur diye merak etmiştim.
-
50 liralık sunucuya güzel bir konfig ile 200 kişi kaldırtırsın oyununa göre değişir tabi ama uultima online örnek
-
Allura bunu yazdı
50 liralık sunucuya güzel bir konfig ile 200 kişi kaldırtırsın oyununa göre değişir tabi ama uultima online örnek
hocam iyi güzel diyonda benim bilgisayarım ve internetime göre 300-500 arası lagsız adam oynatabiliyorum. Bunu nerden ögrendin dersen bu işi çok iyi bilenlere herşeyi mesaj atıyosun onlar sana dönüş yapıyo 2-3 kişiye sordum aynı şeyi söylediler :) Bilgisayarım yeni bidaha sunucu kiralamama gerek yok
-
Hocam ozaman sana tavsiyem. Bilgisayarına bir sanal pc kur. Wmvare tavsiyemdir. Server 2003 kur. Db olarak ne kullanıyorsun bilmiyorum ama sql server express kur. Serverın sana avantajı db konusunda ve lag kısmında yardımı olur. Ancak aşırı bir yükseliş beklemen mantıksız olur. Server işletim sistemlerinin mantığı server donanımlarıyla daha iyi iletişim kurmasıdır. Xeon işlemcili pc ye xp kurmak manyaklığın daniskasıdır :D Ancak masaüstü bilgisayarında sırf bir oyun için server kurmak da aynı derece manyaklıktır. Serverı falan boşver. Kur bir sanal pc. Kur no-ip yi. xp yi yapıştır. sonrası yeter sana. aynı konfigürasyonda iki makinaya xp ve sw 2003 kurdum. cs server kurdum aşırı bir fark yok. ancak server işletim sistemi tabiki bir adım önde. Sanal pc kurmanı kesinlikle tavsiye ediyorum. yoksa hem server hem oynamak sıkıntı yaratır. 512 mb ramli bir vps alıp bu oyunun oyuncusu çoksa kendi serverını kurabilirsin. vps satışı düşünseydim uygun fiyata ayarlardım hocam sana.
