Motorsiklet Yakıt Tüketiminde Artış
-
Bilişim forumunda böyle konular açarken çekiniyorum ama daha önceki motorsiklet konuma arkadaşlar çok yardımcı olmuştu.Sağosunlar hepsine tekrar teşekkür ederim.
http://tahribat.com/Forum-Motorsiklet-Yuksek-Devirde-Tekleme-Yapiyor-189193/
Önceki konuda Motorsikletin sorununu bulduk çok şükür.Bobin değişti, mecburen kalbiratörüde değiştirdim.Ama şimdi yakıt tüketiminde aşırı bir artış oldu.Benzinin bu kadar pahalı olduğu zamanda bu bana koyuyor açıkçası.
Şöyle ki kalbiratör değişti ve ben 2 litre benzinle (kilometre hesabı yapıyorum) 40 - 43 kilometre yol gidiyorum.İki kez şehir içinde test ettim.Ortalama yakıt tüketimi 2 litre benzine 40 kilometre.Yani 1 litre benzinde 20 kilometre yol gidiyorum.
Motor tamir görmeden önce 1 litre benzine şehir içinde en az 35 kilometre yol gidiyordum.Yani 2 litre benzine en az 70 kilometre yol gitmem lazım.Her litrede 15 kilometre zarardayım dostlar.
Neden böyle olmuş olabilir ? Hava filtresi ve yağı da yeni değişti.
Motor tamirinde değişenler.
Hava filtresi kutusu ve süngeri
Buji
Kalbiratör
Bobin
Yağ
-
Sibop ayarı yaptır hocam birde devirli kullanıyormusun ondan da olur ama kaç km hızla gidiyon.
-
Kalbiratör sıkıntılı diyorum ben...
-
JuMaN bunu yazdı
Sibop ayarı yaptır hocam birde devirli kullanıyormusun ondan da olur ama kaç km hızla gidiyon.
Söylemeyi unuttum hocam tamir sırasında sibop ayarıda yapıldı.Üst kapak açıldı ve conta da değişti.Devirli kullanmadım.Test ettiğim için yavaş kullandım.
DjBlueMaN bunu yazdıKalbiratör sıkıntılı diyorum ben...
Daha yeni değişti ama hocam.Olur mu ki ?
CyberAngel tarafından 06/Mar/14 23:52 tarihinde düzenlenmiştir -
CyberAngel bunu yazdıJuMaN bunu yazdı
Sibop ayarı yaptır hocam birde devirli kullanıyormusun ondan da olur ama kaç km hızla gidiyon.
Söylemeyi unuttum hocam tamir sırasında sibop ayarıda yapıldı.Üst kapak açıldı ve conta da değişti.Devirli kullanmadım.Test ettiğim için yavaş kullandım.
DjBlueMaN bunu yazdıKalbiratör sıkıntılı diyorum ben...
Daha yeni değişti ama hocam.Olur mu ki ?
Yeni takılan parçalarda bazen sıkıntılı çıkabiyor,bu arada eksoz dan çıkan duman rengine dikkat ettin mi...Artma veya renk değişikliği var mı?
-
DjBlueMaN bunu yazdıCyberAngel bunu yazdıJuMaN bunu yazdı
Sibop ayarı yaptır hocam birde devirli kullanıyormusun ondan da olur ama kaç km hızla gidiyon.
Söylemeyi unuttum hocam tamir sırasında sibop ayarıda yapıldı.Üst kapak açıldı ve conta da değişti.Devirli kullanmadım.Test ettiğim için yavaş kullandım.
DjBlueMaN bunu yazdıKalbiratör sıkıntılı diyorum ben...
Daha yeni değişti ama hocam.Olur mu ki ?
Yeni takılan parçalarda bazen sıkıntılı çıkabiyor,bu arada eksoz dan çıkan duman rengine dikkat ettin mi...Artma veya renk değişikliği var mı?
Yok hocam duman çıktığını bile görmedim :) Yarın bir kontrol ederim.
-
"KARBÜRATÖR" abi iki konudur söylüyorum bunu. Karbüratör. kalbilatör ne ya? Kaynak için tıklayın
karbüratörün değişti, peki ayarını yaptırdın mı? Yakıt/hava oranını düzenleyen karbüratördür. Daha önemlisi, jigle açık mı? jigle açıksa zengin karışım yakıyorsundur, jigleni kapatmayı dene. (Yuvarlak çekilebilen birşey, çekili durumdaysa jigle açıktır.)
-
bendeki scooter full gazda (95-125 km/h) 1 litre benzinle 27 kilometre gidio
bence senin normal hoca -
SweetyVolty bunu yazdı
"KARBÜRATÖR" abi iki konudur söylüyorum bunu. Karbüratör. kalbilatör ne ya? Kaynak için tıklayın
karbüratörün değişti, peki ayarını yaptırdın mı? Yakıt/hava oranını düzenleyen karbüratördür. Daha önemlisi, jigle açık mı? jigle açıksa zengin karışım yakıyorsundur, jigleni kapatmayı dene. (Yuvarlak çekilebilen birşey, çekili durumdaysa jigle açıktır.)
Hocam sen bu kalbiratör kelimesine niye bu kadar takıldın.Alt tarafı tek bir kelimeyi yanlış yazıyorum.Türkçemizi düzgün konuşalım, düzgün yazalım olayına eyvallahta benim burada yaptığım hata "ethepiyhaty yhoqtuy, dily faadir zadecenq" gibi güzel Türkçemizi sikip atmak değil ki ? (Bak zikip derdim normalde).O yüzden bu kadar üzerinde durmaya gerek yok.Karbüratör demeye dikkat ederiz senin güzel hatırna canım kardeşim...
-
Hocam karbüratörün orjinal mi yada ayarı tam olarak yapıldımı bunu bi kontrol et.
Taktığın parçalar sıfır değil ise onlarıda elden geçir.
