folder Tahribat.com Forumları
linefolder Donanım & Driver
linefolder Monitörün Refresh Rate Göz Sağlığını Etkiliyor Mu?



Monitörün Refresh Rate Göz Sağlığını Etkiliyor Mu?

  1. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo

    selamlar

    monitör aldım geçenlerde

    https://aoc.com/tr/gaming/products/monitors/q24g2a-bk

    bu

    gözlerim hiç yorulmuyor kızarmıyor vs. baya ciddi fark etti.

    şimdi düşündüm de acaba bu yüksek hz li olmasından dolayı mı?

    144hz ya da 165hz . lakin benim ekran kartı desteklemediği için (gtx 750ti) pc de 60hz ayarlı.

    ama yine de aldığımdan beri gözlerde bi rahatlama oldu.

    daha önce deneyimleyeniniz oldu mu? refresh rate bu kadar farkettiriyor mu

    sorma sebebim: laptop alma niyetim var, eğer refresh rate farkediyorsa 144hz altına bakmayacağım hiç

    yolbulucu tarafından 01/Nis/24 22:44 tarihinde düzenlenmiştir

    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  2. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    u235
    u235's avatar
    Kayıt Tarihi: 31/Mart/2008
    Erkek

    Bildiğim kadarıyla 60 kötü yönde etki ediyor ama 72 ve üstü arasında pek fark yok yakın mesafe kullanımda.

    Gece 60 hz monitöre 2-3 metre mesafeden bakınca zaten farkediyorsun göz yorucu olduğunu.

  3. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Weldox
    Weldox's avatar
    Kayıt Tarihi: 16/Aralık/2009
    Erkek

    Önceki monitör ips değilse muhtemelen ips panelden kaynaklıdır


    Yaptık bişiler.
  4. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    DarkSkull
    DarkSkull's avatar
    Kayıt Tarihi: 17/Aralık/2008
    Erkek

    Aslında tüplülerden sonra hz'in göze etkisinin olmaması lazım. Tüplüler her yenileme arası görüntüyü kestiği için 60 hz'de titreme oluyordu. LCD'lerde 2 yenileme arası ekran görüntüyü karartmıyor önceki görüntü kalıyor o yüzden 30 hz bile olsa titreme olmuyor. Yüksek hz sayfaları kaydırırken falan oluşan bulanıklaşmayı azalttığı için o yönden göz daha az rahatsız olur. Sabit ekrana bakarken hz'in pek etkisi olduğunu düşünmüyorum. 

  5. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Elif - Efe
    rakkoc
    rakkoc's avatar
    Kayıt Tarihi: 19/Aralık/2003
    Homo

    Bro bildiğim kadari ile HZ si değil de led-filtreleme teknolojisi ile ilgili fark var. Gözün görmediği aralıkta da ışık yayan monitörler gözleri hızlı yoruyor. bunu filtreliyip gereksiz analog sinyali göze yollamadiği zaman gözde az yorulup ılık götlü oluyor. mavi ısık filtresi vs de olanlar var biliyorsun.

     

    rakkoc tarafından 02/Nis/24 11:01 tarihinde düzenlenmiştir

    Bu aralar fazla yogunum. Unuttugum seyler oluyorsa affola. DM vs atın.
  6. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    nurulmac11
    nurulmac11's avatar
    Kayıt Tarihi: 04/Ağustos/2012
    Erkek

    20 yildir gunumun cogunu pcde geciriyorum. 1 kere bile gozumle ilgili problem yasamadim. (zaten bozuk olup gozluk kullanmam disinda)

    bence en onemli sey, parlaklik ve renk. kullandigim butun gozlukler mavi isik filtreliydi + flux vs kullanirim her zaman + monitor parlakligini bare minimum'da tutarim hep + asiri beyaz sayfalarla ugrasmam gerekiyorsa, gece ozellikle, dark reader tarzi seyler kullanirim. yani hzle alakali oldugunu sanmam.


    black implies white, self implies other, life implies death.
  7. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    Ekerci
    Ekerci's avatar
    Kayıt Tarihi: 14/Ocak/2010
    Erkek

    gözü yoran şey yakın mesafeye sürekli olarak odaklanmak. göz doğal ortamında hep hareketli. sen onu sabitlersen bir ekrana, yorulmaya başlıyor. bunu aşmak için 20dk 20sn kuralı var. her 20 dk da 20 sn uzağa bak.

     

    bence monitörlerdeki sıkıntı sadece rgb renklerin olması. yani beyaz bi renge baktığında aslında beyaza bakmıyorsun. bu da gözleri ve beyni yoruyor. bi firma mavi renk olmadan monitör yapmıştı , belki o daha iyidir


    Konu ID: 112846 Konuyu Acan : Ekerci Konu Başlığı : Tahribatın en sevdiği adam ? Silinme Sebebi : 3 sayfadır takip ediyorum beni seven kimse çıkmadı. alacağınız olsun müridler
  8. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    Weldox bunu yazdı

    Önceki monitör ips değilse muhtemelen ips panelden kaynaklıdır

    yok hep hep IPS kullandım ya, 


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
  9. KısayolKısayol reportŞikayet pmÖzel Mesaj
    yolbulucu
    yolbulucu's avatar
    Kayıt Tarihi: 06/Nisan/2007
    Homo
    nurulmac11 bunu yazdı

    20 yildir gunumun cogunu pcde geciriyorum. 1 kere bile gozumle ilgili problem yasamadim. (zaten bozuk olup gozluk kullanmam disinda)

    bence en onemli sey, parlaklik ve renk. kullandigim butun gozlukler mavi isik filtreliydi + flux vs kullanirim her zaman + monitor parlakligini bare minimum'da tutarim hep + asiri beyaz sayfalarla ugrasmam gerekiyorsa, gece ozellikle, dark reader tarzi seyler kullanirim. yani hzle alakali oldugunu sanmam.

    iyi de her şey aynı işte :p önceki monitörü söktüm yenisini taktım hiç bir ayar da değiştirmedim. bariz bir fark var

    ama dediklerine katılmıyorum : 

    1. flux olumsuz etki yapıyor ve ekranı görüntüyü baya sikiyor

    2. dark mode da okumayı zorlaştırıyor, o da gözümü daha çok yoruyor bence. kontrastı yüksek renkler kullanıyorum. açık gri + siyah mesela

    3. bare minimumda gündüz göremem ki ekranı :P 

     


    29.99cm, titanyum kaplamalı, çift damarlı, su ve yağ soğutmalı.
Toplam Hit: 275 Toplam Mesaj: 9
refresh rate göz sağlığı