Monitör Sorunu-
-
Plipis marka monitörüm var. tüplü..
4,5 yıldır kullanıyorum.
önceden hiç yapmazdı kerata. bu günlerde şöyle bir sorun yaşıyorum.
aniden ekranın büyük bir kısmı kararıyor..
==============
=///////////////////=
=//Siyah ekran////=
=///////////////////=
=-------------------=
=bu/kısım/normal=
=-------------------=
=///////////////////=
=//Siyah ekran////=
=///////////////////=
==============aniden ekran böyle oluyor..
---- çizgiğim kısımlar aşırı beyaz renkte.ve normal görüntü veren kısım 7-8 cm ancak. diğer kısımlar simsiyah.
her zaman olmuyor ama sıklıkla olmaya başladı.
bazen tokatlıyorum. düzeliyor. sorunun kablolardan olduğunu düşünmüştüm ama değil..
Tamirle uğraşan biris varmı ? bunun derdi nedir ?
aha yine oldu:S yoksam ömrünü tamamlamışmı:S
yardımlarınızı bekliyorum.
-
teknik servise götürcen hoca. Ucuza yaparlar teknik serviste. Sakın tamircilere gitme.
Paran varsa LCD Flat monitör al. Samsung filan olabilir. Çünkü tüplülerin devri bitti bitecek...
-
at arabasıyla doğuma götürülen kadın misali.
bulunduğum yerden teknik sevise monitor götürmem çok zor.
yenisini bende düşünüyorum ama şu an alamam.
bişeyler yapacaz artık. bundan hayır gelmez gibin.
tavsiyen için tşkl.
-
Kardeş tarif ettiğin arıza vertical arızasına benziyor.vertical arızası dediğimiz problem ekranda yatay tek çizgi olur.fakat sende daralma oluyor anladığım kadarıyla.bunuda servis daha iyi bilir ama monitörün vertical katında kondansatörlerin zamanla kuruması yada dirençlerin zamanla özelliğini yitirmesinden kaynaklanır.tokatlayınca geliyor dediğine göre bir yerde çatlak vardır.soğuk lehim olmuş olabilir zamanla.o yüzden fazla masraf çıkartmaz.bu işlerden anlasan şaseyi şöyle bir elden geçir lehimleri tazele düzelir.sonra tiner ile temizle.hadi kolay gelsin.
-
ZaYGo bunu yazdı:
-----------------------------teknik servise götürcen hoca. Ucuza yaparlar teknik serviste. Sakın tamircilere gitme.
Paran varsa LCD Flat monitör al. Samsung filan olabilir. Çünkü tüplülerin devri bitti bitecek...
-----------------------------
ben tamirciyim servis degilim ve aksini iddea ediyorum git servisede gör neyin ne oldugunu.....-----------------------------
monitöründe vertical arızası var hoca 20 ytl civarında masrafı çıkar vertical de ısınmaya baglı k0ndansatör arızasıdır..
-
Elektronikten az bişey çakıyorsan, yapman gereken Vertikal Entegresinin Bacaklarından başlayarak Çevredeki bir kaç kondansatör ve Vertikal Soket Lehimlerini bi lehim taraması yaparak elden geçirmendir, Şayet bilmiyorsan yerlerini bi fotosunu at ben sana buradan yardımcı olacağım. Sana çizdiğim yerleri lehimle büyük ihtimal düzelecektir. Çünkü Büyük ihtimal Soğk Lehimdir Sorun.
-
Philips marka monitörler onu hep yapıyor.. Kafasına vur düzelir.. Okulda böyle tamir ediyordum :)
-
din gec power supply patladı:|
mmmna goyum ben bu ev sahibinin..
amca topraklama ve demi dedim? he he var var... angaradan alettirikci getirdim öyle ucuz deel.
dedi.
prizi söktüm bakyım. topraklama neyin yoktu.
monitordeki arızada bu yüzden oluşmuş olmalı..
aha yine gitti...
+doğrudur. soğuk lehim fln biyerlerden de duyduydum.
monitorü söktüm ama anlaşılcak gibi değil. kafam basmadı..
neyse.canım sağolsun.
ev sabinin bida mmmna goyum!
yardımlarınız icin tşkler arkadaşlar
