folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Minimum Maliyetle Müzik Çalacak Bir Devreye İhtiyacım Var



Minimum Maliyetle Müzik Çalacak Bir Devreye İhtiyacım Var

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    merhabalar

    başlıkta dediğim gibi minimum maliyetle müzik çalacak bir devreye ihtiyacım var.

    nerden başlamam nasıl bir yol izlemem gerekir ? elektronik bilgim sıfırmış gibi düşünebilirsiniz (biraz arduino kurcaladım sadece)

    devreyi tasarlayıp (ya da birine tasarlatıp) pcbwayde bastırmak istiyorum, beklentilerim şu şekilde :  

    - 4x8 cm den büyük olmamalı 

    - tercihen cr2032 pille ya da 100mah lık minicik bataryalarla çalışmalı. (batarya olursa type-c şarj girişi de koymamız gerek)

    - üstünde minik bir hoparlör ve bir 3.5mm kulaklık girişi olmalı, kulaklığa bir şey takıldığında hoparlör deaktif olmalı 

    - üstünde bir adet play-pause tuşu olmalı. bu tuşa basıldığında aletin romuna attığım şarkıyı başlatıp durdurmalı. çift tıkladığımda şarkıyı başa almalı

     

    bunu yapmak için hangi componentleri kullanmalıyım? stm32 ile yaparım diye düşündüm ama onla yapılmayacak bişeyse boşa vakit kaybetmeyeyim.

     

    ücreti mukabilinde yardımcı olmak isteyen çıkarsa o da olur


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Bonibon
    Bonibon's avatar
    Kayıt Tarihi: 12/Mayıs/2012
    Erkek

    Arduinonun adcsi falan yetmez müzik calmaya. Onun için ayrı mp3 çalar modüller var arduinoya baglamalik. Yada ucuz bir mp3 calar alıp kullanabilirsin. Yapacağın işi biraz daha detaylı anlatirsan baska fikirler uretebiliriz

    Modul

    Bonibon tarafından 28/Eki/21 13:33 tarihinde düzenlenmiştir

    om mani padme hum
  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    Bonibon bunu yazdı

    Arduinonun adcsi falan yetmez müzik calmaya. Onun için ayrı mp3 çalar modüller var arduinoya baglamalik. Yada ucuz bir mp3 calar alıp kullanabilirsin. Yapacağın işi biraz daha detaylı anlatirsan baska fikirler uretebiliriz

     

    hocam yapacağım iş şu: bana 4x8 cm boyutunda romuna attığım müziği çalacak bi alet lazım. (rom yerine sd kartta koyabiliriz sorun değil) işin içine arduino girerse baya büyüyor, ben anahtarlık boyutunda istiyorum bu dalgayı.

    https://www.trendyol.com/kensa/mini-mp3-calar-micro-sd-kart-girisli-muzik-calar-kulaklik-mp3-siyah-p-65710338

    şu minik mp3 çalarlardan bi tane sipariş ettim, üstündeki devreyi falan inceleyeceğim ne kullanmış. aynı bu boyutta, üstünde sadece play/pause tuşu olan ve ufak bir hoparlörü olan bir alet lazım.

     

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    YeniHarman
    YeniHarman's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Haziran/2012
    Erkek

    Müzik çalmak derken? Kaç saniye kayıt okuyacak? MP3 gibi bir sıkıştırılmış format mı yoksa PCM mi çalacak? Ses kalitesi ne olacak? Stereo gerekli mi gibi ayrıntıları bilmek gerekiyor.

    Arduino ile bu iş olmaz gibi. Anca kontrol için olur.

    ESP32 ile belki (https://www.youtube.com/watch?v=qNLvoSQCx60). ESP8266 ile olabilir.

    Mikrodenetleyici illa kullanılacaksa <mikrodenetleyici adı>+"1 bit dac" parametreleri ile arama yapabilirsiniz. Örneğin https://www.youtube.com/watch?v=pLNhjowOCZI ya da https://github.com/earlephilhower/ESP8266Audio  https://www.youtube.com/watch?v=p6BzdsJR4mE

    Daha gelişmiş şeyler için https://www.direnc.net/arduino-ses-modulleri buradakilere bakabilirsiniz. Maalesef buradakiler ile ilgili deneyimim yok.


    Olaylara karışmayın!
  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    YeniHarman bunu yazdı

    Müzik çalmak derken? Kaç saniye kayıt okuyacak? MP3 gibi bir sıkıştırılmış format mı yoksa PCM mi çalacak? Ses kalitesi ne olacak? Stereo gerekli mi gibi ayrıntıları bilmek gerekiyor.

    Arduino ile bu iş olmaz gibi. Anca kontrol için olur.

    ESP32 ile belki . ESP8266 ile olabilir.

    Mikrodenetleyici illa kullanılacaksa +"1 bit dac" parametreleri ile arama yapabilirsiniz. Ö

    çok sağol hocam araştıracağım yazdığın şeyleri.

    format konusunda sorun yok müziği herhangi bir formata çevirebilirim. kalite olarakta dinlenebilecek bir kalitede olması gerek işte. polifonik falan değilde bildiğimiz pc hoparlöründen çıkan ses gibi

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    @yeniharman hacı dediğin şeyleri aratıp çok güzel şeyler buldum eyvallah

    https://wiki.dfrobot.com/DFPlayer_Mini_SKU_DFR0299#target_6

    bu işimi görecek gibi 


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    beytullahgol
    beytullahgol's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2005
    Erkek

    hocam uğraşayım eğleneyim dersen linkini verdiğim entegre ile yapmayı deneyebilirsin.

     

    https://datasheet.lcsc.com/lcsc/1811151653_RDA-Microelectronics-RDA5856LE_C95546.pdf

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    2021 Talihlisi
    joe_black
    joe_black's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ocak/2006
    Erkek
    beytullahgol bunu yazdı

    hocam uğraşayım eğleneyim dersen linkini verdiğim entegre ile yapmayı deneyebilirsin.

     

    https://datasheet.lcsc.com/lcsc/1811151653_RDA-Microelectronics-RDA5856LE_C95546.pdf

    Hocam sen bu şema çizimlerinden anlıyor musun?

    Bende bir cihazın şeması var data girişi neresi çözemedim bir türlü de yardımcı olabilir misin?

     

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    beytullahgol
    beytullahgol's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Ekim/2005
    Erkek
    joe_black bunu yazdı
    beytullahgol bunu yazdı

    hocam uğraşayım eğleneyim dersen linkini verdiğim entegre ile yapmayı deneyebilirsin.

     

    https://datasheet.lcsc.com/lcsc/1811151653_RDA-Microelectronics-RDA5856LE_C95546.pdf

    Hocam sen bu şema çizimlerinden anlıyor musun?

    Bende bir cihazın şeması var data girişi neresi çözemedim bir türlü de yardımcı olabilir misin?

     

    özelden gönderin bir bakayım hocam

  10. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
Toplam Hit: 1234 Toplam Mesaj: 10
müzik çalar stm32