MSSQL
-
Merhaba,
Bir başka zihni sinir soru ile karşınızdayım.Geçelim günün sorusuna.Üzerinde ShipSure adlı program kurulu olan bir bilgisayar var(ana bilgisayar).Ve biz bu program ile gemide yapılan işleri takip ediyoruz.Ana bilgisayardan kullanıcı adı ve şifre ile programa dolayısıyla database'e bağlanıyoruz. Başka kamaradaki bir bilgisayara gene aynı programı kurduk ve aynı şekilde kullanıcı adı ve şifre ile database'e girip gerekli işlerini yapabildi.Gene üçüncü bir bilgisayara(hepsinin işletim sistemi aynı-winxp)kurduğumzda ilk girişinde sorunsuz olarak girdi.Fakat ikinci denemede database'i göremediğini belirtti.Registry ayarlarından,registry'e kaydettiği database ismi ve yeri gibi bilgilerini silip tekrar denediğimde girebildim.Evet,biraz karışık anlattım sanırım.Neyse.Soru 1,neden her programa girmek istediğimde(üçüncü bilgisayardan)registry'e girip o anahtarı silmem gerekiyor?
Soru2,ana bilgisayarda bu shipsure programını kullanmadan bu database'e nasıl girebilirim?!Yani sql server'a nasıl erişeceğim...
Soru3,bu database'e girebilirsem,girdikten sonra,program tarafından gözükmeyecek bir kullanıcı accountu nasıl açabilirim.Bu soruyu şöyle açayım.Programa admin olarak girdiğimde,admin ayarları menüsünde programı kullanabilecek tüm kullanıcıları,kullanıcı haklarını ve şifrelerini vb gösteriyor.Benim istediğim burada gözükmeyecek bir kullanıcı oluşturabilmek.
Şimdiden teşekkür ederim.
