folder Tahribat.com Forumları
linefolder Elektronik / Embedded / Mobil Cihazlar
linefolder Monitörü Tepegöz(Projeksiyon) Yapmak Mümkün Müdür?



Monitörü Tepegöz(Projeksiyon) Yapmak Mümkün Müdür?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    attackatak
    attackatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mayıs/2007
    Erkek

    projeksiyon fiyatlarına baktımda en az 900 ytl diyorlar. mantıken düşünüldüğünde monitörün aynalar yöntemiyle fazla ışık verdiğindeki hali olarak nitelendirdim.

    acaba kendi elimizdeki imkanlarla bunu yapmak mümkün müdür?

    boyutları önemli değil.elimde bi tane kullanmadığım monitör var.buna ne yapabilirsem duvara görüntüyü yansıtabilirm? ya da yapabilir miyim?

  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lordvader89
    lordvader89's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 02/Mayıs/2007
    Erkek

    aslında düşüncen mantıklı...benimde kafama yattı

    internetden monitörün elektronik devresini ve tepegözlerin elektronik devresini, indirip karşılaştıracağım...yapılabilitesi yüksek sanırım...bakınca koyarım buraya

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    renegadealien
    renegadealien's avatar
    Üstün Hizmet Madalyası Savaş Madalyası Başarı Madalyası Üstün Hizmet Madalyası Developer Madalyası
    Kayıt Tarihi: 23/Mart/2003
    Erkek

    sanirim evyapimiprojektor.com du...

    monitor ile olmaz o... cep telefonlarındaki lcd ekranların arkasına yüksek bir ısık kaynağı koyularak yapılabiliyor...

    Malzeme listesi vs bi cok web sitesinde var biraz araştırırsanız yapmanız gerekenleri görürsünüz...

    Eski ünivde, öğrencilere ödev olarakta verilmişti..


    10.05.2013 tarihli google arama sonucu : Aradığınız - "herşeyin hayırlısı rampanın bayırlısı" - ile ilgili hiçbir arama sonucu mevcut değil. Kendi özlü sözümdür, kaynak belirterek kullanınız.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    attackatak
    attackatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mayıs/2007
    Erkek

    tamam lordvader hocam senden haber bekliyorum.

    rene hocam verdiğin site açılmıyor.ama dediğin gibi ödev olarak verildiyse kendi imkanlarımızla yapılamayacak bir şey değil..

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    WALLACEs
    WALLACEs's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Eylül/2005
    Erkek

    tepegöz tarzı gayet güzel oluyo ama lcd ekranlarda daha güzel oluo kalın kenarlı bi büyüteç alcanız monitorun yüzünü tam kaplıcakbi kutu mercekle monitörün aralığını mönütörün inc ine göre değişio siz onu kendiniz ayarlarsınız monitörün sağdan soldan ışık almasını engelleyin sonra tabi duvara görüntünüz ters yansır benim ekran kartım atiydi onun için monitörü ters çeviriodum tabi sonradan 2 mercek kullandım oldu ama nvidia ekran kartı olanlar özelliklerden monitörü ters çevirebilir ama tabi sadece film izlemek için kullanın öle pc kullanmak için olmas örneğin bilgisayarım yazısı falan çok bulanık görünüo

    Not: Odanın zifiri karanlık olması lazım


    TBT'ye Mescit istiyoruz.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    lordvader89
    lordvader89's avatar
    Banlanmış Üye
    Kayıt Tarihi: 02/Mayıs/2007
    Erkek
    attackatak bunu yazdı:
    -----------------------------

    tamam lordvader hocam senden haber bekliyorum.

    rene hocam verdiğin site açılmıyor.ama dediğin gibi ödev olarak verildiyse kendi imkanlarımızla yapılamayacak bir şey değil..


    -----------------------------
    http://www.elyapimiprojeksiyon.com/ burayı dene hocam baktım baktım bi b*k anlamadım :D
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    attackatak
    attackatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mayıs/2007
    Erkek
    WALLACEs bunu yazdı:
    -----------------------------

    tepegöz tarzı gayet güzel oluyo ama lcd ekranlarda daha güzel oluo kalın kenarlı bi büyüteç alcanız monitorun yüzünü tam kaplıcakbi kutu mercekle monitörün aralığını mönütörün inc ine göre değişio siz onu kendiniz ayarlarsınız monitörün sağdan soldan ışık almasını engelleyin sonra tabi duvara görüntünüz ters yansır benim ekran kartım atiydi onun için monitörü ters çeviriodum tabi sonradan 2 mercek kullandım oldu ama nvidia ekran kartı olanlar özelliklerden monitörü ters çevirebilir ama tabi sadece film izlemek için kullanın öle pc kullanmak için olmas örneğin bilgisayarım yazısı falan çok bulanık görünüo

    Not: Odanın zifiri karanlık olması lazım


    -----------------------------

    kağıtları ekrana yansıtan eski tip tepegöz misali diyorsun? peki ya lcd monitörün verdiği ışık ona yeterli olur mu?

    edit:işte normal monitörde de demek istediğim bu fazla ışık verebilirsek olay tamamlanır.yarı analog yarı dijital bir projektör..

    http://www.egesegitim.com.tr/tepegoz3900.jpg

    rene hocamın dediği gibi normal monitörü öbür türlü yapamayız.o kesinleşti :) çünkü görüntü direk ekrana çarpıyor.fakat o ekranı geçmesi lazım..fazla ışıkla da sanırım bu mümkün olmaz..yine de araştırmaya devam...

  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    attackatak
    attackatak's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Mayıs/2007
    Erkek
    lordvader89 bunu yazdı:
    -----------------------------
    attackatak bunu yazdı:
    -----------------------------

    tamam lordvader hocam senden haber bekliyorum.

    rene hocam verdiğin site açılmıyor.ama dediğin gibi ödev olarak verildiyse kendi imkanlarımızla yapılamayacak bir şey değil..


    -----------------------------
    http://www.elyapimiprojeksiyon.com/ burayı dene hocam baktım baktım bi b*k anlamadım :D
    -----------------------------

    olay budur sanırım hocam : http://elyapimiprojeksiyon.com/images/thumbs/GMBY_99yt.jpg  ,   http://elyapimiprojeksiyon.com/images/thumbs/GMBY_99yt.jpg 

  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    BRK35
    BRK35's avatar
    Kayıt Tarihi: 01/Eylül/2007
    Erkek
    Bir sitede vardı. bulursam yollıcam. Eleman LCD ekranı söküp tepegöz (yansı makinesi) e asetat koyar gibi koyuyordu. Görüntü duvara yansıyodu cam gibi ama biraz maliyetli olabilir. Sonuçta bide tepegöz alman lazım.

    Folklorik olarak sana saygım var ama sana tapamam totem!
Toplam Hit: 4223 Toplam Mesaj: 9